SH för en kort person ?

Heemi

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
kawasaki z500
Hej
jag ska snart köpa en ny SH , För under 40 000 , Jag skulle bara vilja fråga er vilken SH som hade passat min längd ? jag är typ 167 (ca 60 kg) .
Jag undrar också vilken av de här SH som är minst (längd och höjd) ?

Honda cbr 600 /cbr 600f , 98+
Kawasaki Zx6r , 94 - 01
Kawasaki Zx6r , 01 +, (ser jävligt stor ut på bild )
Yamaha R6 , 99 +
Suzuki gsxr 600 , 97+ ?

eller om ni har något annat förslag ?
för jag vill kunna nudda vid marken och nå handtagen ?

snälla hjälp :(
Mvh heemi

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Pröva lite hojar så du får känna på dem själv, garanterat det bästa du kan göra, för på detta foum kommer du få lika mycket svar som det finns folk.
Själv skulle jag valt r6, lycka till!
:)

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Ducati monster är lite o tjejig den passar korta personer.

Heemi

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
kawasaki z500
låter bra , men jag känner ingen som har någon sh ? jaså ? gsxr ? men 00an är ju dyr i de modelerna :p

"Ducati monster" ? men jag vill ha en "plastraket" , och tänk också på prisklassen:p

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du har samma size som tjejen och hon passar bra på r6-05,når nästan ner med hela fotbladet på bägge sidor samtidigt och har inga probz med sittställningen,03-04 är väl storleksmässigt samma hoj med.

När hon kör min är det bara tårna i backen men körställningen funkar nästan bättre enligt henne,är lite hetsigare när hon kör iaf. och ser ut att ha kul.

Hon gillade även nya r1ans storlek så du behöver inte begränsa dig till just 600 rent storleksmässigt,har även för mig att sitthöjden brukar vara lite lägre på r1orna om man jämför med samma generation r6 men det kan du ju lätt kolla om du vill.

Henrik

Heemi

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
kawasaki z500
Du har samma size som tjejen och hon passar bra på r6-05,når nästan ner med hela fotbladet på bägge sidor samtidigt och har inga probz med sittställningen,03-04 är väl storleksmässigt samma hoj med.

När hon kör min är det bara tårna i backen men körställningen funkar nästan bättre enligt henne,är lite hetsigare när hon kör iaf. och ser ut att ha kul.

Hon gillade även nya r1ans storlek så du behöver inte begränsa dig till just 600 rent storleksmässigt,har även för mig att sitthöjden brukar vara lite lägre på r1orna om man jämför med samma generation r6 men det kan du ju lätt kolla om du vill.

Henrik

tack så mycket för tipset , men hur tror du det är med storlekarna på r6 "1999" ? för alla de nya sh är mindre

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
yamaha fzr 600 från början av 90 talet borde passa korta personer bra.

provsatt en sån, kändes riktigt liten (är 182 lång):D

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
tack så mycket för tipset , men hur tror du det är med storlekarna på r6 "1999" ? för alla de nya sh är mindre

Nästan säker på att 01an har lite högre sittställning än -05an men lägre än -08an så fixar du att balansera den nya r6an på närmaste ställe som säljer yamaha så borde det vara lugnt.
Sittställningen är ganska likvärdig vad gäller avstånd till styre,plats osv.så det borde vara lugnt det med.

Har för mig att man på yamahas amerikanska hemsida kunde jämföra alla yamahamodeller mot varandra en så där 10år bakåt,kan ju kolla det för chassimått och sådant om du orkar.

Henrik

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Jag har en GSXR 750 -97, beror lite på vad man föredrar.
Är väl närmare 190lång och körde innan en Ninja zx6r -97. Tyckte jag satt perfekt på den, men efter jag köpt min gixxer och vant mig vid den så förstår jag inte hur jag kunde trycka ihopa mig på ninjan.. Allt är en vanesak.

Hör av dig om du vill klämma på min hoj, den är förövrigt till salu ;)

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Det finns ju sänkningssatser att köpa till de flesta hojar. Påverkar utseendet en del och ger så klart lite andra vägegenskaper, men det är ju en lösning...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...