Sidi vertigo corsa vs. SMX-plus

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
SMX-plus har jag provat i affären men Sidin hittar jag inte. Jag har läst att SMXen har en tjockare sula och ger sämre känsla när man växlar, något som Sidin tydligen ska vara bättre på. SMXen satt bra och kändes bekväm men jag har inte haft chansen att köra med dom.

Ni som har provat båda, vilka skulle ni rekommendera? Fördelar, nackdelar?

PS. Någon som vet om en affär i eller närheten av Göteborg som säljer Sidi?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har hört att man bör se upp med SIDI-storlekarna. Har man normalt 43:eek:r tex så bör man ha SIDI 44:eek:r istället. Nån som har erfarenhet av SIDI och kan bekräfta detta?

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Hoj
2006 KTM 950
Sportdepån i GBG har Sidi, jag väntar själv på ett par Side Vertigo Corsa som han skulle ta hem åt mig så jag skulle få testa.

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
jag har sidis corsa vertigo air och kan bara säga att dom sitter riktigt bra detta pga av alla justermöjligheter som finns på den.
köp dom och du kommer att bli nöjd :tummenupp
köpte mina på fcmoto

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jag har hört att man bör se upp med SIDI-storlekarna. Har man normalt 43:eek:r tex så bör man ha SIDI 44:eek:r istället. Nån som har erfarenhet av SIDI och kan bekräfta detta?

Nej det håller jag inte med om. Jag har strl 42 och mina Sidi 42:eek:r är på gränsen för stora.

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Hoj
2006 KTM 950
Vilken storlek är det han ska ta hem? Vet du när dom ska komma?

JAg har Storlek 42/43 så jag tror han skulle ta hem ett par 43:eek:r för han sa att man oftast behöver en storlek större än vanligt.....han trodde dom skulle komma nån gång denna vecka....du kan ju ringa å höra med honom.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Det beror helt på vad för typ av fot man har. Har du långsmala fötter kommer du trolgtvis inte att gilla alpinestarsskon i jämförelse. Jag upplever sidi vertigo väldigt skön att växla med. Alpinestarsskon sa ifrån när jag testade den. Skostorleken i sidis sko är generellt en size mindre än "vanligt", testa först är ett gott råd innan köp.

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Jag har provat ett par SMX-plus storl. 42 och dom satt bra. Dock ska jag beställa ett par Sidi vertigo corsa nu utan att ha provat dom (finns inte att prova i närheten). Jag antar att jag ska beställa ett par storl. 43, eller?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Jag kör med Sidi vertigo och är skitnöjd kommer lätt att bli Sidi nästa gång också:tummenupp

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Är jättenöjd med mina smx-plus, innerskon gör dem mycket skönare än stövlar utan. nackdelen är väl att plasten knarrar lite väl mkt!

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Vad är priset på ett par Sidi vertigo corsa-stövlar från svensk återförsäljare? På Ebay går de på 425 dollar.

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Vad är priset på ett par Sidi vertigo corsa-stövlar från svensk återförsäljare? På Ebay går de på 425 dollar.

I Sverige kostar dom 3500 men i Tyskland kostar dom lika mycket som i usa, dock om du åker på moms och tull så blir dom lika dyra som i Sverige. I Tyskland kostar dom alltså ca 2500 och du åker inte på någon moms.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy