Själv tycker jag nog att Ryssland har krigat och destabiliserat ungefär lika mycket som USA i närområdet.
Själv tycker jag nog att Ryssland har krigat och destabiliserat ungefär lika mycket som USA i närområdet.
Under Sovjettiden dog det ca 2 miljoner människor i Gulag-lägren. Från 1934 till 1957 framförallt. En tjugoårsperiod. Solzjenitsyn´s siffror stämmer inte. Dom inkluderade även dom ca 28 miljoner som dog under Hitlers anfall av Ryssland och under WWII. Men det är gärna hans siffror som väst/USA slänger fram. Jag försvarar inte kommunismen. Jag drar liksom inte åt det hållet. Men kan nog konstatera att USA haft ihjäl rejält många fler människor än dom som dog under Gulag-åren i Ryssland när det kommer till USA´s krig etc. En miljon civila bara under några få år under Irak-kriget.Nåja. Ryssen har en del på sitt samvete... Hur många miljoner av sin egen befolkning har inte de slaktat. Och slaktar just nu.
Min poäng är ju att de länder som du verkar föredra är ju i stor grad vidriga länder på väldigt många punkter.
Kort fråga. Har frågat tidigare men tror inte att du svarat. Tycker du att Kreml driver landet åt rätt håll?Under Sovjettiden dog det ca 2 miljoner människor i Gulag-lägren. Från 1934 till 1957 framförallt. En tjugoårsperiod. Solzjenitsyn´s siffror stämmer inte. Dom inkluderade även dom ca 28 miljoner som dog under Hitlers anfall av Ryssland och under WWII. Men det är gärna hans siffror som väst/USA slänger fram. Jag försvarar inte kommunismen. Jag drar liksom inte åt det hållet. Men kan nog konstatera att USA haft ihjäl rejält många fler människor än dom som dog under Gulag-åren i Ryssland när det kommer till USA´s krig etc. En miljon civila bara under några få år under Irak-kriget.
Hur många dog i lägren i USA?Under Sovjettiden dog det ca 2 miljoner människor i Gulag-lägren. Från 1934 till 1957 framförallt. En tjugoårsperiod. Solzjenitsyn´s siffror stämmer inte. Dom inkluderade även dom ca 28 miljoner som dog under Hitlers anfall av Ryssland och under WWII. Men det är gärna hans siffror som väst/USA slänger fram. Jag försvarar inte kommunismen. Jag drar liksom inte åt det hållet. Men kan nog konstatera att USA haft ihjäl rejält många fler människor än dom som dog under Gulag-åren i Ryssland när det kommer till USA´s krig etc. En miljon civila bara under några få år under Irak-kriget.
Låt oss säga så här...... Efter USA´s agerande i Ryssland under Jeltsin-åren och från när Putin blev president så går landet definitivt åt rätt håll. Det tycker jag definitivt. Varför?Kort fråga. Har frågat tidigare men tror inte att du svarat. Tycker du att Kreml driver landet åt rätt håll?
Långt svar. Inga problem med att ryska staten utan problem dödar sina egna medborgare när de ifrågasätter den djupt korrupta regimen? Vilket även verkar vandra som en röd tråd bland de fantastiska bricsländerna. Inga problem med att dessa länder inte accepterar oliktänkande? Man får väl skatta sig lycklig att man inte är homosexuell när man ska passera dessa länder....Låt oss säga så här...... Efter USA´s agerande i Ryssland under Jeltsin-åren och från när Putin blev president så går landet definitivt åt rätt håll. Det tycker jag definitivt. Varför?
Börja med att läsa den här artikeln av Dan Josefsson från -99.
Shock Therapy: The Art of Ruining a Country
The neoliberal shock therapy that hit Russia in the 1990s nearly destroyed the country. This article by Swedish journalist Dan Josefsson tells the dark tale of what took place.josefsson.net
Rysslands ekonomi störtdök, inflation på över 2.000 %, USA skapade oligarkerna etc..... Man i princip GAV bort all statlig egendom på rekordkort tid och det var i princip bara 10 pers från början som fick vara med om huggsexan.... Fem ryssar och fem amerikaner primärt. Sen expanderades antalet oligarker mer och mer och ingen av dom betalade skatt i princip. Resten av befolkningen gick på knäna. När Putin blev president så tog han tag i problemet och gav oligarkerna ett val. Antingen skulle dom börja betala skatt eller så hade dom att välja mellan att dra eller hamna inför rätta. Dom "oligarker" som idag finns kvar i Ryssland är inte många men dom gör rätt för sig. Dom flesta drog. Vanligtvis till England som är det land på klotet med lägst skatter på pengaplaceringar och förmögenheter. Englad är också det land som har nästan alla skatteparadis på klotet kopplade till sig. En som drog var Bill Browder. Han blev i princip utkastad..... Amerikan som drog till Ryssland för att tjäna pengar och även han vägrade att betala skatt. Efter att han drog så vart han så snål att han även lämnade sitt hemland och även han flyttade till England. Idag hävdar Browder att han är Putins största fiende. Hade Browder följt lagarna så hade han haft kvar Hermitage Capital idag och Magnitsky hade levt. Eller så hade han fått hälsoproblem även om han inte blivit arresterad. Nån vettig sjukvård för sina hälsoproblem fick han ju definitivt inte.
En av dom mer absurda av oligarkerna som drog till England var Boris Berezovsky. Kom dit med miljardtals med kronor, slösade bort rubbet på några år och var totalt utfattig när han tog livet av sig. Skyldig engelska skatteverket närmare 100 miljoner pund och det TROTS att England är det land på klotet med lägst skatter när det kommer fill förmögenhet och pengaplaceringar......
Berezovsky may have died owing £100m to the British taxman, receiver tells court
Boris Berezovsky may have left behind an unpaid tax bill of as much as £100 million when he died in mysterious circumstances, it emerged yesterday amid bickering about the Russian oligarch’s shadowywww.thetimes.com
Hur man lyckas med det fattar jag inte. Det var med stor trolighet Berezovsky som hade ihjäl Litvinenko. Berezovsky var Litvinenkos sponsor, hade hjälpt honom till England, under Jeltsin-åren så hade dom två smugglat ut uran, vapen och annat ur Ryssland, Litvinenko var skyldig Berezovsky rejält mycket pengar och dom vart inte polare när Litvinenko dog..... Berezovsky bör vara en av dom mest absurda människor som någonsin levt känns det som.
Oavsett, Putin tog tag i problemen och idag är Ryssland en stark ekonomi. Man måste nog faktiskt säga att Putin under dom här 24 åren faktiskt gjort väldigt mycket rätt. Det började vända rejält runt 2005 framförallt. Och från 2010 och tills idag är skillnaden rejäl. Man måste nog säga att om man till och med lyckas expandera ekonomin under det värsta sanktionspaket som någonsin riktats mot ett land så måste man nog konstatera att det är några i Rysslands regering som faktiskt vet vad dom sysslar med. Sen kan man beklaga USA´s agerande i Ukraina innan och efter statskuppen. Ryssland har blivit drabbade av USA´s hyss tidigare under Jeltsin-åren, i Afghanistan, Georgien etc och man tänkte INTE bli av med sina militärbaser på Krim..... Jag skulle kunna summera det så här...... Putin har rejält mycket mer innanför pannbenet än vad Trump och Biden har.
Långt svar. Inga problem med att ryska staten utan problem dödar sina egna medborgare när de ifrågasätter den djupt korrupta regimen? Vilket även verkar vandra som en röd tråd bland de fantastiska bricsländerna. Inga problem med att dessa länder inte accepterar oliktänkande? Man får väl skatta sig lycklig att man inte är homosexuell när man ska passera dessa länder....
Vi får väl se. Ryssland hävdar att sin ekonomi går som tåget trots omfattande braindrain och i det närmaste en krigsekonomi. När Ryssland hävdar nåt så brukar det precis betyda tvärtom.
Fråga valfri lett eller est eller för den delen om vad de tycker om Ryssland
Nä. Vi är nog lika långt ifrån varandra i våra åsikter som ryssland-väst...
Även mysigt att det fina Ryssland tar emot stöd från det utopiska Nordkorea, herre vilka jävla sopor.
O ja. Men inte sedan 80-taletNån som spelat?
