Rätt intressant, de norrlänska teamen tvekar inte för att köra en tävling i Knutstorp eller på Falkenberg om det behövs. De få team eller individuella förare som finns här uppe kör på de flesta banorna söderut med minst +80 mil till de flesta banorna
Vi körer for att det är skoj, inte for bra placeringer. Det är min första säson i REC och skal bara läre att köre race. Det blir aldeles for dyrt. 320mil + färge (personbil+släp).
350liter benzin (12kr/l) = 4200 kr
Färge ??? 2500kr retur ? (bil+släp)
Anmeldgebyr 2300
Benzin til träning och race(60liter): 720kr
Däck 2500 kr (min.)
Bromsbeläg 500kr (min.)
olje 500kr
Och.. vi körer REC = Söndag.... dvs.. vi är hemma tisdag, och om vi skal ha' træning med på fredagen, så skal vi avsted onsdag = 1 vecka for 4 timers race.
Men, det blir en udgift på min. 13220 kr .... Uhmm.... dyra 4 timers race om man bare bliver nummer 22...
Den summan ska ju delas på flera, minst 2 förare. Klart att ni ska med
Det är bara för att alla norrlänningar är vana vid att köra långt. Sen så jobbar de ju så mycket svart att pengar inte är ett bekymmer.Rätt intressant, de norrlänska teamen tvekar inte för att köra en tävling i Knutstorp eller på Falkenberg om det behövs. De få team eller individuella förare som finns här uppe kör på de flesta banorna söderut med minst +80 mil till de flesta banorna.
Ni söderut tvekar för en tävling långt norrut.
Tävlar inte själv nu men tycker det är en intressant betraktelse...
Skulle själv kunna tänka mig att köra i Kemora om det är något team som behöver en långsam förare. Krashar inte speciellt ofta dock.....
Japp, och full respekt for det. Men, tyvärr är det inte det samma som att jag har penge till att göre det... Tro mig, om jeg hade pengene, så körte jag oxå i Finland
Det är bara för att alla norrlänningar är vana vid att köra långt. Sen så jobbar de ju så mycket svart att pengar inte är ett bekymmer.
Jag vet inte om #3 Josh i Mura Räjzing kommer att ställa upp. Det krävs lite bastu och ölövervägning för att besluta. Fast, det hade vart sköj.
Den summan ska ju delas på flera, minst 2 förare. Klart att ni ska med
Rätt intressant, de norrlänska teamen tvekar inte för att köra en tävling i Knutstorp eller på Falkenberg om det behövs. De få team eller individuella förare som finns här uppe kör på de flesta banorna söderut med minst +80 mil till de flesta banorna.
Ni söderut tvekar för en tävling långt norrut.
Tävlar inte själv nu men tycker det är en intressant betraktelse...
Skulle själv kunna tänka mig att köra i Kemora om det är något team som behöver en långsam förare. Krashar inte speciellt ofta dock.....
Inte om du fortsätter i samma anda som förra året.Men som sagt det borde inte vara något problem att hitta en Xtra förare.
Inte om du fortsätter i samma anda som förra året.
Edit: Jag tror inte att pengarna är något direkt hinder, utan mest att det tar sån jäkla tid att konka Dodghe sådär långt. Vet inte heller om däcksman Koskinen är så glad över att vrålåket står och dropper transmissionsolja i X-anta timmar heller.
Ingen tvekan här men däremot kanske man inte får med sig alla i sitt team och det krockar med Norskt Mästerskap och debutant klasserna 19-20 Juli på KGA.
Men som sagt det borde inte vara något problem att hitta en Xtra förare.
Vi får dra ihop ett erf team inför kemora, enda banan man har hunnit tjuvträna på
Inte om du fortsätter i samma anda som förra året.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |