Shoei visir?

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Hej.

Tänker köpa en sån här hjälm Shoei X-Spirit II Kiyonari 2 TC-1, vill ha ett färgat visir på den.

Vilken färg rekomenderas, förvränger dom färgerna mycket? har bara erfarenhet av Agv´s blåa visir och det ger väldigt naturlig färg återgivning.

Mvh Micke

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Hm, kör med ett mörkt visir till min, ser inget(!) större problem med färgerna. Men jag antar att du menar gula, iridium eller typ blå som du nämnt?

Jag vet bara att jag kör mörkt alltid. Oavsett väder. Men så kör jag inte på natten/kvällen heller.

Har iofs funderat på gult vid regn/dis/mulet. Visiren kostar ju skjortan tyvärr, men hjälmen är helt underbar iaf.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har klart, mörkt och guld-/spegelvisir till min XR-1100.

Spegelvisiret är mitt favoritvisir med bred marginal. Det mörka - har bara haft mörka innan också - blir för mörkt när det börjar skymma och i ärlighetens namn tycker jag inte att det tar bort direkt sol som jag vill heller. Spegelvisiret är lite mer jobb att hålla efter, men fungerar bättre.

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Har Iridum guld på min xr-1000, är ett suveränt bra visir som tar bort den värsta solen men går att köra med på kvällen om man måste. Mitt börjar bli slitet pga stenskott osv, kommer köpa ett nytt av samma modell.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
En nackdel med mörka visir är när solen står lägre och vägen är ojämn. Det är svårt att se skillnad på skuggor från omgivningen och ojämnheter. Överraskningarna haglar i vissa sollägen. Men det kan man kanske ta som träning. :wiggle

När det inte finns sol att bländas av och kvällar är ju ett klart visir överlägset. Vill man kan man köra med ett par gula skyddbrillor med tunna och mjuka skalmar i hjälmen. "Bakom mina solglasögon är världen alltid gul.."Gult ljus är najs och uppiggande när det är grått och trist men annars är ett klart klart trevligare - därför fuskar jag med brillor..

Billiga visir av ok kvalisort finns bl a på visorshop.com. Men här finns ju ett gult visir för £40..
http://www.visorshop.com/visorshop/visors/shoei/cw1

Köpte f ö en drös iridium guld till en arai för 250 pix styck i våras. Även om beläggningen är sämre (tunnare) än original så lyckades jag bara slita ut ett enda av kopiorna under säsongen. (1500+ mil hittills med olika typ av visir)

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Jag har ett mörktonat visir med ett gult högkontrast pinlock på insidan, det är enligt mig den ultimata kombon! :)

Jag o polarna körde för övrigt 134 mil i sträck i sommras... i regn... med tonade visir... på natten... Det är inget jag rekomenderar, men det gick...! :)

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Har Iridum guld på min xr-1000, är ett suveränt bra visir som tar bort den värsta solen men går att köra med på kvällen om man måste. Mitt börjar bli slitet pga stenskott osv, kommer köpa ett nytt av samma modell.

Ett litet sidospår. Jag har också xr-1000. Den är ca 6-7 år gammal. Dax att byta eller kan man köra med den några år till utan att den "blir dålig"/ åldersutmattad?

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Förr vill jag minnas att det gick att köpa fotokromatiska visir till Shoei.
Varför finns inte det idag? Det hade varit fint med polaiserade och fotokromatiska visir.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife