Separationsångest, val av ny hoj

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Ända sedan jag fick MC kort så var ZZR1400 min drömhoj, och nu har jag ägt en i 1år.
Jag älskar den, kraftfullare hoj får man leta efter, otroligt snabb, på gränsen till äckligt emellanåt...
Nåväl, jag kan inte längre ha kvar hojen. Oerhört osmidig i stan bland mycket bilar och sedan får jag ont i ryggen av den tyvärr... Så då står man här med sin drömhoj och har nyss varit och provkört både Z800 och Z1000 som båda kändes som två lite starkare mopeder, eller 125:eek:r i jämförelse... Men, båda är otroligt smidiga, lätta och sportiga, coola samt billiga...
Vilken ska man ta är frågan, eller har någon annan något bra tips?

Jackmeister

Jackmeister
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Stor och snabb
Tror aldrig du kommer få känslan du söker med en annan hoj, drömhojen är det alltid något speciellt med. Du får försöka tänka annorlunda så känns det kanske mer acceptabelt? B-king och bmw k1300r är annars 2 stora streetfighters där man sitter upprätt och har bra tryck. Frågan är dock om de är tillräckligt smidiga i stadstrafik?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
B-king , bekväm å snabb , men inte speciellt smidig i stan (nog för att den e ganska lättsvängd,men väger endel å e rätt bred)
kolla Super Duke .... 990 lär räcka , men nya modellen lär bli über
Speed triple , lättare än kingen , därav borde den vara lite smidigare

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Vad gör du inne i stan med en zzr1400? Det är på landsvägarna du ska hållas!

Skämtåsido, om det är ryggen som spökar, testa något du sitter mer upprätt på enligt tidigare tips.

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Yamaha
Drömhojar är synd att göra sig av med, speciellt om du har separationsångest redan nu.

Behåll ZZR:en för den riktiga hojåkningen. Och köp dig något billigt, tåligt och smidigt att ha till stadskörningen, typ en XT600 eller liknande?

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Drömhojar är synd att göra sig av med, speciellt om du har separationsångest redan nu.

Behåll ZZR:en för den riktiga hojåkningen. Och köp dig något billigt, stöttåligt och smidigt att ha till stadskörningen, typ en XT600 eller liknande?

Håller med där, om du har råd dvs... Annars är det väl bara ge dig ut och testa varje hoj som du tycker är intressant :)

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Man måste! ha minst Två Bikes`i Garatzchet,, En för att Vingla runt bland bilar (som man kan mecka själv med)och så ska den inte kosta skjortan att äga! Och sen en Fin Hoj För Komfort o längre sträckor typ Europa m.m. Fan`man kanske ska ha tre? :va En slit o släng hoj från Det Glada Åttiotalet kanske inte är helt fel dom är ju nästan Gratis :D Behåll Kawan. Köp en till (Billigare) e`mitt tips. Hej,på,re..

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Man måste! ha minst Två Bikes`i Garatzchet,, En för att Vingla runt bland bilar (som man kan mecka själv med)och så ska den inte kosta skjortan att äga! Och sen en Fin Hoj För Komfort o längre sträckor typ Europa m.m. Fan`man kanske ska ha tre? :va En slit o släng hoj från Det Glada Åttiotalet kanske inte är helt fel dom är ju nästan Gratis :D Behåll Kawan. Köp en till (Billigare) e`mitt tips. Hej,på,re..

Det rätta antalet är väl snarare 5:

- 1 Sporthoj
- 1 sport touringhoj
- 1 offroad/enduro hoj
- 1 smidig billig pendlar hoj
- 1 gam-hoj/projekt där man kan skruva och pilla utan att det är press på att man ska bli klart.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Kollade lite snabbt, finns helibars o fotpinnar till din hoj för att "öppna upp" körställningen. Tyckte min blackbird var riktigt plågsam innan jag gjorde det. Nu, helt avslappnad körställning, men fortfarande samma kul motor =)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
att kalla z1000 för en trimmad moppe va lite väl. köp de största med mest hk och upprätt körställning då
om du har så bråttom. :tummenupp

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Ducati Multistrada, Triumph Tiger Sport, Triumph Speed triple, bara ut och provköra.

Eller som nämnts ovan, behåll drömhojen och köp en beg. Street Triple att ha i stan. Roligare hoj är svårt att hitta.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...