Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Usch, hemskt skrivet.
Jag har en rysk kollega nu, jättetrevlig.

Jag försöker också intala mig "Inte alla ryssar..."

För dom jag känner tycker alla att det här kriget är en katastrof.

Sen uttalar dom sig alla mer eller mindre försiktigt om saken beroende på hur man kommunicerar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag försöker också intala mig "Inte alla ryssar..."

För dom jag känner tycker alla att det här kriget är en katastrof.

Sen uttalar dom sig alla mer eller mindre försiktigt om saken beroende på hur man kommunicerar.
Jag frågar varken ryssar eller kineser vad de tycker. Blir krystat oavsett.

Plus att jag står inte bakom alla svenska politiker, varför tro att någon står bakom Putin, speciellt någon som valt att flytta.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Usch, hemskt skrivet.
Jag har en rysk kollega nu, jättetrevlig.
Tror du med förstår vad som avses. Det är som med många andra minoriteter..

Enkelt beskrivet i klippet nedan från skyttegrav på ukrainska sidan. Ordning och skräpet ihopsamlat i säckar. I ryska släpps det på stället. En slags mentalitet så säg.

tro sjutton man inte vill ha den grannen, eller hur? Värderingen av folket har exemplifierats med hur man (ut)nyttjat densamma.. som det ryska ”ordspråket”; ryska mödrar föder nya soldater. Fräscht.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ganska bra ändå av en ZIS från 30/40-talet att rulla på motorvägen mot fronten 90-år efter den designats 1933....

En av anledningarna till att USA skickade så många lastbilar till Sovjet i lend-lease 1943-45 var ju att de inhemska lastbilarna redan då var utdaterade i den mån de ens gick att framställa. Men uppenbarligen har de sparats någonstans i syfte att utgöra reserv för eventuella händelser i bortre Asien.

Symptomatiskt nog så betalade ju aldrig Sovjet/Ryssland tillbaka något till USA, något som däremot GB gjorde ända in på 2000-talet.

Skitländer gör ju inte det.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Faktiskt inte, såg vara vad du skrev.. Och det var inte så vackert.
Läste du resten av inlägget så vet jag iaf att inga frågetecken föreligger längre :)

——

Avseende klipp på äldre fordon så skulle det kunna vara så att det är vad som ska till nån parad. Kanske. Om det är tilltänkt till fronten är det frågan om det är mer stjälp än hjälp..

——
Dagens ”inte förvånad” måste ändå vara de handlingar som kommit fram avseende Putins planer på övertagandet av Ukraina med koncentrationsläger och annat vidrigt. ”Skicklig”, var det vad du använde Tammer, i kontexten den onde lille diktatorn Putin? :zpy

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Läste du resten av inlägget så vet jag iaf att inga frågetecken föreligger längre :)

——

Avseende klipp på äldre fordon så skulle det kunna vara så att det är vad som ska till nån parad. Kanske. Om det är tilltänkt till fronten är det frågan om det är mer stjälp än hjälp..

——
Dagens ”inte förvånad” måste ändå vara de handlingar som kommit fram avseende Putins planer på övertagandet av Ukraina med koncentrationsläger och annat vidrigt. ”Skicklig”, var det vad du använde Tammer, i kontexten den onde lille diktatorn Putin? :zpy

Hela inlägget löd och lyder:

"Ryssar. Ett sopfolk inte ens värt det blå bläcket deras födelsecert är skrivet utav."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men ge dig nu, du citerade uppföljande inlägg (avklippt), det första som du fortsatt pratar om torde vara passé.
Det här är det enda inlägg jag citerat och hade åsikter på, något uppföljande känner jag inte till, om du inte menade det du skrev var ju det jättebra men det är verkligen inte tydligt.

Tips: skriv inte att hela folkgrupper är värdelösa om du inte tycker det. Om du tycker det är det helt okej för mig men bered dig på att argumentera.

