Ska man vara orolig för Frankrike?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är så in i helvete konstigt att vi igen måste ha ett parti av denna typ att lösa problem som de etablerade partierna nu haft tjugo år på sig att ta tag i.

Media har så klart inte förstått bättre denna gång heller. Vad är det här för pajasfrågor:

Nu blir det en väldig högersväng och vi kunde haft det mer nice med en måttfullhet och common sense istället.

Vi såg det inte komma och bla bla. Trött jag blir.

Men utgår så klart från att svensk media tycker det är bra med kvinnor i politiken.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är så in i helvete konstigt att vi igen måste ha ett parti av denna typ att lösa problem som de etablerade partierna nu haft tjugo år på sig att ta tag i.

Media har så klart inte förstått bättre denna gång heller. Vad är det här för pajasfrågor:

Nu blir det en väldig högersväng och vi kunde haft det mer nice med en måttfullhet och common sense istället.

Vi såg det inte komma och bla bla. Trött jag blir.

Men utgår så klart från att svensk media tycker det är bra med kvinnor i politiken.

Jag delar din uppfattning!

Tyvärr verkar det som att politiker i alla länder behöver en rejäl höger/vänstersväng (beroende på utgångsläget) och höra stöveltramp i korridoren innan dom inser att folket har varit missnöjda länge och velat ha förändring.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag delar din uppfattning!

Tyvärr verkar det som att politiker i alla länder behöver en rejäl höger/vänstersväng (beroende på utgångsläget) och höra stöveltramp i korridoren innan dom inser att folket har varit missnöjda länge och velat ha förändring.
Våran politiska elit har ju länge varit övertygade om att de är så förträffliga och har rätt i allt och befolkningen i stort bara inte inser vad som är bäst och behöver bara lite propagandautbildning för att förstå bättre.
Ett ypperligt exempel på att det inte är något nytt är ju sossarnas reaktion på att folket röstade nej till euron... I ett par månader efter var det stora affischer överallt om hur jävla förträfflig euron är och att vi borde ha röstat ja.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Fast nu var det ju vänstern som gick starkt framåt och blev störst, Macrons centerallians tvåa och Nationell Samling trea. Men kommer bli svårstyrt då ingen fick egen majoritet.

Så kanske ett exempel på att pendeln svänger starkare mellan ytterlägena.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast nu var det ju vänstern som gick starkt framåt och blev störst, Macrons centerallians tvåa och Nationell Samling trea. Men kommer bli svårstyrt då ingen fick egen majoritet.

Så kanske ett exempel på att pendeln svänger starkare mellan ytterlägena.
Soffliggarna blev aktiverade av hotet om högerregering?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Soffliggarna blev aktiverade av hotet om högerregering?
Ingen aning. Kan säkert stämma. Har lite för dålig koll på strömningarna inom fransk politik och deras valsystem är väldigt annorlunda.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ökade vänstern mer än högern? Jag trodde vänstern åt av mitten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I ett par månader efter var det stora affischer överallt om hur jävla förträfflig euron är och att vi borde ha röstat ja.
Var det så? Jag minns inte det.

Samtidigt är ju euro en sådan fråga som borde överlåtas till politikerna. Sällan har så få haft något att säga till om för så många utan att veta något alls om frågan.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC