Sista racet!!!!

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Nu på Torsdag den 23/9-04 är det sista racet för i år som URMCK håller i.

Vi kommer att ställa ut både koner och marschaller så man ser fast det blir mörkt. Vi får hålla tummarna för att vädergudarna är med oss denna sista gång för i år.

Som vanligt börjar körningen kl:18.00 och slutar 21.00
Lottningen sker i mörker vi kl:19.00 vid min röda Volvo som får agera som lyse då mörkret börjar falla.

Den 16/10-04 kommer URMCK och SHRA ha ett möte om Lundas framtid nästa år. Och blir det som vi har tänkt kommer vi att sammarbeta och hålla i ca.5st tävlingar med trackbite och tidtagning. Mc-sidan kan ju även tänkas fixa stuntdagar likt GR. men lite mer uppstyrt då. Så alla medlemmar är välkomna (läs utskick som kommer Måndag). Även om folk inte är medlemmar så kan man komma med frågor och förslag som jag kan framföra på mötet. SHRA är bara intresserade av 402m så stunt och sådant får hålla sig till mig och URMCK än så länge.

V-h / URMCK

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
50 kr vill jag minnas.

Ska försöka komma ut och leka lite men jag gillar inte mörkret :död

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag har liksom fattat att dessa "styrda bus-tävlings körninger på Lunda" i princip är lag-liga, men INTE har något samband med SMC..

Tacksam om att få lite kommentater runt detta!
Ku man tänka sig att SMC involdveras!

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Snälla, håll SMC borta från det här, det är nog med jävla regler ändå. :7peta

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Kreuger skrev:
Snälla, håll SMC borta från det här, det är nog med jävla regler ändå. :7peta

Hade det inte varit för SMC så hade det varit förbjudet för länge sedan att köra "stora" mc på allmän väg.
T.ex: 1973 SMC stoppade ett förslag att mc skulle få köras i högst 70 km/tim.
1976 En utredning - den s.k. "Rapport 13" - ville förbjuda alla mc med motorer över 250 cc och begränsa lätta mc till 50 cc. Förslaget stoppades av SMC.

Hovis ursäkta :felämne kunde inte låta bli.

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Nej JoS, alla regler är inte av ondo. Ta regeln som säger att man ska underlätta för sina medtrafikanter och gå åt sidan när jag ska köra om till exempel, kanonbra regel :fakta :D

Lucky, jag tycker SMC är kanonbra, men jag tror inte det är nån bra idé att ha med dem i verksamheten vid Lunda, iaf inte när vi ska vara där å leka. Vi försöker ju få friare tyglar och jag vet att XX gör så gott han kan även om det går trögt. Bättre att SMC inte kopplas ihop med buskörning, nog lättare att ha tyngd i de frågor de driver då.

Ni får ju hålla med om att en inblandning av SMC gör det ännu noggrannare med att allt går "rätt" till. Visst kan även jag tycka att det är bra med en viss struktur och lite enklare regler för att undvika olyckor men som det är nu påverkar det nöjet av åkningen för mycket tycker jag. Om det fortsätter på det viset blir det snart för omständligt för att det ska vara värt att köra där alls och då flyttar leken ut på vägarna istället, det var väl inte det som var tanken med alla regler?

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Om du tänker på Rörken och tidigare diskussion om det så hade jag faktiskt inte en tanke på den saken. Nu pratar jag bara om Lunda.

Personligen tyckte jag det var roligare att vara där och köra när vi gjorde det "olagligt". Då var det inga pekpinnar eller förmaningar utan bara att leka på.

Nu hade det tyvärr inte gått att fortsätta ha det så och jag tycker självklart att det är bättre att vi kör där under lite regler än att det inte går att vara där alls.

Jag var förresten till Gävle en sväng idag och passa då på att åka in på Tierps flygfält och kika lite. Var ett gäng hojar där från Gävle och lekte. Bommen som sattes upp i våras vid infarten var riven och helt borttagen. Där är det alltså som det var förra sommaren igen nu.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kanske jag tänkte att SMC ska stå för att Svea Rikets tomma flygfält ska öppnas för MC, så att man ka köra av sig, stunta där -istället för på almän väg..

Eller va fa... vett jag - som är en Galen Dansk på en touringhoj.. Det är någon som har satt mig i SMC´s styrelse - och jag har hjärta för aktiv sporthojs åkning - så jag ber endast om hjälp, inputzz, ideer - nytänke...

Jag är ärligt talat trött på gamla normer, tankesätt innanom denne industri här. Ex. crashpucks är i princip inte något man tycker om på banåkninger, EFTERSOM att F-bolagen då kan tolka att man forbereder sig för en crash.. Va ä de f bulls... Crashpucker sparar oss, F-bolagen för mängder av fusk och kostnader..

Så please boyzz hjälp.... Våga tänke nytt - jag gissar att jag gör...

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Tvivlar inte en sekund på att du vill väl och om du lyckas öppna upp fler flygfält för hojkörning så är det kanonbra. Min åsikt var inte generell utan berörde just Lunda som ju redan är öppet för hojåkning vissa tillfällen. Att blanda in SMC i den verksamheten har jag svårt att se vitsen med men ni får gärna försöka övertyga mig.

En fråga som du kan få driva är att få öppna upp F16 här i Uppsala. Finns hur mycket plan outnyttjad asfalt som helst precis utanför stan.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kreuger skrev:
...Att blanda in SMC i den verksamheten har jag svårt att se vitsen med men ni får gärna försöka övertyga mig.

...

Om jag ka forklara mig tillräkkeligt bra (och argumenentera) har vi kanske en sits vart SMC kan be VV´s Direktör, som ju i princip ansvarer för 0-visionen, om att min. en "Rörken" ska öppnas för MC en gång i veckan - sponsrad av VV..
Om man ka göra samma sak med t. ex. Stunt banor på Flygfält - ser jag spontant endast som positivt. Det går absolut att göra om på SMC!
SMC är vi som är med, och som är aktiva..
Och ja - jag tror heller inte på att allt ska styras järn hårt - som vissa bitar är i dag..

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Du kommer nog att få det tufft att övertala många av dina kolleger men lycka till!

Gabor

Guest
Lunda

Tjena Kreuger. har hållt på med hojeri i 30 år och tycker jag har numera hyffsad kontroll, utom möjligen min stavning.....

Håller med dig fullständigt att SMC inte alls behöver vara med och engagera sig i alla små evenemang.

SMC har fullt upp ändå med viktigare frågor. Nu är nog inte reglerna det stora problemet när SMC ska vara med, vänta bara när SVEMO blandar sig i.... då blir det PROBLEM.....

Till Dansken,,,,,ha du tagit en lilling...???

Annars är det dags. Klart att du SKA engagera dig i MC och sporthojs frågor, du kommer att göra ett kanon jobb, vi stöttar dig till 100 %.
Förslaget om F!& har varit uppe i lika många år som jag bott i Uppsala, ca 20 år, och det är nog först nu vi kan bearbeta FortF. om att äntligen öppna portarna för lite mer fordonsinriktad lekfull verksamhet.

Jobba på och tappa för fan inte tron på det omöjliga..... :tummenupp

Last edited by a moderator:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kreuger skrev:
Nej JoS, alla regler är inte av ondo. Ta regeln som säger att man ska underlätta för sina medtrafikanter och gå åt sidan när jag ska köra om till exempel, kanonbra regel :fakta :D

:rofl :rofl :arsele

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...