Sidi Vertigo Air

Dahlsim

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
Buell XB12Ss
Har kollat runt lite för att hitta ett par goa sporthojsstövlar och blev lite förtjust i Sidis stövel Vertigo Air.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...Vertigo-Air/SubProducts/Sidi-Vertigo-Air-0001

Hade tänkt beställa från fc-moto men är lite fundersam kring deras storlekar.
Har inte hittat någon ÅF som säljer just sidi boots i västra götaland, mc-huset i malmö har jag för mig säljer dem men ja, lite väl långt att köra för att prova ett par stövlar.

Har dock haft möjligheten att testa ett par TCX och där passar en 43a mig perfekt. Så min fråga är: Skiljer det mycket i storlek mellan TCX och Sidi?

Och är det någon som kan säga något om deras stövel? bra? dålig?

Tacksam för svar
Dahlsim

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
Kolla sportdepån i Göteborg det finns två mc butiker med samma namn men det är den vid stigscenter som har sidi. Jag köpte iaf mina Sidi vertigo Corsa där.

Har kollat runt lite för att hitta ett par goa sporthojsstövlar och blev lite förtjust i Sidis stövel Vertigo Air.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...Vertigo-Air/SubProducts/Sidi-Vertigo-Air-0001

Hade tänkt beställa från fc-moto men är lite fundersam kring deras storlekar.
Har inte hittat någon ÅF som säljer just sidi boots i västra götaland, mc-huset i malmö har jag för mig säljer dem men ja, lite väl långt att köra för att prova ett par stövlar.

Har dock haft möjligheten att testa ett par TCX och där passar en 43a mig perfekt. Så min fråga är: Skiljer det mycket i storlek mellan TCX och Sidi?

Och är det någon som kan säga något om deras stövel? bra? dålig?

Tacksam för svar
Dahlsim

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Fina luftiga stövlar med suveränt passform, har ett par 42-or som är lätt beggade för 1500kr:tummenupp

Dahlsim

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
Buell XB12Ss
Fina luftiga stövlar med suveränt passform, har ett par 42-or som är lätt beggade för 1500kr:tummenupp

Nice! men 42or låter lite väl litet då jag alltid har 43or eller 44or i skor (kan inte minnas sist jag använde 42, måste vart när jag var liten barn:arsele)

Dahlsim

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
Buell XB12Ss
Kolla sportdepån i Göteborg det finns två mc butiker med samma namn men det är den vid stigscenter som har sidi. Jag köpte iaf mina Sidi vertigo Corsa där.

Will do... Ska ändå iväg till mölndal och hämta en special skruv/bult till mitt stöd som gått av :tummenupp

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Titta på dom i en affär innan du köper dom.... Var inne på ett par sånna själv ett tag sen provade jag o pillade på "skiten"....

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Jag har ett par sådana och storleken känns normal, så har du 43 bör det fungera med det.
Jag måste säga att det är riktigt sköna stövlar. Jag har dock inte kraschat med dem så jag vet inte hur bra de är ur den synvinkeln.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Johans MC på Backaplan har dem. Provade dem i veckan och jag har 41-42 i skor beroende på märke typ. Sidi Vertigo satt som en smäck med storlek 41.

Mvh
Andreas

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Någon som vet vad skillnaden är på Sidi Vertigo och Sidi Vertigo Air?

Mvh
Andreas

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...