Service - XV950r

6868

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2020
Hoj
Saknas
Hej,

Jag har försökt hitta information i anslutning till service och underhåll av en Yamaha XV950r. Vid vilka mil/timmar bör motorcykeln lämnas in på service för att garantin ska gälla?

Tack på förhand!

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Men bör inte den frågan kunna enkelt besvaras av en Yamaha återförsäljare ? Eller bara ringa dom ?
Kolla i sin instruktionsbok ?
Jag måste säga att jag förstår inte alls hur det skulle kunna vara svårt ?
Missar jag något här ?

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Hoj
MT09Tra
Hej,

Jag har försökt hitta information i anslutning till service och underhåll av en Yamaha XV950r. Vid vilka mil/timmar bör motorcykeln lämnas in på service för att garantin ska gälla?

Tack på förhand!
Är det den förlängda garantin upp till fem år du menar så står det i garantihäftet att minst årlig service görs hos auktoriserad Yamaha-återförsäljare. Jag har dock en Tracer 900 men samma regler torde gälla alla Yamaha-modeller.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

6868

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2020
Hoj
Saknas
Men bör inte den frågan kunna enkelt besvaras av en Yamaha återförsäljare ? Eller bara ringa dom ?
Kolla i sin instruktionsbok ?
Jag måste säga att jag förstår inte alls hur det skulle kunna vara svårt ?
Missar jag något här ?

Jag har mejlat Yamaha, men räknar inte med att få något svar fören tidigast måndag.
Står inget om serviceintervallen i manualen. Men TACK för ditt otroliga bemötande.

Ha en fortsatt trevlig helg!

6868

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2020
Hoj
Saknas
Tack för svar!

Svedea har ju en förlängd garanti via deras försäkring. Men då måste servicen genomföras precis som du beskriver - hos en auktoriserad Yamaha-återförsäljare. Om jag köper en hoj där första servicen är korrekt gjord, men andra utförd på egen hand, borde det innebära att garantin ej täcker med andra ord..

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Hoj
MT09Tra
Japp, troligen är det så. Vad gäller den förlängda alltså. De är rätt petiga. Min hoj rullade 300 mil de första två åren vilket gjorde att förste ägaren inte servade hojen året efter inköp. Enligt en Yamaha-återförsäljare innebär det att min förlängda garanti inte gäller tyvärr. Man får bara hoppas att inget händer som garantin hade täckt. Enligt återförsäljaren hade han bara varit med om att den förlängda garantin hade behövt utnyttjas ett fåtal gånger under alla år som den funnits.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
alltid på jämna 1000mil men minst varje år. och alltid på aukt. Yammaverkstad.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...