Sidi stövlar??

jerry78

Medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Yamaha Dragstar 1100
Hej!
har sålt mina oxstar stövlar och hittade ett par sjyssta Sidi racingstövlar på Lelles för 2400kr,och undrar hur de är och om de stämmer i storleken?? såg nån som sålde sina och verkade som de va små i storleken???
mvh jerry

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
jerry78 skrev:
Hej!
har sålt mina oxstar stövlar och hittade ett par sjyssta Sidi racingstövlar på Lelles för 2400kr,och undrar hur de är och om de stämmer i storleken?? såg nån som sålde sina och verkade som de va små i storleken???
mvh jerry

Det kan mycket väl stämma. Jag köpte ett par idag på MC-varuhuset. När jag provade så upplevde jag 44, som jag normalt har, som lite för litet och fick ta ett par 45'or.

Blue ride

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Kawasaki zx9
jerry78 skrev:
Hej!
mvh jerry

Det stämmer dom e små i storlekarna dom är ju för små italienare!
Själv har jag oxtar racing stövel gore tex ca 10 timmar om dagen under säsong. dom är bästa köpet :tummenupp

Last edited:

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Jag har SIDI stövlar. Och dom är väldigt smala i skaftet. Inget att rekomendera om man har kraftiga vader. Men dom är jäkligt sköna...

// Lena

jerry78

Medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Yamaha Dragstar 1100
ok

ok tack för hjälpen får se vad det blir kanske blir ett par oxstar igen då :va :confused:

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Jag har 47 normalt och höga vrister. Sidi tillverkar bara upp till 46. Så, ja, mina Sidi sitter trångt. Det är helt OK på bana, det är en jäkla schysst stövel, men det är omöjligt att ha dem på touringuppdrag då det krävs att man ska gå mer än 100m.

Men så är jag också dum som köper en storlek för liten.

pilsner

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Pilsner skrev:
Det är helt OK på bana, det är en jäkla schysst stövel, men det är omöjligt att ha dem på touringuppdrag då det krävs att man ska gå mer än 100m.

Håller med om att de är värdelösa att promenera i. Funkar mycket bra på hojen dock, och det är ju huvudsaken.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Sidi passade mina fötter bäst, hur sköna som helst.
Den enda skon jag kunde ha 41 i, dom andra märkena var jag tvungen att ha storlek 42 i. Oxtar var extremt osköna.

Dale Cooper

Approved by Jenna Jameson.
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6 -99
SIDI-stövlar

Har ett par SIDI race-stövlar (vertebra nånting tror jag). Har ganska grova vader så jag tycker de är trånga och obekväma att gå i. Dock sköna att ha när man sitter på hojen.

Och ja, de är små i storleken och trånga över vaderna. Vet flera som upplever samma sak.

Tjackade ett par Oxtar Evo istället. De slår ju allt! Bästa köpet man gjort.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Har du normala fötter så är SIDI ett bra köp, jag har vertebra2 från 2004, lätta, sköna å allt annat.
Det är som sagt bara om de inte passar din fot, men det är ju som hjälmar, man ska köpa dem som sitter skönt!

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Har ett par Sidi vertebra och är tok nöjd med dom.
Storlekarna e små på alla Italienska skor.
Sen att dom är dom snyggaste gör ju inte ont!
Håller på att putsa bling bling på mina, asballt!
:rofl

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
jerry78 skrev:
Hej!
mvh jerry

Har ett par Sidi vertigo corsa... sitter underbart och med en miljard inställningsmöjligheter, har en halvstorlek större än i vanliga fall.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Jag har ett par sidi vertebra 2 och dom sitter bra. Man måste ju ha riktigt grova vader för att dom ska kännas trånga eftersom det går att justera omkretsen runt vaderna.

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
Dale Cooper skrev:
Har ett par SIDI race-stövlar (vertebra nånting tror jag). Har ganska grova vader så jag tycker de är trånga och obekväma att gå i. Dock sköna att ha när man sitter på hojen.

Och ja, de är små i storleken och trånga över vaderna. Vet flera som upplever samma sak.

Tjackade ett par Oxtar Evo istället. De slår ju allt! Bästa köpet man gjort.

Jag provade ett par Oxtar (dock ej EVO) så sent som i torsdags och de var inte särskilt stora runt vaden. Antingen är dina vader inte särskilt grova, eller så är mina betydligt grövre än dina. Det har straffat sig att lira fotboll/hockey
:gnissla

Av inlägget att döma så kan jag alltså helt utesluta SIDI? Finns det några fabrikat som tillverkar stövlar för oss med muskler på benen? :D

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
Stövelfråga, för oss med muskler.

Är det ingen på forumet som har grova vader alltså? :va

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Testa ett par Sidi, går ju faktiskt att ställa ut dom några centrimetrar över vaderna.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...