Ska man investera i en sån? för och nackdelar?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Den är dyr och troligtvis varmare än ett vanligt ryggskydd. Annars ser jag bara fördelar. Tjööööp! :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag kör med en sån (liknande). Värme och dylikt är inget jag stört mig på, känns tvärtom svalare på något sätt (kan bli ganska svettigt under ett vanligt ryggskydd, men inte detta). Den huvudsakliga fördelen är att det sitter fan så mycket bättre än ett vanligt ryggskydd, flyttar sig inte över huvud taget utan du har skyddet kloss inpå skinnet och på rätt plats konstant. Riktigt bekvämt att ha på sig, jag gillar verkligen mitt. Föredrar det framför ett vanligt ryggskydd alla dagar i veckan. Tjöp!:)

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Hoj
Street Triple
Jag kör med en sån (liknande). Värme och dylikt är inget jag stört mig på, känns tvärtom svalare på något sätt (kan bli ganska svettigt under ett vanligt ryggskydd, men inte detta). Den huvudsakliga fördelen är att det sitter fan så mycket bättre än ett vanligt ryggskydd, flyttar sig inte över huvud taget utan du har skyddet kloss inpå skinnet och på rätt plats konstant. Riktigt bekvämt att ha på sig, jag gillar verkligen mitt. Föredrar det framför ett vanligt ryggskydd alla dagar i veckan. Tjöp!:)

Bara fördelar :tummenupp

inte alls så dum:tummenupp tack för tipset:)

Skyddsväst ... !?.Är det inte en sådan man har om man är rädd för att bli beskjuten ... !?. :)

Man vet ju aldrig när det händer :tungan

Last edited:

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Alpinestars-västen tycker iaf inte jag verkar vara någon höjdare. För kort och sitter inte tillräckligt bra.
Forcefielden ser dock intressant ut. Vore trevligt att prova.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Säkert en bra produkt!
Själv kör jag sedan 2008 med en Daniese, aldrig provat nått bätte.
Skydd för både nyckelben och 3 lameller för nacken. Har både kört race och vurpat på bana med detta och dessa skydd pallar för ett magplask på asfalt... Nu börjar dock min midjekardborre ta slut, men annars e den toppen :tummenupp

http://www.dainese.com/eu_en/motorbike/gilet-wave-2-neck.html

Ps."Ett"...ryggskydd. Ds.

Last edited:

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Hoj
Street Triple
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife