SHK nån?

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Hej alla!

Är själv lite sugen på att gå en SHK genom smc nu till våren/tidigsommar. Verkar inte hållas nå SHK särskillt nära norra delen av landet så man måste nog söka sig söderut över en helg.

Så jag undrar om det är några andra som är sugen på att orda en resa ner för en kurs o ha lite trevligt? :)

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
tror det är några som bokat in sig på kemora men vet inte om det är platser kvar

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Om du kollar upp det så kan du gärna hojta till och berätta hur statusen ser ut?

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
tror det är några som bokat in sig på kemora men vet inte om det är platser kvar

Om det va genom smc så är den fullbokad.

Och jag va inne på en SHK inte en BKK för att få tillgång till smc försäkring via folksam bland annat.

Så är det ingen som är intresserad? Har kollat lite på dom första kurserna som går o dom går 18,19 o 24 april. 18 o 19 är på Gelleråsen, den 24 va i Linköping. Platser fanns i överflöd just nu.

Skulle va jävligt kul att ha nån o dela bil o släp me och så, känns så jäkla ensamt o va enda norrlänningen också hehe :D

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Jag är sugen på följa med, om jag gör det så vill jag bara åka med i bil med hojen på släp en väg. Vi kan snacka om det där på lördag:yoparty

lundqvistm

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2007
Hoj
kawasaki er6-f
Om det va genom smc så är den fullbokad.

Och jag va inne på en SHK inte en BKK för att få tillgång till smc försäkring via folksam bland annat.

Så är det ingen som är intresserad? Har kollat lite på dom första kurserna som går o dom går 18,19 o 24 april. 18 o 19 är på Gelleråsen, den 24 va i Linköping. Platser fanns i överflöd just nu.

Skulle va jävligt kul att ha nån o dela bil o släp me och så, känns så jäkla ensamt o va enda norrlänningen också hehe :D

För att få tillgång till försäkringen kan du lika gärna gå en BKK. Det är samma innehåll i BKK och SHK så det spelar ingen större roll vilken du går. Den obligatoriska försäkringsgenomgången görs på båda kurserna! Då kanske du får lite fler att välja på...

Last edited:

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
För att få tillgång till försäkringen kan du lika gärna gå en BKK. Det är samma innehåll i BKK och SHK så det spelar ingen större roll vilken du går. Den obligatoriska försäkringsgenomgången görs på båda kurserna! Då kanske du får lite fler att välja på...

Beror på vilken försäkringsklass man har. Jag som har försäkringsklass 11. typ det högsta som folksam har, så jag måste gå en SHK för att få tillgång till smc försäkringen. Tror att det är klass 7-11 som det är SHK för.

Orkar inte kolla upp exakta siffror men jag vet att jag måste ta en SHK ialf.

Till Rickard: jora fan vi får snacka om det på lördag, innan vi blir allt för onyktra :tummenupp

Last edited:

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Beror på vilken försäkringsklass man har. ...
Orkar inte kolla upp exakta siffror men jag vet att jag måste ta en SHK ialf.

Nej så är det inte. Du har missförstått det. Det är som LundqvistM skrev tidigare i tråden. Du kan gå BKK eller SHK, båda berättigar till Sporthojsförsäkringen hos Folksam oavsett vilken typ av mc du kör. De kallas för storbanekurser eller avancerade kurser. SHK vänder sig i första hand till sporthojsförare men kursplanen är densamma och det finns även på dessa kurser möjlighet att vara med även om man inte kör typisk sporthoj.

Jag ska till Gelleråsen 17-19/4, jag har redan snackat samåkning med ett sällskap från norrbotten men vet inte hur vi löser det konkret ännu. Kemorakursen är fulltecknad med ca 50 personer på reservlistan, så den kan du tyvärr inte räkna med i år.
Sen går det kurs på Mittsverigebanan två dagar under en helg i augusti. Du kan gå in och läsa allt det du behöver veta om kurserna på SMC:s hemsida www.svmc.se, klicka på fliken school. Där kan du se de kursdatum som är klara och även om det finns platser kvar eller om kursdagarna är fulltecknade. Det sägs att det under sommaren ska gå en SMC-kurs på Skellefteå Drive Schools nya anläggning i Fällfors 5 mil norr om Skellefteå. Vi får se vad det blir, det är en stor anläggning så antagligen siktar dom på BKK eller SHK. Hoppas att banan hinner bli färdig. Jag tror att SMC är redo att arragera för dom körde en kursdag lite på prov redan i höstas, på en provisorisk bansträckning.

Kanske får vi anledning att höras om samåkning till Gelleråsen. Oavsett hoppas jag att du hittar en passande kurs och att vi ses på en bana någonstans.

Mvh

Jonas Bergdahl

Last edited:

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
okej jag får ursäkta mig hehe. läste lite mer nogrant nu o såg att det bara stog "Det här är en kurs som i första hand riktar sig till de som kör en motorcykel i försäkringsklass 7-11." :)

Ja då hade man ju mer o välja på. Får ta o snacka ihop oss då tycker jag. Ska du på klubben på Lördag?

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Får ta o snacka ihop oss då tycker jag. Ska du på klubben på Lördag?

Ja jag tycker fler i UMCC skulle ta chansen att vara med i SMC och gå deras kurser som ger så mycket. Vitsen är att lära sig rätt från början och inte bara gasa satan. Vissa tycker inte om det dock, vill kanske inte att andra ska ha synpunkter på hur fort man kör, hur man kör etc. Själv är jag inte med i UMCC men om du träffar dom på lördag kan du ju uppmana fler att hänga med . Det går som sagt kurs i augusti på mittsverigebanan, den 15-16/8 för att vara exakt.

Om du ska till gelleråsen 17-19/4 så får du höra av dig så ska vi se hur man kan ta sig dit.

(tillägg: LundqvistM ,dvs Maria i UMCC styrelsen, och Ante har varit med till Kemora ifjol. Så vill du veta mer om hur kurserna är upplagda så kan du ju höra med dom. Om ni har något slags möte med UMCC så är dom ju säkert med.)

Last edited:

Green virus

Rastar Ducatis...
Gick med
18 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZX6R -05, FZ600s -02
Hallo.. jag vill oxå med på bankörningar och då gärna redan i april. Men som sagt vi snackar mer om det på lördag.. imorgon vill säga.

TT-Henke

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
-Honda CBR 929-
Är intresserad jag med, men lär inte dyka upp på lördag.
Slipper helst åka ända ner till Gelleråsen och liknande...

Ser fram emot någon form av sammanfattning i bakisform på söndag =)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC