YZF-1000-R1
Ny medlem
Har efter mycket laborerande kommit fram till följande:
Titta i din luftburk vilka 2små hål du har i locket å jämför med att du har 4-förgasare med 40mm hål........detta är för å dämpa ljudnivån från förgasarna men den andas klart sämre!
1:Såga upp din luftburk på åvansidan nästan lika stort som ditt luftfiler.
2:Skruva ut luftskruvarna 2varv.
3:Byt huvudmunstycke till 150 (160 med KN)(130är orginal)
4:Flytta upp nålen ett hack från orginal.
Detta gäller med orginal luftfilter å orginalnålar!!!!
Kört med dynojet å kn filter förut å okapad burk men var inte nöjd med den på lågvarv.
Kan bara säga att kn-filter släpper igenom mycket skit,blev grus/sand rester som fastnade i luftburken där det var lite kladdigt som gjorde att jag bytte tebak´s till orginalfilter.
Titta i din luftburk vilka 2små hål du har i locket å jämför med att du har 4-förgasare med 40mm hål........detta är för å dämpa ljudnivån från förgasarna men den andas klart sämre!
1:Såga upp din luftburk på åvansidan nästan lika stort som ditt luftfiler.
2:Skruva ut luftskruvarna 2varv.
3:Byt huvudmunstycke till 150 (160 med KN)(130är orginal)
4:Flytta upp nålen ett hack från orginal.
Detta gäller med orginal luftfilter å orginalnålar!!!!
Kört med dynojet å kn filter förut å okapad burk men var inte nöjd med den på lågvarv.
Kan bara säga att kn-filter släpper igenom mycket skit,blev grus/sand rester som fastnade i luftburken där det var lite kladdigt som gjorde att jag bytte tebak´s till orginalfilter.
Last edited: