Slappa
Rage closed inside!
Är sh nere/segt hos fler än mig eller är de mitt nät som det är fel på?
Är sh nere/segt hos fler än mig eller är de mitt nät som det är fel på?
Jag har en lösning på detta snart där jag kommer ha mer tid att göra vad jag ska göra på sajten, underhålla den och se till
att alla trivs på bästa möjliga sätt. Förhoppningsvis kommer folk uppskatta det framför den möjliga ändringen i övrigt. Ska hitta bra balans på det om det blir av... så inge mer nu om det
öh va?2854148Låter fint det, hur långt har ni/du normaliserat databasen ?
öh va?
du menar att indexera databasen? det är gjort nästan av sig själv av vbulletin, sedan så kör jag optimera o fixa på den då och då.2855449Ja, vid design av en relationsdatabas så kan man genomföra något som kallas för normalisering. Man pratar om 1NF -> 2NF -> 3NF.
Syftet med normaliseringen är att minska redundansen och att ordna informationen, en minskad redundans leder till en effektivare/mindre databas = snabbare sporthoj.com.
du menar att indexera databasen? det är gjort nästan av sig själv av vbulletin, sedan så kör jag optimera o fixa på den då och då.
Inte riktigt, innan man skapar den riktiga databasen så brukar man skapa sig en modell över den tänkta databasen. Sedan går man ofta vidare och normaliserar databasen minska redundansen och att ordna informationen.
Om du har lagt till egna kolumner eller tabeller så kan NF vara bruten.
Burner = db adm =
Ja ni har rätt att jag haft fullt upp. Jag har en lösning på detta snart där jag kommer ha mer tid att göra vad jag ska göra på sajten, underhålla den och se till att alla trivs på bästa möjliga sätt. Förhoppningsvis kommer folk uppskatta det framför den möjliga ändringen i övrigt. Ska hitta bra balans på det om det blir av... så inge mer nu om det
Ska dock gå ut i nyheterna och söka efter en som kan tweaka servern åt mig. Jag har inte kunskapen, inte heller han som "hostar" servern (förövrigt söker jag nytt ställe att placera sporthoj.coms 2 servrar på, gratis eller nära på vore trevligt )
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|