SH-Sundsvall har ökat med 100%

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
När första tråden om körning i Sundsvall startades här på SH fanns det 78 registrerade medlemmar som angivit Sundsvall som bostadsort (040411).

Nu är vi upp i 156 medlemmar som angivit Sundsvall som bostadsort, där till kommer Timrå med 32 medlemmar, Härnösand med 27 dito, Njurunda med 3 och Matfors med en :hihi

Förra sommaren räknade jag som mest till 27 sporthojar på en Onsdagsåkning.

Räknar vi lite på det här så kommer det alltså att bli en ökning med 100 % på våra onsdagsåkningar till sommaren, beräknat utifrån ökningen av medlemsantalet, alltså 54 sporthojar på en och samma onsdagsåkning. Tar vi sedan hänsyn till den synergieffekt som så många sporthojar alstrar så tror jag att vi kan komma upp i 75 sporthojar, när förhållandena för lite sportig åkning är perfekta.

Tänk er vilket hårligt ljud det kommer att bli när 75 sporthojar dundrar fram, likt ett åskmoln, längs motorvägen till sommaren :yoparty

Bara några veckor kvar nu till sporthojspremiären, så härda ut systrar och bröder, så ses vi på vägarna till sommaren
:tummenupp

Last edited:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Ja det ma jag saga. :klappar
Hur ar aktiviteten pa Sundvall/Timra/Harnosand-avdelningen nu iforhallande till tidigare?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
morlock skrev:
Ja det ma jag saga. :klappar
Hur ar aktiviteten pa Sundvall/Timra/Harnosand-avdelningen nu iforhallande till tidigare?

Det är väl lite dött, som det alltid har varit, de flesta föredrar nog att läsa och köra hoj istället för attt skriva på på vår forumdel. Och extra lugnt är det under vintern.

Men vi är ju i vår linda än så länge, så bättre drag på vår forumdel kommer det med all säkerhet att bli :yoparty

Det viktigaste är dock att det alltid dyker upp folk som vill köra motorcykel och det är ju det som är prio ett med SH Sundsvall/Timrå/Härnösand :tummenupp

Oldman

Guest
100%

:squid hur roligt som helst :lol

Helt fantastist 100% sporthojar, är helt övertygad att vi kommer att fylla plattan i sommar: mitt i mot alla gubbsgänget :kulspruta.

Ha det alla :squid.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Oldman skrev:
:squid hur roligt som helst :lol

Helt fantastist 100% sporthojar, är helt övertygad att vi kommer att fylla plattan i sommar: mitt i mot alla gubbsgänget :kulspruta.

Ha det alla :squid.

U bet, old man :yoparty

Sen har vi ju R.SS.mc som ska rocka Y-län till sommaren :yoparty. Kul att ni styrt upp en liten stuntklubb i socknen :tummenupp

By the way, så tittade jag på moto-gp med en sundsvallskille i höstas. Han berättade då att han hade kört på slangen till dess att oljelampan manade honom att släppa ner framhjulet i backen. Han var lite besviken eftersom han var tvungen att ta om en gång på en klart imponerande distans, tror nog att det är en kille som skulle passa in i ert gäng, där finns en klar potential för stunt och galenskaper:banana

Men först måste han nog logga in på SH, eller hur P_t_r och så gäller även din wing mate F_e_r_k :hihi

Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Och till sommaren kommer även det ett Bollnäs gäng och sliter på asfalten på midlanda. :)

OldMan, har du fått bilderna på R6-tanken?
Vad säger du? Still go? or No?

- Peter -

Oldman

Guest
Peccus skrev:
Och till sommaren kommer även det ett Bollnäs gäng och sliter på asfalten på midlanda. :)

OldMan, har du fått bilderna på R6-tanken?
Vad säger du? Still go? or No?

- Peter -

YES!!! den ser bucklig och bra ut :rock

MVH Oldman :tomten

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
SH Fest Sundsvall

Abloy skrev:
Det är väl lite dött, som det alltid har varit, de flesta föredrar nog att läsa och köra hoj istället för attt skriva på på vår forumdel. Och extra lugnt är det under vintern.

