Men vad tusan, de tjänar ändå strax över 20 kkr. Inte så de kan köpa en ferrari, men man klarar sig på det. Och de visste det innan de tog jobbet. Om de ville tjäna mer pengar skulle de pluggat och blivit börsmäklare istället..
*hmm*
Men vad tusan, de tjänar ändå strax över 20 kkr. Inte så de kan köpa en ferrari, men man klarar sig på det. Och de visste det innan de tog jobbet. Om de ville tjäna mer pengar skulle de pluggat och blivit börsmäklare istället..
*hmm*
Min brossa jobbar som sjuksköterksa.........
Nyutexaminerad i princip..........1 år erfarenhet
18 500 i grundlön med 4 årshögskolestudier/skulder.........
Grundkurs i retorik ingår inte i sjuksköterske utbildningen i alla fall
Hmm, deras löner speglar ju redan folkets och politikernas värderingar? QUOTE]
Om folkets värderingar är skadade av bla politiker och politikerna har fel eller inga värderingar då? Självinsikt och någon högre moral är väl inget som direkt utmärker "kultur" och "kutym" i den politiska sfären senaste par decennierna, eller?
Han visste väl vad lönen låg på innan han började plugga...Min brossa jobbar som sjuksköterksa.........
Nyutexaminerad i princip..........1 år erfarenhet
18 500 i grundlön med 4 årshögskolestudier/skulder.........
för övrigt; den som skrev om att damma in i en 740: då träffar jag nog hellre en läkare än en syrra.
QUOTE]
Är du läskunnig? Det var inte det alternativen stod emellan. Dessutom finns det syrror med bra mycket mer erfarenheter av såna skador än läkarna själva. Att de sedan bistår läkaren och gör att hans jobb blir väl utfört tycker jag förtjänar en vettig lön när de har investerat i utbildning, varför skall denna yrkeskategori inte ha avkastning på investerad tid och ekonomi? För övrigt kan jag vittna om vad det innebär att få en sossecontainer i nosen, på min sida, bilar bakom den och ingen chans till undanmanöver, kan du? Om du sett vad jag sett av läkarnonchalans, uppnästa tuppar och hönor uppfyllda av sin egen förträfflighet och oförmögna att medge när de gör fel om så folk kolar vippen pga just det, hade du möjligtvis reviderat din uppfattning!
En läkare är aldrig bättre än den stab han/hon har runt sig. Sköterskorna följer hela processen, de är ögon och öron åt läkarna och framförallt patienterna. Det är inte syrrorna som glömmer prylar kvar i kroppen, sätter skruvar i senkryss, remitterar en till operation i kroppsdelar man inte har några skador på eller missar frakturer när läkaren kollar röntgenplåtar, själva i ett skick jämförbart med ett fyllo för att de väljer att jobba 40-timmarspass då bara ob-t ger mer på en helg än en sköterska har i grundlön i månaden. Ovanstående bara några få exempel från en sjukhusvistelse på lite över 3 månader. Finns mer, "rest assured".
På det här forumet finns det gott om folk som tycker att allsköns patrask ska belönas med pengar oavsett vad de hittar på för skit, bara för att det handlar om företag, men när det handlar om dem som har det tyngsta ansvar du kan ha, nämligen det för en annan människas liv, kommer det stupida kommentarer som, "det visste de innan de började utbildningen mm). Dags att uppdatera deras lönesituation och frångå dessa patetiska procentuella ökningar som rimligtvis bara högavlönade kan vara vän utav.
(Min definition på begreppet "högavlönad" stämmer inte med vad ngn kvinnlig partiledare kräkte ur sig för inte så länge sedan. Är beredd att gå så långt att bruttoinkomsten inte är något vidare mått på inkomst heller, säger inte så mycket om vad du faktiskt har för omständigheter, (jämför en underhållsskyldig med en boförälder med samma lön exempelvis).
Alla cheyer vill ha mer
Hade jag fått en krona för varje gång en chey bett om mer så hade jag varit milljonär nu :miljonär
blueridge:
förlåt, jag kanske inte förstod vad du menade. om det inte var det stod emellan. jag har ganska bra koll på hur läkare jobbar och är i allmänhet, klart det finns idioter, som människor. men de flesta är grymt duktiga och gör det man ska göra utefter vetenskap och beprövad erfarenhet. jag tycker förstås att syrror ska ha ordentligt betalt, mer än vad de har nu. inget mot det alls över huvudtaget.
i övrigt så tror jag inte det finns så många exempel där läkar har ihjäl folk för att de är för fina för att ändra uppfattning, det är inte riktigt så det fungerar. om du har dåliga erfarenheter så är det ju synd, framför allt för dig, men också för sjukvården som får sämre rykte över lag, givetvis. men jag tror inte din sjukhusvistelse varit roligare utan dessa "nonchalanta" läkare. du hade nog inte mått bättre nu...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|