SH: Söker åsikter om förbättring

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Marcus74 skrev:
Ett alternativ är väl att du bara lägger in märken och så får användarna lägga in modell osv i recensionen.. klart, kan ju bli lite osnyggt i och med att alla skriver på olika sätt.. Det är iofs den enklaste vägen att gå tror jag!
Går ju att ge direktiv för hur inläggen ska/bör se ut.
Borde funka, fast det kanske blir ett jäkla jobb för moderatorn?
//Tobbe
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Med risk för att bli tjatig så skulle jag vilja upprepa det här med Wiki.
Det skulle kunna lösa många andra önskemål, t.ex. om recensioner, omdömmen och andra artiklar.

http://susning.nu/ är ytterligare ett exempel på en wiki. Det finns dock inget som säger att de inte kan vara centrerade kring ett specifikt område, säg sporthojar.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag vill att dom i kompislistan ska ha en annan färg,
när man tittar på vilka som är inloggade.
Att moderatorerna har egen färg känns bara onödigt...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
1) Går ej tyvärr
2) Läs mitt första inlägg (beskriv vad, låt inte mig gissa)
3) Behöver ett upplägg som fungerar... Ett forum för gruppköp fungerar inte enligt mig. Behöver nått mer fast och konkret. Vill inte heller sen att det blir en "massa gruppköp" ... o knappa deltagare. Först sökes intresse, senare ett möjligt gruppköp. Jag kan möjligen senare skapa en sektion utanför forumet där man kan binda sig till ett gruppköp genom ansökningsformulär. Mycket seriösare (och lättare troligen) än via en forumtråd.
4) Har inte haft tiden att skapa banners. Kan dock göra det nu kanske, måste bara ha en schyst design på dom. hmm, förslag får skickas.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Affe_R1 skrev:
Jag vill att dom i kompislistan ska ha en annan färg,
när man tittar på vilka som är inloggade.
Att moderatorerna har egen färg känns bara onödigt...
För avancerat i databasequeryn. Ökar listningstiden med minst 5 sekunder vid många användare online.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
xyx skrev:
Med risk för att bli tjatig så skulle jag vilja upprepa det här med Wiki.
Det skulle kunna lösa många andra önskemål, t.ex. om recensioner, omdömmen och andra artiklar.

http://susning.nu/ är ytterligare ett exempel på en wiki. Det finns dock inget som säger att de inte kan vara centrerade kring ett specifikt område, säg sporthojar.
Alldeles för krångligt. Bygger hellre eget. tips om upplägg tas gärna emot.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
morlock skrev:
Angående det där med inläggsräknare/trovärdighets-biten så klistrar jag in mitt förra förslag den här tråden.

Det behöver inte prompt vara en "exakt" räknar som visar att mor|ock gjort 103 st inlägg, räcker med en XX+ räknare med en -logaritmisk stege; 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10+,50+,100+,500,1000+,2000+ etc.

Har sett i andra forum där det finns en barometer över vad en medlem engagerar sig i för kategorier. Svänger den till höger hänger medlemen mest i en form av kategorier (MC-relaterat?) och svänger den till vänster hänger densamme i exempelvis mest OT och dyl.
En kombination av de både kan ge en relativt rättvis bild av hur "kunnig" någon är.

kan kanske vara något? exempel -> http://www.dvdforum.nu/forum
Tänkte lite på det. Att t.ex om personen i fråga är aktiv i forumet i fråga så ökar aktivitetsstapeln... men jag måste tyvärr säga att även detta är ett oerhört komplicerat script. Om jag nu inte missat något speciellt som släppts för vBulletin på sistone.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Swedie skrev:
Tänkte lite på det. Att t.ex om personen i fråga är aktiv i forumet i fråga så ökar aktivitetsstapeln... men jag måste tyvärr säga att även detta är ett oerhört komplicerat script. Om jag nu inte missat något speciellt som släppts för vBulletin på sistone.
Om varje person har en variabel med origo vid 0. Sen renderar varje inlägg i "hjälp-forum" +1 och varje inlägg i andra forum som "OT" och övrigt -1...

ju större minustal desto mer spammer och ju större plustal desto mer guru. (alt. novis frågande spammer) :)

Sen gäller det att räkna ut ett %-värde (eller likn.) utifrån totalt antal inlägg och presentera den där variabeln på ett bra sätt under avataren eller nåt.

-100 0 +100
[----X--|-------] == :spammer -20
[-------|------X] == :Bugar +100

jaja... en tanke iaf.

Borde det inte räcka med ett "extravärde"/medlem ? Sen är varje forumdel rangordnad som 1 eller -1.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
ReDan skrev:
Färglägga valda delar med egen färg dvs.
(utan att behöva måla direkt på min skärm med vattenfärg : )

Jag instämmer, en möjlighet att välja egna färger..i syfte att slippa allt vitt som mer än gärna skär rätt in i ögonen på mig varje natt :näsblod
Alltså, en ljus & en mörk variant tror jag hade uppskattats av många fler än bara mig.

------------

Flytta "Antalet användare online: " till längst ner på sidan / eventuellt en minimera funktion som kommer ihåg att man minimerat den nästa gång man besöker sidan.

Finner den helt onödig och gör bara att ja får scrolla ner sidan extra, när det är fart på sajten vill säga (1280x1024)

------------

http://www.sporthoj.com/kontakt.php
Där fattas det väl lite swedie?
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
TÄNK PÅ OSS MED LAPTOP och kass upplösning!

Skulle jättegärna bli av med den breda kolumnen med reklam till vänster. Går det inte att lägga den i toppen på något vis. Jag kan ha max 1024x768 och kan ibland inte se stora bilders hela bredd pga den "vita remsan" till vänster (i långa trådar har man ju scrollat förbi reklamen för länge sen).

/Nicke
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nicke skrev:
TÄNK PÅ OSS MED LAPTOP och kass upplösning!

Skulle jättegärna bli av med den breda kolumnen med reklam till vänster. Går det inte att lägga den i toppen på något vis. Jag kan ha max 1024x768 och kan ibland inte se stora bilders hela bredd pga den "vita remsan" till vänster (i långa trådar har man ju scrollat förbi reklamen för länge sen).

/Nicke
Jag har 1024x768. Funkar utmärkt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Muggen skrev:
Jag instämmer, en möjlighet att välja egna färger..i syfte att slippa allt vitt som mer än gärna skär rätt in i ögonen på mig varje natt :näsblod
Alltså, en ljus & en mörk variant tror jag hade uppskattats av många fler än bara mig.

------------

Flytta "Antalet användare online: " till längst ner på sidan / eventuellt en minimera funktion som kommer ihåg att man minimerat den nästa gång man besöker sidan.

Finner den helt onödig och gör bara att ja får scrolla ner sidan extra, när det är fart på sajten vill säga (1280x1024)

------------

http://www.sporthoj.com/kontakt.php
Där fattas det väl lite swedie?

För många vill veta vilka som surfar för att flytta någon annanstans.

Vad saknas på kontaktsidan, som sagt. Konkreta förslag.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
morlock skrev:
Om varje person har en variabel med origo vid 0. Sen renderar varje inlägg i "hjälp-forum" +1 och varje inlägg i andra forum som "OT" och övrigt -1...

Nu går vi över ramarna för hur mycket jag vill modifiera detta köpes script som forumet är baserat på. För mycket loggning oxå. Så näpp. Icke =)
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Swedie skrev:
För avancerat i databasequeryn. Ökar listningstiden med minst 5 sekunder vid många användare online.

Nu är jag inte alls hemma på sånt här,
men är det så pass mycket mer avancerat att byta ut
"plustecknet" mot en färgförändring?
 

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
morlock skrev:
Om varje person har en variabel med origo vid 0. Sen renderar varje inlägg i "hjälp-forum" +1 och varje inlägg i andra forum som "OT" och övrigt -1...

Hur många veckor tog det att räkna ut det där då? :D
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
morlock skrev:
Om varje person har en variabel med origo vid 0. Sen renderar varje inlägg i "hjälp-forum" +1 och varje inlägg i andra forum som "OT" och övrigt -1...

ju större minustal desto mer spammer och ju större plustal desto mer guru. (alt. novis frågande spammer) :)

Sen gäller det att räkna ut ett %-värde (eller likn.) utifrån totalt antal inlägg och presentera den där variabeln på ett bra sätt under avataren eller nåt.

-100 0 +100
[----X--|-------] == :spammer -20
[-------|------X] == :Bugar +100

jaja... en tanke iaf.

Borde det inte räcka med ett "extravärde"/medlem ? Sen är varje forumdel rangordnad som 1 eller -1.

Ett värde som bygger på spenderad tid på SH samt att övriga medlemmar får ge en betyg kanske vore något. Är någon nöjd med inlägg man gör kan man få + eller nått
 

Bante

I drink, therefore i am
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda VTR1000 SP1
Har sett att en del forum har en inbyggd stavningskontroll.
i enn del tråddar värkar det somm det behövs ibalnd :näsblod
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Bante skrev:
Har sett att en del forum har en inbyggd stavningskontroll.
i enn del tråddar värkar det somm det behövs ibalnd :näsblod
Ingen bra idé... då försvinner möjligheten för folk att bli hackkyckling. :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top