SKa köpa 1000cc sporthoj.. har lite frågor! :D

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
tjena.. kan väll börja med att jag provade att söka men hittade inget direkt. kan vara att jag inte sökte på rätt sätt eller liknande men har lite funderingar angående en 1000cc hoj. har precis satt ut min kawa zx6r på blocket. och har länge vart inne på att köpa en kawa zx10r 04-05. tänkte höra lite vad ni tycker om andra märken. motormässigt och chassie.

såg en gixxer 1000cc som jag tror var en k7, som körde på ett flygfält. och den såg ut att gå gryymt bra. kvittade hur han gjorde så kunde han inte hålla den med framhjulet på backen hela 201 meter utan han fick prova att starta på 2an osv. hur går en sådan i jämförelse med kawan ?

ni får gärna ge lite för och nackdelar på hojjar som är från 04-05 dessa ligger ju i en prisklass runt 70-80. den stora frågan är ju såklart vilken som är vassast och har minst fel ?

men de kanske inte är jättestora skillnader imellan de stora tillverkarna typ kawa, suzuki, yamaha, honda osv ?

vill köra på bakhjulet endel så den ska gärna funka bra till detta.

hjälp uppskattas :D /victor

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Vilken sporthoj på 1000c får du inte upp på bakhjulet:confused:

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Vill du köra ifrån allt välj sukka gixxer :yoparty motorn vinner alla ggr med dess underbara ljud!!!

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Hondans nya är sjukt skön att köra, allt känns perfekt. inte samma drag som i min sukka men den är bara snällare.. kvalitén är bäst hos honda, jag säger honda eller gixxer!

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
Vill du köra ifrån allt välj sukka gixxer :yoparty motorn vinner alla ggr med dess underbara ljud!!!

okey. tillomed på en k5a ? hur är effektskillnaderna på dessa ? har läst att zx10ans karaktär är väldigt rå, och det låter ju roligt :yoparty

Hondans nya är sjukt skön att köra, allt känns perfekt. inte samma drag som i min sukka men den är bara snällare.. kvalitén är bäst hos honda, jag säger honda eller gixxer!

vad menar du med den nya ? vill inte köpa nyare än 05 pga priset.

Last edited:

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
okey. tillomed på en k5a ? hur är effektskillnaderna på dessa ? har läst att zx10ans karaktär är väldigt rå, och det låter ju roligt :yoparty

vad menar du med den nya ? vill inte köpa nyare än 05 pga priset.

Alla hojar är råa! smaken är som baken, försök pröva olika. Alla tycker olika :tummenupp

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
det är väll kawa eller suzuki jag är mest intresserad av. hur mycket effekt/vikt är det i en gixxer k5?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
zx10r 04-05 väldigt rå, går lätt upp på slangen. Lite mindre stabil än gixxern annars är det väll ungefär lika, gixxern går nog lika bra men lite lugnare(mer kontrolerat)

Skulle jag köpa en japs hade det nog blivit en gixxer 05-06, även om kawan är minst lika bra :tummenupp

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Om du nu "länge vart inne på att köpa en kawa zx10r 04-05" för att det är den du vill ha så råder jag dig att köpa kawan!!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år