.....separations ångest

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
Faan att det är svårt att skiljas från sina "älsklingar"
Krachade med husan för snart 2 månader sedan....krossat knä...mm sjukskriven till jul, så jag blev ju tvungen att sälja dem till någon som kunde köra dem som de borde och inte bara stå i garaget
Chatar med killen (gävle)som köpte min GSXR1000 Turbo ett par gånger i veckan och han berättar hur häftigt det är varje gång....
och i går såg jag min hat kärlek Husan igen.....ojoj......vad jag saknar att åka motard....
Måste åka och se lite tävlingar.......(som att det kommer att dämpa abstinensen)......
Faan att det tungt att inte kunna åka hoj, när man är van att alltid kunnat busa....
Ps. var in på Yamahacenter och lånade en "cruser" bara för att det är det enda man kan köra med trasigt knä....men fy faan vad trist........om 20-30 år KANSKE!!!!
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Ska ner i garaget och fixa till hojen lite nu!
Du kan alltid få ta en rund när du är ok :tummenupp
Det är väl snart dax för att bes en -04 så du är klar för höste och våren!
Så kan vi köra skiten av r-hojarna till nästa år :D
 

Kung Hallibabb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-03, RF900R
Krickan4 skrev:
Ska ner i garaget och fixa till hojen lite nu!
Du kan alltid få ta en rund när du är ok :tummenupp
Det är väl snart dax för att bes en -04 så du är klar för höste och våren!
Så kan vi köra skiten av r-hojarna till nästa år :D

Precis JA.
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
Holy Rider skrev:
Så länger det gäller på småvägar :D :notme

Du är såååå negativ......

Int´faan ha´ja´väl hört rätt :confused: :confused: :confused:
skall du överge supermoppen :eek:
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Förstår hur du känner, min hojsommar är troligen över då en packad student klev ut i gatan framför min hoj på avslutningen.
Hojen blev skrot och jag är sjukskriven hela sommaren=(
Men den 4:e augusti så börjar jag på halvtid igen :tummenupp
Känns jävligt bra måste jag säga!
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
sEiKo skrev:
Förstår hur du känner, min hojsommar är troligen över då en packad student klev ut i gatan framför min hoj på avslutningen.
Hojen blev skrot och jag är sjukskriven hela sommaren=(
Men den 4:e augusti så börjar jag på halvtid igen :tummenupp
Känns jävligt bra måste jag säga!

Ledsen kompis......
vad skadade du? som oxå fick så lång "frånvaro"?
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
borggren skrev:
Ledsen kompis......
vad skadade du? som oxå fick så lång "frånvaro"?

Fick en mycket svår hjärnskakning med ytliga blödningar och ett brutet nyckelben.
Två veckor var jag vaken och sov som vanligt (sov mycket mera) men jag betedde mig lite virrigt bara enligt syskon.
Dom två veckorna har jag inte kvar i huvudet=)
Eller som det står på det medecinska underlaget:

030606 Mcolycka. Ådrog sig multipla små hjärnkontusioner och vä-sidig nyckelbensfraktur. Rejält påverkad första tiden, först nu börjar han känna sig lite grann som vanligt.

Jag var tvär-borta på sjukhuset.
Bl.a. var jag och åt i matsalen två gånger på en dag men ingen av gångerna hittade jag tillbaka till rummet trots att det var rakt på i princip :tummenupp
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
OJOJ........

Inte kul att slå i huvudet.......
Jag åkte omkull -92 med en GSXR750 fick blödning i bakre skallbenet och i balans centrat.....
Tog mig från platsen själv "tror jag" tappat 2 dagar före smällen, vet än i dag inte vart jag åkt omkull, alla har sagt att det kommer tebax men inte ännu i allafall :confused:
Men det med balansen var det värsta....(började åka hoj efter ca 1 månade igen, gick bra) men då jag skulle ställa mig upp och börja gå......fick jag verkligen anstränga mig i ca 6 månader....

Så jag lider med dig och är för engång skull glad över mina småskador; Höger knäkrossat, vänster underben av, 2 revben, njuren.

Krya på dig
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
borggren skrev:
OJOJ........

Inte kul att slå i huvudet.......
Jag åkte omkull -92 med en GSXR750 fick blödning i bakre skallbenet och i balans centrat.....
Tog mig från platsen själv "tror jag" tappat 2 dagar före smällen, vet än i dag inte vart jag åkt omkull, alla har sagt att det kommer tebax men inte ännu i allafall :confused:
Men det med balansen var det värsta....(började åka hoj efter ca 1 månade igen, gick bra) men då jag skulle ställa mig upp och börja gå......fick jag verkligen anstränga mig i ca 6 månader....

Så jag lider med dig och är för engång skull glad över mina småskador; Höger knäkrossat, vänster underben av, 2 revben, njuren.

Krya på dig

Aj! helvete!!!!
Jag känner mig lyckligt lottad då jag läser om dina skador, jag hade fö. inte ens mc-byxorna på mig vid olyckan men det gjorde ju inget eftersom jag landade på huvudet/axeln. :crash
Hur fort gick det då du klotade? Hur gick det till?
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
sEiKo skrev:
Aj! helvete!!!!
Jag känner mig lyckligt lottad då jag läser om dina skador, jag hade fö. inte ens mc-byxorna på mig vid olyckan men det gjorde ju inget eftersom jag landade på huvudet/axeln. :crash
Hur fort gick det då du klotade? Hur gick det till?

Åkte för fort på en krokig (perfekt motard väg) och helt plötsligt sprang det ut en stolpe mitt på vägen.... :(
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Här i Avesta är stolparna rätt så stationära..

Jag antar att det bar av vägen in i en stolpe, det lär ju ha svidit ganska bra.
Tuppade du av?
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
nopp "pigg o vaken"
mina polare trodde inte jag gjort mig så illa som det var....trodde bara att jag tappat luften......
Jag kände mig grymt "mör" och låg och kände vad som kunde vara trasigt, benen kändes som om man slagit i en nerv .(du vet hur det känns)
Och efter ca 15 min sa jag det är kört höger knä är det något allvarligt fel på.....och vänster ben kände jag först då de lyfte upp mig.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top