Sista åket!?!

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Nu är det snart dags att ställa av, men innan vi gör det måste vi ta ett sista åk tillsammans! Mitt förslag är att vi kör på Lördag eftersom det vädermässigt (enl smhi) skall vara bättre väder då än på Söndag. Skulle vara riktigt skoj om vi gjorde en heldag av det hela så posta gärna bra vägsträckor och förslag på bra ställen att äta en bit.

Så vad säger ni 13:00 vid pumpen! Bra tid eller ?

Vi syns!
/J

Bubba Badji

bubba big...
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
vörsting660 motard
Utmärkt Jonas, Bubba är PÅ!
Och för alla som är med i intresseklubben så kan jag berätta att man åkte på flygande besiktning av hojjen häromdagen. 950 kr samt ombesiktning. Men vafan, första bötern i år så den tog jag nästan emot med glädje. Han skulle bara veta hur man kör i vanliga fall... WATAHHH! :näsblod

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Bubba Badji skrev:
Utmärkt Jonas, Bubba är PÅ!
Och för alla som är med i intresseklubben så kan jag berätta att man åkte på flygande besiktning av hojjen häromdagen. 950 kr samt ombesiktning. Men vafan, första bötern i år så den tog jag nästan emot med glädje. Han skulle bara veta hur man kör i vanliga fall... WATAHHH! :näsblod

intresseklubben antecknar... :hihi :rofl :lol :D Vart ganska mycket i böter. Vad slog de ner på?

JiEss

'nuff said!
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Ktm 640
Låter ju riktigt bra! En heldag med sköna sträckor, mat och bensinstopp är ju aldrig fel. 13.00 vid pumpen blir kanon. Nu får vi bara hoppas på bra väder!

/Jonas

Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Vill ni ha med en till så är jag gärna på? Vore kul att ta ett sista åk och träffa lite folk.

Hej hopp!

Bubba Badji

bubba big...
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
vörsting660 motard
RR_Jonas skrev:
Vad slog de ner på?

Ja du...
Baklyse, bromslyse, blinkers, tuta, regplåt. 800 för baklyse och 300/2 för skylten. Skall försöka ordna det mesta nu på förmiddagen.
Bara jag som tycker det är mycket snutar ute o härjar nuförtiden?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Bubba Badji skrev:
Ja du...
Baklyse, bromslyse, blinkers, tuta, regplåt. 800 för baklyse och 300/2 för skylten. Skall försöka ordna det mesta nu på förmiddagen.
Bara jag som tycker det är mycket snutar ute o härjar nuförtiden?

Nä, de är som flugor kring en hästlort :D Förr gick det att åka runt på stan med slicks och utan lysen utan problem (man måste ju prova att grejerna funkar innan det är rejs-dags ju :) ).

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Kul att det redan är folk som är på! Så vart skall vi åka då? Vilken typ av körnig har folk tänkt sig? Jag vill ha lite av varje, alltså både vägar för lek och vägar för lite kurvteknik. Mata på med förslag på vart vi skall dra.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag och Ronta hade tänkt ta en sväng också så det är väl lika bra att vi hänger på er!
Vi måste dock var tillbaka framåt 18 men då börjar det bli kallt och jävligt ändå!

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Vill ni ha med nån mera så är jag på, men jag måste veta om ett tag. Ska på fest och måste planera öl drickandet, så att man ev kan klara av att köra imorgon :) Vill ju inte va seg i skallen....

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
nilzz skrev:
Vill ni ha med nån mera så är jag på, men jag måste veta om ett tag. Ska på fest och måste planera öl drickandet, så att man ev kan klara av att köra imorgon :) Vill ju inte va seg i skallen....

Klart du ska med, alla är välkomna!
Skit i biran ikväll så du är fräsch i morgon :tummenupp

PS/ Ladda kamerorna så vi kan få lite trevliga bilder /DS

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
M:et skrev:
Klart du ska med, alla är välkomna!
Skit i biran ikväll så du är fräsch i morgon :tummenupp

PS/ Ladda kamerorna så vi kan få lite trevliga bilder /DS

Ja då tar jag det lugnt med biran, man har ju en vinter på sig att ta igen öl drickandet :)

När ska man vara vart?

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
nilzz skrev:
Ja då tar jag det lugnt med biran, man har ju en vinter på sig att ta igen öl drickandet :)

När ska man vara vart?

Ja du, Jonas skrev ju

RR_Jonas skrev:
Så vad säger ni 13:00 vid pumpen! Bra tid eller ?

Så jag förutsätter att vi ska träffas kl 13.00 vid pumpen :)

Om du inte vet vart pumpen ligger så är det vid korsningen Västra Ågatan/Drottninggatan.
Bakom glasskiosken ligger en parkering.
Mellan kiosken och parkeringen står en gammal vattenpump.
Ställ dig där så kommer du se oss andra.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ta en tur utåt kusten vetja! När ni passerar Börstil kan ni svänga in vid det gula huset på höger hand (med stora syrenhäckar) och säga hej :) Vi ska flyttstäda och fixa det allra sista på gamla kåken i helgen...

Fyllevägen kan sedan rekommenderas mellan Östhammar-Öregrund, samt en del av småvägarna utåt Raggarön och ner till Harg och Hallstavik.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ja du, Jonas skrev ju

Så jag förutsätter att vi ska träffas kl 13.00 vid pumpen :)

Om du inte vet vart pumpen ligger så är det vid korsningen Västra Ågatan/Drottninggatan.
Bakom glasskiosken ligger en parkering.
Mellan kiosken och parkeringen står en gammal vattenpump.
Ställ dig där så kommer du se oss andra.

Oj då , minnet är bra men kort... Då vet jag vart det är. Kommer dit! Ha en bra kväll :yoparty

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Jag och Ronta hade tänkt ta en sväng också så det är väl lika bra att vi hänger på er!
Vi måste dock var tillbaka framåt 18 men då börjar det bli kallt och jävligt ändå!

Om ni är i mina trakter vid 15-tiden så slå en signal, knarren står fulltankad
på jobbet, redo för bus... Jobbar jue tyvärr till 15.00 :( /M

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Ing som vill ut lite tidigare? Har jobbat inatt, somnade runt 5, men kan fan inte sova :4skrika . Vill FÖRSÖKA köra lite idag, tumjäveln bråkar ju med mig än men är så jävla sugen! Ska bort senare(med tåg till sthlm på e.m.) , så jag undrar om någon vill åka tidigare?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
OOOh, och detta ser man först nu : ( Jag som har planerat in lite tid med familj osv!!

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
ReDan skrev:
OOOh, och detta ser man först nu : ( Jag som har planerat in lite tid med familj osv!!

Du har ju hela vintern på dig att va med familjen :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...