Är det inte specifikt mot exempelvis iranska moppedrönare? Kan man flyga i ungefär samma hastighet har man ju ganska god tid på sig att mata skott på den. Skjuter man snett bak borde risken för att vrakdelar ramlar ner på en vara ganska låg, saker som ramlar av har en tendens att fångas av vinden och snabbt tappa hastighet. Radarstyrda kanoner på marken torde ändå vara bättre, men har man inga sådana utefter drönarens valda rutt kanske det här är ett sistaalternativ.En rysk spaningsdrönare har lyckats fånga bild/video en ukrainsk YAK-52 a med kulspruta som jagar drönare.
Va fan, funkar det så funkar det liksom
View attachment 499514
x.com
x.com
Är du HELT säker på att Nordkorea är så ruttet som väst vill få dig att tro`?Långt svar. Inga problem med att ryska staten utan problem dödar sina egna medborgare när de ifrågasätter den djupt korrupta regimen? Vilket även verkar vandra som en röd tråd bland de fantastiska bricsländerna. Inga problem med att dessa länder inte accepterar oliktänkande? Man får väl skatta sig lycklig att man inte är homosexuell när man ska passera dessa länder....
Vi får väl se. Ryssland hävdar att sin ekonomi går som tåget trots omfattande braindrain och i det närmaste en krigsekonomi. När Ryssland hävdar nåt så brukar det precis betyda tvärtom.
Fråga valfri lett eller est eller för den delen om vad de tycker om Ryssland
Nä. Vi är nog lika långt ifrån varandra i våra åsikter som ryssland-väst...
Även mysigt att det fina Ryssland tar emot stöd från det utopiska Nordkorea, herre vilka jävla sopor.
Jag ger mig nu. Om inte Nordkorea är ruttet, vad är då ruttet?Är du HELT säker på att Nordkorea är så ruttet som väst vill få dig att tro`?
Genialiskt klipp för att avslöja västvärldens totala hyckleri. Har några polare som jobbar på ABB och dom har varit mycket i Nordkorea på byggkontrakt. Rest runt i landet. Dom känner inte igen sig i din beskrivning av landet som jag gör gällande hur Ryssland beskrivs. Nordkorea hamnade under Sovjets sfär efter WWII och Sydkorea hamnade under USA....... Tragiskt misstag. Australiensarna säger sanningen här gällande propaganda och våra groteska överdrifter. En polare som jag kört mycket hoj med har rest runt i Kina rejält mycket. Han säger samma sak...... Kina är nödvändigtvis inte det sämsta landet på klotet. USA´s oändligt många "tankesmedjor" och rena propagandabyråer som Radio Free Asia, Radio Free Europe, CEPA, RAND etc etc etc....... I Sverige har vi tex Östgruppen med 11 heltidsanställa som anordnar seminarier och totalt VRÄKER ur sig lögner och överdrifter. Vart får Östgruppen sina pengar ifrån? Svårt att ta reda på men helt sjukt nog ägdes Östgruppen länge av ett tandhygienistföretag utanför Västervik...... Udda?
Dom journalister som framförallt mördats i Ryssland var under Jeltsin-åren och i kölvattnet därefter. Och morden var kopplade till Tjetjenien och när journalister granskade dom oligarker som senare drog....... Ryssarna VET att man gjorde allt fel gällande Tjetjenien under dom där åren. Det hade gisslandramat på Dubrovkateatern i Moskva, gisslandramat på skolan i Beslan etc som följd. 2000 - 2004 var det fortfarande hyfsat kaosartat i Ryssland efter att USA sparkat undan benen på landet men sen vände det. Oligarkerna drog och relationerna till Tjetjenien blev bättre. Man hittade vettigare lösningar..... Boris Nemtsov vart mördad av tjetjener. Han var huvudförhandlare under gisslandramat på Dubrovkateatern och var en av dom som beordrade polisen att storma stället vilket gjorde att väldigt många dog. Att spruta in giftgas i en teaterlokal full med civila och tjetjenska terrorister istället för att förhandla var en särdeles dålig idé. Senare gjorde Ryssland exakt det gisslantagarna krävt. Man drog tillbaka sina styrkor från Tjetjenien och bevarade efter det gränsen enbart.
Om du kollar ovan så är inga av mina länkar gällande Rysslands ekonomi ryska utan det är etablerad europeisk och amerikansk media som är källorna. Ryssland går ekonomiskt väldigt bra. Sen får du tro vad du vill utöver det...... Själv ser jag gärna att Assange och många till i samma sits släpps fria. Oliktänkande är bevisligen inte ok i västvärlden. Ditt eget behandlande av mig påvisar samma. Det är tydligen inte ok att se omvärlden som mindre svart/vit än vad du gör.
