Ska man betala mer för begagnade däckvärmare än för nya?

Status
Ej öppen för fler svar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Själv såg jag en gång en Tradera annons för ett PS3 där buden var uppe i mer än vad konsollen kostar ny från butik.

Folk är helt enkelt dumma i huvudet.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Säljaren till däckvärmarna har säkert lagt ut dem för ett pris som matchar 6 användningar mot hans eget inköpspris. Troligtvis har han inte koll på att det går att köpa sådana nya för ett lägre pris.

Behöver inte vara svårare än så.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Om du är intresserad så upplys och ge ett bud!

Har inte uppfattat wdac som någon skummis och det är för mycket begärt att nån ska ha hela intenätet i huvet för att man vill sälja något.

Tycker det var lågt att starta tråd om det.

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Om du är intresserad så upplys och ge ett bud!

Har inte uppfattat wdac som någon skummis och det är för mycket begärt att nån ska ha hela intenätet i huvet för att man vill sälja något.

Tycker det var lågt att starta tråd om det.

Fast han kanske borde veta vad han betalde för dom nya. Misstänker att det är mindre än vad han vill sälja dom för begagnade.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fast han kanske borde veta vad han betalde för dom nya. Misstänker att det är mindre än vad han vill sälja dom för begagnade.

Mitt förslag är att du läser blacktriples inlägg och kollar med säljaren. Det sistnämnda kan vara lämpligt att göra innan du startar sladdertrådar i fortsättningen.

Last edited:

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Mitt förslag är att du läser blacktriples inlägg och kollar med säljaren. Det sistnämnda kan vara lämpligt att göra innan du startar sladdertrådar i fortsättningen.

Exakt vad vill du jag ska kolla med säljaren!!!!

Faktum är att dessa skitvärmare finns att köpa billigare nya på Ebay. Så det är bara upp till en eventuell köpare att välja dyrt och begagnat eller lite billigare och nytt.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Faktum är att dessa skitvärmare finns att köpa billigare nya på Ebay. Så det är bara upp till en eventuell köpare att välja dyrt och begagnat eller lite billigare och nytt.

Är det ens samma värmare du länkar i första inlägget?
De du länkat till på ebay är "econ" (budget)-varianten.. de på SH står det inte econ på.

Sen förväntat inte jag mig att folk som lägger ut annonser ska leta på varenda jäkla sajt på nätet för att kolla upp om det man vill sälja eventuellt finns billigare någonstans i hela världen.

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel

Mitt förslag till dig är att du läser ditt eget inlägg innan du kommenterar annonser i "Blocket tråden" :7peta

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Är det ens samma värmare du länkar i första inlägget?
De du länkat till på ebay är "econ" (budget)-varianten.. de på SH står det inte econ på.

Sen förväntat inte jag mig att folk som lägger ut annonser ska leta på varenda jäkla sajt på nätet för att kolla upp om det man vill sälja eventuellt finns billigare någonstans i hela världen.

Om du vill kan jag länka till likadana värmare för samma pris utan ordet "econ".

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Sluta gnälla och köp nya då? Problemet löst, orka gnälla om 1300:-

För övrigt håller jag med dig, hur mycket sjuka annonser där folk tror sig att saker inte har en värdesminskning.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Sen vet jag inte om jag tycker Ebay känns som rätt prisjämförelse.
Leveranstid, garanti och risken för strul gör att jag i visa fall hellre handlar begagnat för samma pengar än nytt från Kina.

Hade du länkat från Prisjakt istället hade jag varit mer på din sida. En del missbedömer helt priset på begagnat, men det är deras förlust. Bara att handla av någon annan eller vänta tills de sänker sitt pris.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Leveranstid, garanti och risken för strul gör att jag i visa fall hellre handlar begagnat för samma pengar än nytt från Kina.

Begagnat brukar ha garanti? :va

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta

Hade du länkat från Prisjakt istället hade jag varit mer på din sida. En del missbedömer helt priset på begagnat, men det är deras förlust. Bara att handla av någon annan eller vänta tills de sänker sitt pris.

Du betalar med paypal och får pengar tillbaka om dom inte levererar. Problemet löst.
Har nog handlat 250-300ggr på ebay och 1 affär har strulat. Då fick jag mail av Ebay där dom sa jag skulle hålla koll. Fick inget svar av säljaren så jag skickade tillbaka till Ebay och på 1 dag hade dom satt in pengarna på mitt paypal konto.
Har där varit problem med nåt (typ 1 hdmi kontakt var dålig) skickade dom en ny direkt då ingen vill ha negativ feedback.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Men man kan fortfarande inte jämföra priser från ebay med saker som är köpta i Sverige.
Köper ett företag in däckvärmare i Sverige så är det många avgifter som skall betalas, frakt, tull, företaget skall gå med vinst, skatt på vinsten etc.

Så självklart är det dyrare att handla saker i Sverige än på ebay.

Förstår inte varför du inte skickade ett PM till säljaren i första hand och om det sedan var något strul med säljaren, hörde av dig direkt till Admin på sidan, SEN starta en ev tråd, då hade du nog redan haft ditt svar vid första åtgärden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S