?
f274e7664445477da2454b855129ba5e.jpg

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det här är det enda inlägg jag citerat och hade åsikter på, något uppföljande känner jag inte till, om du inte menade det du skrev var ju det jättebra men det är verkligen inte tydligt.

Tips: skriv inte att hela folkgrupper är värdelösa om du inte tycker det. Om du tycker det är det helt okej för mig men bered dig på att argumentera.

?
f274e7664445477da2454b855129ba5e.jpg
Konstigt. Du citerade även det uppföljande.

Sopfolk-slänger sopor där de står (hus fyllda med träck där de hållit kvarter)-
Inte värda bläcket -hur deras storfurste värderar deras liv (föräldrarna får än säck grönsaker du vet) Du läste det, eftersom du citerade det med kl 17:45 (avklippta inlägget jag hänvisar till runt 19…)varvid jag sedermera bedömde att du nog läst det då med… eller? Välj en annan kulle än att vara proxy-upprörd för något, förslagsvis.
Nu har jag backat upp de två satserna i initiala inlägget, två gånger. Är du nöjd eller har du något mer du tycker verkar konstigt?

Bifogat

• 9DCE8361-2AF3-4FDD-B7DA-A5B458776E23.jpeg
    9DCE8361-2AF3-4FDD-B7DA-A5B458776E23.jpeg
    825.1 KB · Visningar: 16
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Vet inte om jag köper källan The Sun rakt av, men de hänvisar ju till Gulagu.net som skriver om anonyma tips de fått från FSB. Läser man deras artiklar så kan det mycket väl stämma eller inte. De brukar kunna få bra information inifrån ryska staten med jämna mellanrum. Svårbedömd där.
Men de har en bra poäng i artikeln i alla fall. De där mobila krematorierna som kördes fram till fronten. De var inte till för ryska soldater. Ryssland räknade ju med att kunna ta Ukraina på någon dag utan större förluster. Vad skulle de med krematorier till då? Jo, krematorierna var till för de av gripna och insamlade ukrainarna som skulle torteras, dödas och sen skulle försvinna, inte för stupade ryssar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jo, krematorierna var till för de av gripna och insamlade ukrainarna som skulle torteras, dödas och sen skulle försvinna, inte för stupade ryssar.
Lite så funkar ju logiken. Om man ska ta ett land på kortvarigt angrepp (tvärtom mot utfallet…) så är egna förluster hanterbart genom kedjan bakåt. Inte stå och kremera i bakre läge.. men det faller mer på plats nu med (om det är överensstämmande såklart) den mer skoningslösa planen.. de som inte underkastar sig skulle bort. Kommer ni ihåg vilka förband som stod för norr om Ukraina, på tomgång, redan första dagen? Minns du? Det nationalgardet (Rosgvardia).
vad är deras uppgift vanligtvis? Hålla ordning på folket. Vad sjutton skulle de göra…ah. Internering.. det verkar också mer logiskt nu.

Det hela blir än mer obegripligt, hela grund-storyn om att man är mån om ”den ryska minoriteten” som inte kan använda ryska i officiella sammanhang etc, med att kasta 100000-tals i döden, ofta dåligt understödda med utrustning och mat. Det går inte riktigt ihop, de två bilderna om vurmen för ”sitt folk”. Men att överta ett territorium och utrensa allt motstånd, det blir mer logiskt nu..

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vad kvarstår idag att missförstå idag om Rysslands avsikter, inställning och politiska styre?

De går ju ”full Nazi” på alla områden som tänkas kan.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Var inte krematorierna ett fall av missinformation?
Det kan det mycket väl ha varit. Initialt var uppgiften att de var med i kolonnerna för att man räknade med förluster. Men det verkar inte särskilt logiskt mtp hur begränsat med försörjning de hade (inte mer än för ett par tre dagars anfall).

Det är det jag menar med logiken. Om msn tänkte vara klar på några dagar, varför? Om inte, varför ha med så lite förnödenheter.. osv..det kan ju såklart härröra till helt andra skäl att saker och ting inte riktigt hänger ihop: mästerstrategen själv..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år