Senaste inläggen

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Testa att ute i forumslistan klicka på namnet på någon av de senaste "inläggarna". Blir fel person...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Funkar utmärkt. Dock vad jag tror kan ha hänt för dig är att om du klickar efter att ett nytt inlägg gjorts så hoppas det till denna person istället för den du ser på skärmen som gjorde senaste inlägget (gammal info, jämnfört med vad som är i databasen).

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Ja och då fungerar det inte utmärkt. Länken leder till personen som skrivit det senaste inlägget och inte till personen som skrivit inlägget som visas.. kanske går att fixa?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vet inte jag förstår nu.

Så här tänker jag just nu.

1) Du laddar sidan klockan 12:00:00. Senaste inläggaren är "Bertil" (skrev kl11:39).
2) Klockan 12:01:00 klickar du på "Senaste inläggaren" (Bertil enligt det som du ser)
3) Dock klockan 12:00:30 exakt skrev "Sven" ett inlägg. Nu blir senaste inläggare "Sven" och inte "Bertil". Därav blir information du ser på skärmen ej den senaste, och när du klickar tas du istället till "Sven", då det är det som enligt Skärmen är senaste och länken går dit.

Med det förklarat (mest för andra som oxå kanske läser).

Ja, det går att ändra så att "lastposter" ersätts med en annan action och blir användarID istället. Men detta kräver ändring i databasen och det vill jag helst inte göra. Ska dock se över det om det kanske möjligen finns nått simpelt man kan ändra för att få en fast URL till senaste användaren enligt skärmen istället för "lastposter" (som drar upp senaste enligt Db och inte skärm).

puh.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...