Ska man skratta eller gråta...

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Ringer på en hoj R6-01, ingen servicebok, ägaren berättar att den blivit vurpad. Prutmån, inte ett öre. Pris på hojen 55 000:- :tummenupp

En annan hoj hur fin som helst lågmilad och billig står man i kö på vilket personen före självklart kommer att slå till på.

Fan vad sur jag är, jag vill ha hoj nu!!!! en fin en till ett bra pris, ska det vara så svårt....

Funderar seriöst på att ta mig igenom allt pappersarbete och fraktande för att hämta en R6-01 från Italien där priset för en fin ligger på ca 20 000kr.

Ja ja ja ja alla får självklart sälja sina hojar till vilket pris de vill och ja ja ja köparna gnäller på att det är dyrt och säljarna på att köparna prutar hutlöst.

Är bara grinig över för att vädret är tokfint och jag sitter iförd mitt Berik skinnställ (nytt asfett svart/vitt) och surfar blocket efter R6:eek:r... fy faaaan.

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Haha.. du ska just ha en R6 så då får du lida lite. men du vet ju den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge.;)

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Haha.. du ska just ha en R6 så då får du lida lite. men du vet ju den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge.;)

Kan tänka mig en Kawa men då vill jag ha just 03:an 636:an. den är liiite för dyr ännu för min prisklass.

Känslan av att få smeka sadeln, att fukta läpparna mot gashandtaget, penetrera avgasröret börjar bli för stort!!!!!! :huvet

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
Iam with you meshboy e också trött på alla fantasipriser vi drar till italien o tar hem några riktigt fina hojar :tummenupp

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Jo, alla som har en Honda CBR RR 600 som typ är den snyggaste jävla maskin som har gjorts på denna jord kan nog skratta gott.:tummenupp

Nu hade han ju ingen sådan :D
Jag brukar missa hojar. Missade en R6a 00a för två år sen- 2000 mil och 37000. Slutade med donken för min del.

Tänkte för två veckor sedan dra ned å köpa en gsxr 750 00a för 36000, men hann han sälja den till brorsan som helt plötsligt skulle ha den.

En r1 98 för 36 tusen som jag skulle hämta på lör å jag ringde på fre igen för att höra hur besiktning gått. (gick ej igenom) men han stod å sålde den i den stunden vi pratade.

Slutade med en lite nyare, som snart är fin :yoparty
ps fick min 05a för 53 tusen ;) Lite smådelar som ska köpas så ca 57 tusen :tummenupp

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Iam with you meshboy e också trött på alla fantasipriser vi drar till italien o tar hem några riktigt fina hojar :tummenupp

Grejen är att jag skämtar fan inte, jag har en superbra kontakt (syrrans kille) så det är egentligen bara problem med frakten. Eftersom jag älskar MC så har jag självklart ingen bil heller så hur fan ska man få hem grejorna till garaget och till besiktningen.... usch usch usch... men nog finns det tusenlappar att spara...

NU PASSA PÅ!!!! R6-99 5400mil, Ingen Servicebok, Vurpad 6 gånger, Sne Ram. 78000:- något billigare vid snabb affär....

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
hahah, jag känner din smärta! Ser att du bor i Gtb, där har du iallfall roa dig med lite spårvagnsåka... förlåt..

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Jag brukar missa hojar. Missade en R6a 00a för två år sen- 2000 mil och 37000. Slutade med donken för min del.

Tänkte för två veckor sedan dra ned å köpa en gsxr 750 00a för 36000, men hann han sälja den till brorsan som helt plötsligt skulle ha den.

En r1 98 för 36 tusen som jag skulle hämta på lör å jag ringde på fre igen för att höra hur besiktning gått. (gick ej igenom) men han stod å sålde den i den stunden vi pratade.

Slutade med en lite nyare, som snart är fin :yoparty
ps fick min 05a för 53 tusen ;) Lite smådelar som ska köpas så ca 57 tusen :tummenupp

Jag lider med dig, jag blir ju tjurig som ett litet barn när jag missar en bra chans. jag är 27 år och sitter nu och tjurar och vägrar hänga med på en AFTERWORK till och med... då är det allvarligt...

hahah, jag känner din smärta! Ser att du bor i Gtb, där har du iallfall roa dig med lite spårvagnsåka... förlåt..

DU!!! Vill du ha någons självmord på samvetet eller????!?!? :tummenupp

Last edited:

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Jag skämtar inte heller bara hyra/låna en bil o släp sen så drar man bara.

Var bor du någonstans? Aha sorry såg inte, du bor ju i Götet du med.
Fan, vi hyr en kärra och hämtar hojarna från terminalen, kör de till våra garage och reggar in dem. sen jävlar. TARGA beviset är enda lappen som krävs sen är det bara att gasa.

Haha "donken". den skulle sitta fint nu, fan att man ska jobba imorgon annars hade jag fan gått lös på min VSOP Cognac....

Last edited:

romanochavo

galen? nää bah lite knäpp =)
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
2015 Yamaha mt-09
Subito.it är inge bra länk... man mår bara dåligt av att se vad man kan få för 20-30 tusen där nere... :(

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Uppenbarligen är du mer intreserad av att göra en bra affär än att köra hoj. ;)

När du inser att det är hojen som är viktigast är det bara att hosta upp. Jag betalar hellre några tusen "för mycket" och kör båge hela sommaren, än sitter på blocket och drömmer! :)

/Linus

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...