Ska man skratta eller gråta?

Speeder

Burn rubber. Not your soul.
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
Rs 125
Tjenare,

Spanade in ett Jolly Moto effektsystem på blocket.se för cirka 5 veckor sedan, om inte mer. Jag ringer upp han som säljer röret, allt låter toppen och vi kommer överens om att jag ska köpa effektsystemet.

Han bor i Hässleholm och jag i Sthlm, därför bestämmer han sig för att skaffa ett postgirokonto och därefter skicka röret på posten. 5,6 veckor senare har han inte lyckats fixa ett postgirokonto. Jag har under denna period ringt ett antal gånger för att kolla upp hur det går.

Men efter ytterliga ett par veckor kommer ett mail där han meddelar att röret ska vara skickat och påväg till mig. Haken är bara att han tydligen skrev mailet INNAN han hade skickat det, alltså då han skulle till posten. Hmm.

Sedan får jag ett mail, efter att jag både svarat via mail och ringt, där han säger att han istället säljer röret till en kille som bor nära + en lam ursäkt för att jag fick vänta, på ingenting.

Alltså, ska man skratta eller gråta? Beg. effektsystem till 125.or växer inte direkt på träd.

Slutligen, nu när jag gått miste om detta rör, är det någon som har ett effektrör att sälja? Eller kanske några tips om effektrör till hyfsade priser, alltså nya? Tacksam för svar!

/Fredric

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Skratta, det gör livet roligare och lättare :rolleyes:

Nä men det är surt med idioter som inte kan sköta ett simpelt köp ensengång... :gnissla

Speeder

Burn rubber. Not your soul.
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
Rs 125
NSR_Martin skrev:
Skratta, det gör livet roligare och lättare :rolleyes:

Nä men det är surt med idioter som inte kan sköta ett simpelt köp ensengång... :gnissla

Det är sant.

Jag får helt enkelt hoppas på att det dyker upp ett annat köp-alternativ.

Tyvärr kan jag inget göra, jag kommer inte åt killen på något sätt. Visst, jag kan mobba honom via mail. Hehe, men vad gör det för nytta...

Jag får skratta åt det hela =)

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Speeder skrev:
Det är sant.

Jag får helt enkelt hoppas på att det dyker upp ett annat köp-alternativ.

Tyvärr kan jag inget göra, jag kommer inte åt killen på något sätt. Visst, jag kan mobba honom via mail. Hehe, men vad gör det för nytta...

Jag får skratta åt det hela =)

Du fixar ett annat rör genom att regga dig på ebay.de och köper ett därigenom eftersom där finns flera stycken

Jonathan

Guest
Det är ju så du borde åka till grabben och ge han en käkstöt :D

Nej men skämt å sido, sånt där borde det vara straff på :tungan

Det där med ebay, någon som har erfarenhet av det och vet hur det fungerar?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Mito mannen skrev:
Det är ju så du borde åka till grabben och ge han en käkstöt :D

Nej men skämt å sido, sånt där borde det vara straff på :tungan

Det där med ebay, någon som har erfarenhet av det och vet hur det fungerar?

Jag köpte effekt system till min Nsr över Ebay. Funkar kanon. Jag vet hur det går till nu. Det är ett jävligt effektivt system :yoparty :tummenupp

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
NatoN skrev:

Visst förklarar gärna, men det blir lättare om du skriver vad du vill veta men i det stora hela så är det så här:
1. du letar upp vad du vill ha för något på Ebay.com eller .de eller vilket lands ebay du vill bjuda på.
2. Du mailar säljaren INNAN du bjuder och kollar så han vill skicka till Sverige, här han ni även bestämma hur du ska betala sen om du vinner auktionen.
3. Du är med i slutet av auktionen och lägger buden för att det är alltid i slutet alla bjuder över dig.
4. Du vinner auktionen, betalar, väntar på varan
5. Du får varan och du blir glad. :tungan

Självklart måste du regga dig innan du kan bjuda, gör detta med hjälp av ett visa kort eller liknande. Du kan även kolla så att säljarna har bra feedback innan du bjuder.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Speeder skrev:
Tjenare,

Eller kanske några tips om effektrör till hyfsade priser, alltså nya? Tacksam för svar!

/Fredric

Nya kommer nog bli svårt att få tag i till rätt pris gämnfört med medelkostnaderna på begangnade. På 50cc.nl har dom ett Jolly moto system för ca 3000 spänn till rs125 och på geiwiz några för ca 2500:- (Giannelli). Vad för årsmodell har du på din Aprilia?. Men på e-bay kan du nog hitta bra rör till bra priser (Hittade på ca 2 minuter sökande till Aprilian ett jolly moto som såg nytt ut för ca 2000 spänn i nuläget).

Nyheter
Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag