SHOEI XR-1000 Kagayama TC-2

Gsx_R_killer

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2008
Hoj
Gixser
Vad tycker ni om denna hjälmen?

de_DE

KentaR6

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R -13
Jävligt fin hjälm. Har en XR-1000 Diabolic 3 och det är den överlägset skönaste hjälmen jag provat. Testa hjälmen och se om den sitter bra på din skalle. Gör den det så är det ett utmärkt köp. Men eftersom vi alla har olika huvudform så tycker jag att du ska testa den innan du beställer en.

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Har xr1000 jag med. Rekomenderar dock Arai viper gt hjælmarna,sitter mycke bættre tycker jag iaf.:tummenupp

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
undrar om de kommer sälja xr1000 hjälmar på mc-mäsan för ett bra pris. Annars kostar dessa hjälmar så mycket...men de är snygga.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kör XR-1000.. Aldrig haft några problem med den. Hur bra som helst.

Gsx_R_killer

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2008
Hoj
Gixser
hur e det om man skulle beställa vi internet? Jag anväder M storlek om det inte skulle passa kan man skicka tillbaka?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det beror lite på varifrån du beställer. Inom Sverige gäller distans- och hemförsäljningslagen vilken ger dig 14 dagars ovillkorlig ångerrätt. Köper du inom EU (EES) tillämpas ursprungslandsprincipen, dvs. du måste kolla upp vilket EU-land försäljaren befinner sig i och vilka regler denne använder. Isf kan det mycket väl vara så att du har ångerrätt - de flesta försäljare har det - men andra regler kan bli tillämpliga. Utanför EU/EES tillämpas effektlandsprincipen, dvs. svensk lagstiftning på svenska konsumentköp, men det blir klart krångligare.

Mitt förslag är att du provar ut hjälmen först hos en svensk handlare (bör inte vara något problem att hitta en försäljare, Shoei är väldigt vanligt) och sedan beställer. Om det inte går, kontrollera med nätförsäljaren vilka regler som blir tillämpliga. Är du osäker, fråga dem.

Last edited:

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Jag har en vit "XR1000 Rough" sjukt skön hjälm, fast den är lite bullrig och luften viner ganska högt inne i hjälmen även att jag har på den extra kragen. Dock är jag ändå mycket nöjd för den är så jävla snygg!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Skulle inte välja den om jag åker kåplöst, men har man kåpor tar den luften väldigt bra.
Vill man ha en tyst hjälm så väger den för mycket, kör med proppar så är problemet löst.

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jag har precis köpt en Shoei X-Spirit på ebay til 300£ ... Kanske den pris är liten bättra ??

Sprit ny...absolut perfekt..

Bifogat

• hjelm.jpg
    hjelm.jpg
    35.8 KB · Visningar: 66

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Även jag går i hjälmköpartankar. Såg att FC-moto.de har ganska bra priser på sina prylar, men då återstår frågan... Är det ett bra/seriöst företag? Många härifrån som har köpt via den sidan?

Funderar på denna:

Bifogat

• shoei-xr-1000-rouge-tc-6.jpg
    shoei-xr-1000-rouge-tc-6.jpg
    67.4 KB · Visningar: 193

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Även jag går i hjälmköpartankar. Såg att FC-moto.de har ganska bra priser på sina prylar, men då återstår frågan... Är det ett bra/seriöst företag? Många härifrån som har köpt via den sidan?

Funderar på denna:

Ja, det er bra och seriöst, men .. var betale så mycket for en hjälm ?

Jag betalad 335£ inkl. frakt for min X-Spirit på ebay... FC vill ha' 879€ + frakt for samma hjälm

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Hmm de vill ha €426 med frakt och allt för SHOEI XR-1000 Rogue TC-6. Det kanske är lite överpris, får undersöka saken lite närmare. :hihi

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tänkte nämna något om hur skönt hjälmen sitter och hur tyst den är, men dessa kommentarer verkar inte direkt vara helt nya... Köp! (testa i butik så du vet vilken storlek du ska ha.)
Någon som vet var jag kan hitta Shoei V-moto strl S till en vettig peng?

Edit: Tyst när man står stilla, men väldigt fin med öronproppar.

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Ja, det er bra och seriöst, men .. var betale så mycket for en hjälm ?

Jag betalad 335£ inkl. frakt for min X-Spirit på ebay... FC vill ha' 879€ + frakt for samma hjälm

köper du hjälm från USA är den väl inte CE-godkänd och därmed inte godkänd av de flesta försäkringsbolag, ring ditt bolag och hör med dem...

obs jag säger inte att hjälmar från usa är bättre eller sämre....

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
köper du hjälm från USA är den väl inte CE-godkänd och därmed inte godkänd av de flesta försäkringsbolag, ring ditt bolag och hör med dem...

obs jag säger inte att hjälmar från usa är bättre eller sämre....

I USA betaler man med $$$ :D

Min hjälm är från UK (EU godkänd)

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska