SHK Gelleråsen 28/6

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
-09, Ducati 848
Jag är en ny och glad sporthojsägare som bokat in mig på kursen den 28/6. :tunganJag tänkte höra om det är några andra som tänkte åka och kanske vill åka tillsammans...?

:banana Ha det bäst!!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är en ny och glad sporthojsägare som bokat in mig på kursen den 28/6. :tunganJag tänkte höra om det är några andra som tänkte åka och kanske vill åka tillsammans...?

:banana Ha det bäst!!

Jupp, jag hade tänkt spaka lite (steg 2). :) Kommer förmodligen att knycka frugans hästsläp och traila ned Millen, även om det är en kort resa, hemresan från åsen när jag var där i april och körde steg 1 sög något fruktat..

Man är rätt kokt/rökt/seg efter en dag.

/J
 

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
-09, Ducati 848
Aha, steg 2... Själv är det första gången jag kör på bana, spännande;) Mmm, traila ner den låter nog som ett bra alternativ, kan tänka mig att man är HELT SLUT efter en hel dag där. Jag har funderat lite på hur man ska göra, brukar folk åka upp dagen innan och sova över där eller? Har ju icke tillgång till släp.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Det går bra att köra dit , köra på banan och köra hem också .. men de sista 10milen hem sög ... men det går. (iofs så körde jag inte alla pass men iallafall.. det går ;)
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Aha, steg 2... Själv är det första gången jag kör på bana, spännande;) Mmm, traila ner den låter nog som ett bra alternativ, kan tänka mig att man är HELT SLUT efter en hel dag där. Jag har funderat lite på hur man ska göra, brukar folk åka upp dagen innan och sova över där eller? Har ju icke tillgång till släp.

När jag var där den 10 maj var det många som bodde på Karlskoga Hotell. De ger SMC-rabatt, ett dubbelrum kostar 760 kr med frukost.

Ska också ner den 28 juni, dags för steg 3. Vi har hojat de båda andra gångerna, men det är asjobbigt när man ska hem på kvällen. Kan inte föreställa mig hur drygt det skulle vara att köra ner på morgonen också...
Vi har 20 mil, vet inte hur långt det är från Sthlm?
Iaf, den här gången blir det släp.
 

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
-09, Ducati 848
Det är cirka 24 mil från sthlm verkar det som.. Ja stiga upp på morgonen känns lite drygt, då hinner man ju knappt lägga sig ju...=) Aha så ni ska också ta släp... Hotellrum låter ju väldigt lockande =)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det går bra att köra dit , köra på banan och köra hem också .. men de sista 10milen hem sög ... men det går. (iofs så körde jag inte alla pass men iallafall.. det går ;)

Klart det går. :D Jag hojade ned i plus 2 05.00 (18/4)...frös som ett djur precis hela vägen (trots luvtröja utanpå skinnstället, jag kände mig både lurad och kräNGt!!11one!1 s.a.s :hihi ) - en dag på ett blåsigt fält med knappa 10 grader, massor med körning, klart mosig och en försiktig hemresa, nu var det nere på +5-6 igen..

Kan lugnt säga att jag hade föredragit att traila ned, även om jag "bara" har 14 mil till banan från garaget. :)

/J
 

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
-09, Ducati 848
Klart det går. :D Jag hojade ned i plus 2 05.00 (18/4)...frös som ett djur precis hela vägen (trots luvtröja utanpå skinnstället, jag kände mig både lurad och kräNGt!!11one!1 s.a.s :hihi ) - en dag på ett blåsigt fält med knappa 10 grader, massor med körning, klart mosig och en försiktig hemresa, nu var det nere på +5-6 igen..

Kan lugnt säga att jag hade föredragit att traila ned, även om jag "bara" har 14 mil till banan från garaget. :)

/J

Allt går!!!:tummenupp Men det låter ju lite sisådär.. hahaha... Bra jobbat!! Det är ju varmare i juni i alla fall:tungan
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Även jag är inbokad denna dag, men jag drömmer om att ställa hojen på släp för det är inte kul att köra hem (inte så kul att köra ner heller för den delen) Men jag har varken släp eller bil med dragkrok :mad:

Någon som har en dragkrok och kan tänkas dela på kostnaden för hyra av släp/bensin?
 

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
-09, Ducati 848
Även jag är inbokad denna dag, men jag drömmer om att ställa hojen på släp för det är inte kul att köra hem (inte så kul att köra ner heller för den delen) Men jag har varken släp eller bil med dragkrok :mad:

Någon som har en dragkrok och kan tänkas dela på kostnaden för hyra av släp/bensin?


Låter som att ingen vill köra.. Jag har tävärr ingen dragkrok heller,annars hade jag gärna delat på resan...Annars får kanske vi "släplösa" köra tillsammans!!:banana
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Släp utprovat och använt på bandag (Gelleråsen) - det är rock'n'roll - absolut mest på hemvägen, bara att ta sig ur det svettiga stället var en gåva från ovan.

Att sedan slå i farthållaren, krana in rockklassiker och sippa på en kaffe på vägen hem var ren bonus.

Jag kommer vara rätt skeptisk till att åka hoj till bankörning hädanefter...

/Trailerqueen
 
Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Åk dit dagen innan och sov ut ordentligt, det har ni igen hela dagen.. Har man väl trailat en gång så är det kört sedan, att man sedan ligger på plus när man ska ha hem hojen i delar är ju inte fel :fakta
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hmmm, detta är ju dagen innan tvådagars jag bokat med banåkning.nu... Måste kolla vad denna dag kostar, om man har råd att köra tre dagar ;). Vore jul att köra steg 2 på shk dag 1 och sedan två dagar friåkning =)

EDIT: det var tydligen rätt fullt....
 
Last edited:

Merv

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Södermalm
Hoj
Yamaha R1 -04
jag kommer glida dit, vette tusan om man sticker på morgonen eller kvällen innan.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag kommer att komma dit i vilket fall, ska ju köra 29-30 juni med banåkning.nu och ska boka stuga där, så kanske får kika på er när ni kör då istället ;)
 

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Såld
Jag står på väntelista, så håller tummarna att man kommer ner och får köra den 28e.

Om jag kommer med så tänker jag nog ta ett släp ner eller liknande. Så om det är någon som vill samåka så hör av er, men som sagt. Inte helt klart att jag har en plats, men det ser lovande ut..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top