ska handla bil!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Glöm inte att köpa dig en pizzeria också, annars får du snart ett elakt samtal.

Skämt åsido: finns det någon mer uttjatad bil? Det finns tyvärr inget speciellt med en BMW E36, inte ens om det är en M3a. Nej, köp du något annat i samma prisklass, så slipper du förväxlas med... Annat löst folk.

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Hoj
BMW R1150 Rockster
En bra sida om du vill få lite koll på BMW http://www.bmwpower.nu

Sen är, imho, 139' för en importerad M3 från 93 ett snuskigt överpris, oavsett hur mycket som är fixat, servat och bytt på den. Den ser också ut att ha tygklädsel, vilket sänker värdet rejält på den.

Men, men jag är bara avundsjuk. Sålde själv min 323:a för att ha råd med hoj!

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Ett litet tips är att gå med i BMW-klubben, eftersom du måste vara med där i ett år för att få en billig (=inte hutlöst dyr) försäkring!

Annars är det jobbigt att ha en M3:a, antingen fixar du ett 323-märke där bak, annars får du vara med på att ALLA vill försöka köra i kapp.
Jobbigt att alltid vara behöva dra från rödljus även när farmor eller svärmor är med :crash

Urre

o jä!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -03, GRC -02
Köpte en 323 cupe -96:a för snart ett år sedan som var importad. Var så köp kåt att jag missa allt. Den hade sparkad mätare, krockad inget roligt för självkänslan. Gick givetvis back när jag sålde den och tänkte bara aldrig en importare som jag själv hämtat..

Hämta en nyare golf för några år sedan utan service bok och lite tvivelaktigbakgrund men det var den bästa bil jag haft..

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Vill inte lägga mig i den här diskussionen med tanke på hur mycket snack det vart sist man uttalade sig om BMW :D

Bill G

"A tribute to Goatse"
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM
50 spänn på att den är backad!!! Har säkert gått som blodtransport mellan Rostock och Stuttgart 3 ggr om dan!

Säkert träratt oxå,, :eek:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
gixxermf skrev:
vad tror ni om den här:
http://www2.blocket.se/view/1380441.htm?l=0

han ska ha 139 000:- för den!
den ser ruggigt fin ut!

Om du e seriös så har jag en arbetskamrat som ska sälja sin M3:a Rös Svensksåld etc etc.
Kan inte så mycket om bilen men han försöker pracka på mig den...men har inte råd.

Om du e intresserad kan jag be han ta kontakt med dig..tror han ska ha 150" eller nått.

Mavve

Guest
Out_Spinner skrev:
Vill inte lägga mig i den här diskussionen med tanke på hur mycket snack det vart sist man uttalade sig om BMW :D

hihihi :D

Du som skall köpa: Läs min undertext.
Köp hellre en alpina.

750RR

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
140 papp för en importerad 93, alltså inte 3,2 är inte så jättebilligt...Men det är ju svårt att säga när man bara sett en annons. Den kan vara fin som f-n men även ett fifflat lik. Kolla allt noga! Kan lätt bli en dyr historia annars...

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Tja miltalen kan ju faktiskt stämma. Om man räknar med att medel tysken kör ca 3K mil /år så stod mätaren på ca 9-10K vid importen. Och har sedan blivit körd ca 1000 mil/ år i sverige vilket torde vara brukligt.

Men kolla fr guds skull upp bilen i plåten. Lyft på mattor i bilen, skuffen och kolla ram snokar i motor utrymme. kolla även färgskiftningar vid dörrar,huv mm. Antagligen så är huv+framskärmar omlackade minst en gång så det är inte omöjligt att det syns att det är lackat där. Typ 80% av alla tyskbilar är omlackade i fronten pga dom höga farterna så blästras fronten mycket mera mot om man jämför med svensk fart och väg.

Kolla även säten, pedaler, ratt, växelspaksdamasker och övrig inredning efter normalt slitage.

Tyskarna brukar nämligen byta ut sånt som ratt,pedalgummin, damasker+knopp och ibland även förar sätet för att lura ögat och den eventuelle köparen för att göra ett bra intryck.

Säger bara en sak: KOLLA NOGA!! Det är mycket pengar det handlar om.

Mingves

Guest
Hade jag 130kkr att lägga på bil skulle jag köpa en Alfa Romeo GTV av senare modell. De är så djävla snygga:crash

///M

Bifogat

• zze359-2021.gif
    zze359-2021.gif
    70.6 KB · Visningar: 448

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Om du är intresserad så har Aros Auto här i Västerås en BMW M3 till salu för samma pengar. Och garanterat tokfint skick och ett gäng år nyare.

Skicka pm om det är intressant med en snuskigt fin M3:a.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Får du med en extra E36:a i bra skick för de pengarna!? 139 000:- är INTE billigt för den där, tycker jag iaf. Polaren köpte en med färre mil på mätaren, 94:a, finare lack/fälgar för 120k.
Så ska du köpa en M3:a så kan du ju börja kolla in på bmw-klubben. Där vet folk oftast att alla som är där vet värdet och sätter inte ut överpriser.

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Glöm den bilen illa kvickt. Du får en 96:a med ca 10000 mil för samma peng LÄTT!
En polare köpte en 96b för under 100. Helt ok skick.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
gixxermf skrev:
vart hittar man en 96:a så billigt???

95 limo (fyra dörrar, alltså. )
13 000 mil.
Svart skinn.
Snuskigt fint skick, bilen ägs av Begnt Egnesund, han som äger BMW-verkstaden Aros Auto.
Nyrekonditionerad... hela bilen är i über fint skick.

Pris 139.000

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Krigge skrev:
Glöm den bilen illa kvickt. Du får en 96:a med ca 10000 mil för samma peng LÄTT!
En polare köpte en 96b för under 100. Helt ok skick.

På en bilskrot i Tyskland eller? :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...