Men vi är ju i vår linda än så länge, så bättre drag på vår forumdel kommer det med all säkerhet att bli :yoparty

Det viktigaste är dock att det alltid dyker upp folk som vill köra motorcykel och det är ju det som är prio ett med SH Sundsvall/Timrå/Härnösand :tummenupp
:va Vad säger du Abloy börjar det inte bli dags för en sport hoj samling ( Fest) i sundsvall ??? så vi kan snacka lite skit & ha trevligt ?????? :banana

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Har du räknar bort mej då...alltså, minus en Timråbo.
Fast en fd Timråbo som gärna kommer att göra er sällskap någon onsdag iaf :)

Hej alla förresten, hoppas ni har de fint där hemma :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ullis skrev:
Har du räknar bort mej då...alltså, minus en Timråbo.

Kvinliga fartfantomer av rang räknar vi aldrig bort :tuttar

Peccus skrev:
Och till sommaren kommer även det ett Bollnäs gäng och sliter på asfalten på midlanda.

Trevligt, då får vi gemensamt försöka slita ner den där knölen som finns i sista böjen inför start och målrakan.

988R skrev:
Vad säger du Abloy börjar det inte bli dags för en sport hoj samling ( Fest) i sundsvall ??? så vi kan snacka lite skit & ha trevligt ??????

Klart att vi måste ha en liten burn-off inför kommande säsong, någon som känner sig hugad att styra upp en tillställning?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
När första tråden om körning i Sundsvall startades här på SH fanns det 78 registrerade medlemmar som angivit Sundsvall som bostadsort (040411).
Nu är vi upp i 156 medlemmar som angivit Sundsvall som bostadsort, där till kommer Timrå med 32 medlemmar, Härnösand med 27 dito, Njurunda med 3 och Matfors med en :hihi
KUNGLIGT :tummenupp

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Fest

Fest... okej jag lägger upp ett förslag.

Dyk upp hos mig och katten Martin på Sallyhill, så kan vi surra lite skit och dricka sprit :fyllisar och förmodligen slå igång projektorn (hemmabion) för att se lite hojfilm :tummenupp och få upp suget efter hoj åkning och senare på kvällen typ 23.00-23.30 dra vidare ner på stan nånstans.

Så vad tror ni.....
Några intresserade ?
När?

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Tomasol skrev:

Dyk upp hos mig och katten Martin på Sallyhill, så kan vi surra lite skit och dricka sprit :fyllisar och förmodligen slå igång projektorn (hemmabion) för att se lite hojfilm :tummenupp och få upp suget efter hoj åkning och senare på kvällen typ 23.00-23.30 dra vidare ner på stan nånstans.

Så vad tror ni.....
Några intresserade ?
När?

Kanske kommer förbi och kollar i alla fall om det passar med allt annat. hojta till om datum bara. :tummenupp

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Jag visste väl att det skulle löna sig för Sundsvallarna att kika in på SH. Det sög ju förra året och sommaren innan att knappt någon av åkarna hemma ens visste vad SH var! Enda sättet att träffa nytt folk då var att sätta sig och uggla (läs: posa) på plattan i några timmar, drunknandes i krompråmsmuller. :gnissla :3freak

Ni får lägga till en medlem till listan... Det får stå Uppsala tills de har byggt en riktig MC-väg i Sundsvall :fatta! Lägg till två förresten. En av polarna hemma är tydligen IT-motståndare och är inte reggad här, men han kör en R6:a iaf... :7peta

EDIT: Sen finns det ju 7 pers som bor i "S-vall", 3 i Njurunda, 1 i Matfors, 3 på Alnö osv... Det blir nog en bra sommar!

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Tomasol skrev:

Så vad tror ni.....
Några intresserade ?
När?

Låter trevligt, jag är på :banana

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
SH Fest Sundsvall

Tomasol skrev:

Så vad tror ni.....
Några intresserade ?
När?

:yoparty Klart intressant är med , intressant detdär med sprit :fyllisar

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Tomasol skrev:

Så vad tror ni.....
Några intresserade ?
När?

Jag är på om jag skulle vara i stan de datumet som bestäms. :tummenupp

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj