Sepang GP

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Säkrar Rossi titeln i helgen? Har påven en lustig hatt? Jag tror dock Max Biaggi tar segern, formen verkar vara på uppåtgående och han har stått på pallen på Sepang så långt tillbaka jag kan komma ihåg, bland annat vann han på M1:an 2002.

Kan Capirossi hålla formen från de föregående två racen? Ska Gibernau kunna få ordning på sin mediokra säsong. Blir Hayden 7:a eller vurpar han? Hur går det för Jacque och Byrne?

Vem ska hota Pedrosa i 250? Kommer vår finne Kallio att ta ytterligare ett steg mot VM-titeln? Kommer Cajback kvala in?

Frågorna är många...
 

sandstream

Guest
Biaggi vinner inte, det är nog det enda som är säkert.
Rossi säkrar VM med en första plats, Sete blir tvåa och Capirex trea.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Rossi tar givetvis titeln efter tät fight med max, capirossi biter i gruset efter att ha försökt bromsa sig förbi max i bromsningen till sista sväng.

Hayden och sete fightas och det slutar med att de blir 6a respektive 7a.

Tror Cajback får svårt att kvala in då Sepang verkar vara lika hopplös effektbana som Motegi och hans erfarenhet av banan är väl begränsad.

Hoppas Kallio vinner VM titeln(även om han inte kan på sepang) för då skall jag få se min granne i korridorboendet bada naken i universitetets fontän (hon är rr intresserad finska) :kär
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Vurpar Rossi två lopp i rad, eller kommer han vara mer än 12 poäng bakom Biaggi ? Knappast. På söndag morgon blir han världsmästare.

Vilket hyss har Rossi planerat in för att fira ?
Kommer däremot Melandri att kunna köra ?
Är Ellison hel igen ?
Kommer Jacque att visa att han kan matcha Nakano i torrt före ?
Kommer Capirossi att försvinna bland en grupp vuxna på tre sekunder ?

Tätiken mystnar...
 
Last edited:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Vad som är lite kul nu på slutet av säsongen är att de förare som under säsongen sas kanske underpresterat nu måste ta grepp på sig själva och verkligen visa att de är värda sin plats.
Kanske man kan tänka sig att en kille som Checa blixtrar till nu när han sitter på en hoj som borde funka på Sepang och har en hel del att bevisa.
Även Tamada bör visa musklerna. Han kan ju, men varför har han varit så blek denna säsongen?
Sete borde leverera nu, men det verkar som han är nere i en mental isvak. Kommer han i mål blir det inte på pallen.
OJ kommer att få svårt att komma topp 10.
Mitt subjektiva och förmodligen helt felaktiga tips
1. Rossi
2. Biaggi
3. Capirex
4. Tamada
5. Checa

Kallio vinner 125

Ingen av Kurres Yammor kvalar in.

Eller nåt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hoppas bara att det blir ett bra race :)

Funderar på att titta på förra årets Sepang-race för att få lite extra sug efter att se årets race.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Blir nog bra racing, synd bara för oss morgontrötta att man ska behöva gå upp så tidigt ytterligare en söndag...

Tror Rossi tar hem det, vilken högoddsare..
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
Rossi säkrar med en 1:plats Biaggi 2:a Sete 3:a
Tror att rossi är ute efter förnedring de sista racen som en avrundning på karriären, ifall att han kanske bara kommer köra F1 i fortsättningen...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Mr Brownstone skrev:
Rossi säkrar med en 1:plats Biaggi 2:a Sete 3:a
Tror att rossi är ute efter förnedring de sista racen som en avrundning på karriären, ifall att han kanske bara kommer köra F1 i fortsättningen...

Rossis kontrakt för 2006 är redan påskrivet. F1-körandet är bara spekulationer.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Säkrar Rossi titeln i helgen? Har påven en lustig hatt? Jag tror dock Max Biaggi tar segern, formen verkar vara på uppåtgående och han har stått på pallen på Sepang så långt tillbaka jag kan komma ihåg, bland annat vann han på M1:an 2002.

Kan Capirossi hålla formen från de föregående två racen? Ska Gibernau kunna få ordning på sin mediokra säsong. Blir Hayden 7:a eller vurpar han? Hur går det för Jacque och Byrne?
Jag har mycket svårt att se hur någon överhuvudtaget kommer köra ifrån Rossi resten av året. Men jag hoppas att både Biaggi och Capirossi gör det på Sepang. Biaggis form har en starkt uppåtgående kurva, likaså Capirossi. Om Rossi har en mindre bra dag kan det bli finemang.

Jacque och Byrne kör om de håller sig på hjulen i mål någonstans på plats 10-13. Båda kan hota Hayden om de får en försäsong på sig.

Chris Ash skrev:
F1-körandet är bara spekulationer.
Inte ens det. Det låter ju som kvalificerade gissningar. Snarare okunnigt fabulerande.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rossi blir såklart mästare men jag tror att Biaggi blir väldigt farlig när det gäller segern i racet.
Sepang är ju ingen välkänd Bridgestonebana som Motegi så Capirex får sikta in sig på tredjeplatsen.
Jacque får såklart stryk av Super-Shinya och Cajback kvalar in!
 

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Jag tror inte att Cajback kvalar in. Sepang har ju ett par ganska effektkrävande rakor, så kurzhojarna får nog visa vad de går för. Men det vore skoj om det går vägen!

Motogp? Ja, gissa fem gånger....
 

MC Doktorn

Guest
Att Biaggi ska vinna ser jag mer som ett önsketänkande han har inte vunnit något i år och aldrig varit i närheten heller för den delen.
Biaggi har i år aldrig hotat Rossi seriöst och slagit honom en gång när rossi DNF.


Frågan är om Melandri är redo efter drygt 30 stygn i hö foten , Sete har gått in i en mental härdsmälta.
Capirossi visar storform med desmosidici Ducatin och frågan är om inte han är den som ev kan hota om nu inte Sete genomgår en metamorfos. :rolleyes:
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
Chris Ash skrev:
Rossis kontrakt för 2006 är redan påskrivet. F1-körandet är bara spekulationer.
SANT,MEN... har hört att han ska få hjälp att bryta det kontraktet ifall det blir F1, och om man ser det hela logiskt så har ju Rossi inget mer att bevisa på 2 hjul, och en person som kommit dit han har blir nog alldrig nöjd, så kanske? Ren gissning från mig såklart...
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Läste nånstans att Melandri kommer att köra Sepang men bara lördagen + söndagen.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Rossi är såklart råsugen på revanch efter vurpan och vinner överlägset.

Sete...skulle han plötsligt ta sig i mål... :va Nää.. han får ta med hink o spade så han har nåt att göra där ute i sandfållan.

Capirossi o Biaggi strider hårt om pallplatserna efter Rossi.

Hayden kommer som bäst att bli 7:a om han inte vurpar i sin iver att göra lite resultat.

MotoGP är kul....bara att ställa väckarklockan skitsamma att det är söndag.!! :tummenupp

//Mad
 

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Sete snabbast (för tillfället) för det lär väl inte vara hans tur den här gången heller.

Movistar Honda rider Sete Gibernau was the fastest in the first practice session this morning at Sepang, posting a best lap of 2'03.299 to finish the session
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top