Sista dagen på jobbet

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
........... är snart tvingad att lyssna på ett patetisk avskedstal från min chef och ta emot presenten - en frysväska från Statoil eller nåt annat piffigt. Det finns en anledning till varför jag lämnar det här bolaget.

Well. Efter chefens tal måste jag kontra. Vad skulle ni säga till er inte så populära chef om ni slutade idag?

Nu har jag 4v ledigt innan jag börjar jobba igen på en förhoppningsvis riktigt rolig arbetsplats med roliga arbetsuppgifter. Ingen mer försäljning och ingen mer IT. Never ever.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Om du är beredd att skita i dina referenser kan du ju i princip göra och säga vad du vill så länge du inte bryter mot nån lag. Säg vad du tycker om chefen och att du är skitglad att du slipper gå dit mer, krydda med kraftuttryck om det blir för tamt. :tummenupp

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Försök klämma fram en tår i ögonvrån och se lite rörd ut när du tar emot frysväskan. Tacka för den tid som varit.

Ingen vinner något på att du ställer till en scen.

(Vettifan om jag hade klarat det själv dock.)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Sådär. Då var det avklarat. Det patetiska talet uteblev helt och presenten blev en flaska 12-årig whisky från Japan. Skönt. Nu kan jag lämna det här företaget bakom mig helt. Bra sammaanhållning bland kollegorna dock, så jag kommer fortsätta umgås med flera.

Precis innan semestern slutade en av våra bästa killar, och han fick faktiskt en frysväska med lite plastmuggar och grejjer i. Det var riktigt pinsamt.
Han var dessuom mer populär hos chefen så jag hade väntat mig nåt ännu värre. Typ en badboll eller nåt.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
På vårat företag så brukar vi få en liten tomte med företagets loggo på också bär den runt en liten laptop... ALLA får likadan...

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
12-årig whiskey låter fint, förutom att den var Japansk då... är det lagrad Saké lr vadå? :va

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Jag fick då fan ingenting när jag slutade, jobbarkompisarna gav mig en fruktskål och en whiskeypava.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag hade samma situation när jag slutade på sjukhuset i Dublin. Cheferna som var riktiga rumphål satt i en halvcirkel mittemot mig och log förväntansfullt när jag hade mitt avslutningsfika, vad skall hon säga för fina saker om oss??

Jag hade inget positivt att säga till dom så därför pratade jag om annat. Hur jag såg fram emot nya utmaningar etc.

Dom som jag hade positiva saker att säga till fick höra dom och då kom det från hjärtat.

Man lär ju ha dom som referenser sedan så det är ju svårt att sjunga ut om vilka skitskallar man tycker att dom varit..

Keep it short och ärligt utan att överdriva :)

Dominator-Rocks

Guest
Ha ha JapanWhisky :rofl

Drick inte skiten du blir sneögd en vecka efter :3freak

På vårat företag så brukar vi få en liten tomte med företagets loggo på också bär den runt en liten laptop... ALLA får likadan...

Ha ha det är ju helt sjukt... om man slutar självmant är det för man inte trivs, om man får sparken så är man :mad:

Vem i helvete vill då ha en tomtejävel ståeendes hemma me´företagsloggan på FY FAAN :hoppskratt

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Har jag me´hört! Det var nån hamburgekedja vet inte vilken men tror det var Burger King :tummenupp

Stämmer inte. Jag fick 14 månadslöner från BK, men lönen var så taskig där att det bara blev dryga 4000 kvar efter skatt (fria lökringar sista veckan dock :tummenupp ). Det sög phett.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...