Ska bara isolera lite i stugan...

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Igår när jag var ute o körde o låg o puttrade i lite över 100 km/h så kommer det helt plötsligt en vit isoleringsbal flygande i huvudhöjd rakt emot mig!!! Alltså en sån där med plast runt som är en 1,80 lång o 80 hög= slår lätt omkull en om man åker hoj.

Jag lägger ner o hinner precis undan, den passerar ca. 2 m ifrån mig på vänster sida. Jag blir helt galen av rädsla och mitt i adrenalinruset så lyckas jag behärska mig såpass mycket så att jag slänger en blick i backspegeln: mycket riktigt, en röd Audikombil (varför är det alltid en Audi?) med släpvagn med isolerningsbalar på. Kärran har väggar på sidorna men inget stopp bak.

Jag hoppar av hojen o slänger isoleringen allt vad jag har rakt ner i diket, sen hoppar jag på igen och maxar ifatt idioten inom en mil, kör om o får stopp på faanskapet. Jag säger: du, du tappa en bal för en mil sidan. Du kanske borde åka o plocka upp den! Han säger: öh. ok tack, va bra. Nä, det var absolut inte bra snarare jävligt idiotiskt, jag håll på o få den rakt i huvudet. Då säger han: oj, ursäkta o stänger bildörren o drar därifrån.

Nåväl, jag tror ändå att ägget fick sig en riktig funderare. Jag var så förbannad så jag skaka, tror han märkte att det inte var någon idé att diskutera längre.

Vilka ägg det finns...

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
Var med om en liknande insident i dag.men då var det två plastbehållare som kom farandes.Lastsäkring är det många som inte har hört talas om.Nu vände jag inte om utan svor en ramsa å åkte vidare...ibland så kan man undra...

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Helt tokigt. Gått att du sa till han iaf ... Man kan ju inte göra va fan som hellst! :kocko

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har för mig att det räknas som grov vårdslöshet i trafik om man tappar dåligt surrad last, och således blir man av med körkortet för det.

Du skulle ha ringt våra vänner polisen och anmält!

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
GuW skrev:
Jag har för mig att det räknas som grov vårdslöshet i trafik om man tappar dåligt surrad last, och således blir man av med körkortet för det.

Du skulle ha ringt våra vänner polisen och anmält!

Jag har varit med om att en cykel har lossnat från taket på en bil på autobahn i tyskland, den missade min bil med en hårsmån.
Man kan inte göra någonting heller trafik till vänster, bakom och framför, bara och vänta å se, oj vad rädd jag blev.
Som tur var körde jag inte hoj, då hade jag nog begått ett mord och sedan svimmat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mackz skrev:
Jag har varit med om att en cykel har lossnat från taket på en bil på autobahn i tyskland.

En kund köpte två nya cyklar av mig, för att en timme senare återkomma med två väldigt trasiga och ramsneda cyklar.
Han köpte två nya :hihi

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Bra att du inte slog någon ketting i tacket på bilet och repade sidan med fotpinnarna iaf :hihi

Var helt rätt att du körde ikapp bilisten, nästa gång han lastar så ser han nog till att lasten är där den ska - på flaket.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
mötte en hjullastare idag, med en lös skopa i skopan...surrad med ETT spännband.vafan är det för mening? det var ju inte direkt några små lätta skopor heller. :3freak snarare snö/flismodell

IronMike

Guest
pw skrev:
mötte en hjullastare idag, med en lös skopa i skopan...surrad med ETT spännband.vafan är det för mening? det var ju inte direkt några små lätta skopor heller. :3freak snarare snö/flismodell
Håll koll på skumma föremål, va förberedda på saker som man inte tror kan dyka upp: som herromdagen, kör slingerbulten, å av någon anl låg en 3 meter lång planka, 1 dm hög i utgången av en lång skön kurva :3freak ... slängde ut plankan så hårt å långt jag kunde..

Som tur va körde jag inte alltför fort, inget möte, kunde räta upp, å bromsa över mötande fil, tur att att det inte va nåt möte...

Tror att någon mupp lagt ut plankan :mad: :fatta!

I höstas hade ett gäng kids lagt ut en stock på vägen i en kurva....kom körandes, upptäckte stocken i sista stund, han räta upp å stanna. DOM satt vid sidan av vägen i en buske å tittade på. Jag sprang efter, plocka en, gav han en dansk skalle å en mobil så han kunde ringa dit alla föräldrar å sina polare....dom kommer aldrig att lägga ut sånt igen :hihi

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
eller så kan man åka vidare, tänka att det där va lite häftigt, höjja lite och va glad...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Höll själv på att köra in i en isoleringsrulle som låg mitt på vägen förra sommaren, livsfarligt.

Man har ju även kört förbi en och annan idiot som kör saker på kärra utan någon som helst lastsäkring...

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
pw skrev:
spännband håller för fyra ton så det räcker nog.

själv mötte vi en skidlåda (takbox) på autobahn när jag åkte buss i tyskland, den kom från mötande körfält i dryga 150km/h in över till vårt körfält, missade panoramarutan på bussen och ner i diket.. dumme schweden sa busschaffisen. kunde inte neka till det då..

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Nån som hade tappat en tegelsten på E6:an igår. Skoj att köra på.....

micke6

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100 (Stulen)
Araikaj skrev:
Igår när jag var ute o körde o låg o puttrade i lite över 100 km/h så kommer det helt plötsligt en vit isoleringsbal flygande i huvudhöjd rakt emot mig!!! Alltså en sån där med plast runt som är en 1,80 lång o 80 hög= slår lätt omkull en om man åker hoj.

Jag lägger ner o hinner precis undan, den passerar ca. 2 m ifrån mig på vänster sida. Jag blir helt galen av rädsla och mitt i adrenalinruset så lyckas jag behärska mig såpass mycket så att jag slänger en blick i backspegeln: mycket riktigt, en röd Audikombil (varför är det alltid en Audi?) med släpvagn med isolerningsbalar på. Kärran har väggar på sidorna men inget stopp bak.

Jag hoppar av hojen o slänger isoleringen allt vad jag har rakt ner i diket, sen hoppar jag på igen och maxar ifatt idioten inom en mil, kör om o får stopp på faanskapet. Jag säger: du, du tappa en bal för en mil sidan. Du kanske borde åka o plocka upp den! Han säger: öh. ok tack, va bra. Nä, det var absolut inte bra snarare jävligt idiotiskt, jag håll på o få den rakt i huvudet. Då säger han: oj, ursäkta o stänger bildörren o drar därifrån.

Nåväl, jag tror ändå att ägget fick sig en riktig funderare. Jag var så förbannad så jag skaka, tror han märkte att det inte var någon idé att diskutera längre.

Vilka ägg det finns...

Otroligt villken självbehärskning du har! jag hadde nog slitit fanstyget ur bilen o nitat han! De kunde ju ha gått hur illa som hellst. Du måste va djurvän! hehe

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
jag låg och plågade en natt på autobahn för många år sedan när jag upptäckte en 50 liters dunk tvärs över mitt tilltänkta körfält. Tur polaren som körde först prcesi hade börjat på filbyte och att jag följde honom.
Dock har jag själv indirekt nästan gjort en värre sak. Hjälpte en tjej att flytta en vinter. Hon hyrde en minilastbil med kapell, vi lastade in och körde men glömde en sak; att kolla taket. Ute på motorvägen kommer plötsligt en isflak på nästan 1kvm flygande från taket mot bilen bakom och krashade i vägen typ en meter framför fronten. Jag körde bakom den bilen så jag hade inte svårt för att se hans ilska.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Otroligt villken självbehärskning du har! jag hadde nog slitit fanstyget ur bilen o nitat han! De kunde ju ha gått hur illa som hellst. Du måste va djurvän! hehe

Right on the money! Hur visste du det :confused:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
När jag var 9 år fick jag följa med farsan till Italien. Han var långtradarchaffis och skulle köra ner med en lastbil. Ovanpå den var lastat en annan bil med däcken staplade och fastsurrade med spännband i plast(Det var inte farsan som lastat). På natten hörde vi några dunsar, men tänkte inte mer på det. När vi kom fram till Italiens gräns, på morgonkvisten, upptäckte vi att däcken lossnat och trillat av!!!! Jag hoppas än idag att ingen kom till skada....

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...