Sista hjälpen =)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ska snart köra upp inom denna månad.
Har inte tagit någon trafiklektion, men har dock bra balans eftersom jag har kört cross 1 år och moped sen jag var 5år. Har koll på trafikregler jättebra, eftersom jag har övningskört stenhårt och intensivt med bil..
Det är så att jag inte har någon och köra med, men en kompis ska skjussa mig lite i stan och utanför så jag lär mig placering och hur jag ska titta..
Tänkte inte ta någon trafiklektion, hur tror ni det kommer gå?

Finns det något speciellt man inte kan läsa eller träna sig till hemma som man får lära sig? Snälla säg och tippsa mig och andra förare på detta forum..

Mest orolig för konbanorna, för i trafiken är det bara att gasa när man ska upp i fart och sedan köra lungt och extremt säkert, lära sig att titta överallt och stanna innan övergångställ om det behövs, väja ut lite mot mittlinjen i korsningar vid skymd sikt. Ta kurvor och rondeller på speciella sett.

Något mer man ska tänka på ? Det är väl som bil men annorlunda placering och mer säkerhet? eller?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Pr0bz skrev:
Ska snart köra upp inom denna månad.
Har inte tagit någon trafiklektion, men har dock bra balans eftersom jag har kört cross 1 år och moped sen jag var 5år. Har koll på trafikregler jättebra, eftersom jag har övningskört stenhårt och intensivt med bil..
Det är så att jag inte har någon och köra med, men en kompis ska skjussa mig lite i stan och utanför så jag lär mig placering och hur jag ska titta..
Tänkte inte ta någon trafiklektion, hur tror ni det kommer gå?

Finns det något speciellt man inte kan läsa eller träna sig till hemma som man får lära sig? Snälla säg och tippsa mig och andra förare på detta forum..

Mest orolig för konbanorna, för i trafiken är det bara att gasa när man ska upp i fart och sedan köra lungt och extremt säkert, lära sig att titta överallt och stanna innan övergångställ om det behövs, väja ut lite mot mittlinjen i korsningar vid skymd sikt. Ta kurvor och rondeller på speciella sett.

Något mer man ska tänka på ? Det är väl som bil men annorlunda placering och mer säkerhet? eller?
varför inte ta en lektion eller 2.
det är ju din säkerhet det gäller, och uppkörningstider vimlar det inte av direkt.

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Det är ju lite synd att snåla på några lektioner...

Om du kuggar en uppkörning kommer du ju bara att få punga upp 2papp igen...

Men lycka till!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...