Är omvärlden mindre svart/vit än vad du vill tro och är du väldigt påverkbar av västpropaganda? Eller är det som du säger jag som stödjer "diktaturer" med "fångläger" istället för "fängelser"? Och hur vart det nu då.....? Existerade någonsin den där lagen i Nordkorea gällande att alla skulle frisera sig som Kim? Nä, den existerade inte.
Det finns nästan 80 länder klotet runt där homosexualitet är förbjudet och straffas med prygel, fängelse eller döden. Ryssland är inte ett av dessa länder. Flera stater i USA, Litauen, Bosnien, många länder i den katolska världen har hårdare "antiböglagar" än vad Ryssland har. Homosexualitet är INTE olagligt i Ryssland. Däremot så har dom en lite mer gammalmodig syn på det hela men generellt så är grundtanken att inte fläka ut sin sexualitet för allmän beskådan i det officiella rummet. Pride hålls inomhus i Ryssland och det finns över 30 bögklubbar bara i centrala Moskva. Jag har varit på två av dom. Sen är det samma som här, ibland blir bögar nedslagna i Ryssland.
Hatbrott mot Västerås Pride – en person till sjukhus med ansiktsskador
Efter en positiv inledning av Västerås Pride i Vasaparken under torsdagen ändrades det till dystrare stämning under kvällen, då en man i 45-årsåldern fick föras till sjukhus efter att ha utsatts för en misstänkt grov misshandel med hatbrottsmotiv. – Det hade kunnat vara vem som helst av oss, det...www.svt.se
Priderättegången – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Besökare i Pride-tåg misshandlad av NMR – förd till sjukhus
Pridefestivalen i Skövde hölls under lördagen. Anhängare till Nordiska motståndsrörelsen tågade i samband med detta och ska ha misshandlat en person vid Prideomwww.aftonbladet.se
Misshandel och äggkastning mot Prideparaden i Malmö
Freja blev misshandlad med knytnävslag när hen deltog i Prideparaden i Malmö under lördagen. ”Han kallade mig hora, fitta och sa att han skulle knulla mig så att jag inte skulle kunna stå på en vecka” säger Freja till QX.www.qx.se
Homosexuell guide brutalt misshandlad
Guiden Mikael Andersson skulle hålla i en stadsvandring om de homosexuellas Stockholm och väntade på intresserade framför Kungliga operan i Stockholm.www.dn.se
Edvin Törnblom: "De misshandlade mig grovt" - Morgonpasset i P3 – Gästen
Edvin Törnblom har tillsammans med sin bundsförvant Johanna Nordström Sveriges största podd, de har skapat ett helt nytt ungdomsspråk, åkt land och rike ...sverigesradio.se
Samma händer år efter år även här i Sverige. Det finns idioter överallt. Du verkar ignorera när det sker här. Men generellt så är det ingen större skillnad för homosexuella där i jämförelse med här förutom på en (1) punkt. Man håller sin sexualitet lite mer privat/inomhus i Ryssland. Och det kan man givetvis ha åsikter om. Men som bög skulle nog dom flesta vilja bo i Ryssland istället för i Arkansas, Tennessee, North Dakota, Missouri etc...... Även där...... Inte heller detta ämne är svart/vitt.
Har du varit där? Tycker du att USA´s agerande i dom krokarna är ok? Såg du klippet med australiensarna? På vilket sätt har dom fel? Glöm aldrig att det aldrig är för sent att ge upp......Jag ger mig nu. Om inte Nordkorea är ruttet, vad är då ruttet?
Hmm, jag har nog missförstått det tidigare, men har alltid trott att folk flyr från norr till syd och inte tvärtom.Jag ger mig nu. Om inte Nordkorea är ruttet, vad är då ruttet?
Det låter som i Sverige lite. Där storleken på presstödet avgör vilka nyheter vi kan ta till oss. Ett land där två företag, Schibstedt och Bonniers, äger över 70 % av vår media. Där Förvaltningsstiftelsen för SVT, SR och UR är politiskt styrd med en ordförande som kommer från Svenskt Näringsliv, ordförande i Näringslivets Skattedelegation och sitter i styrelser i ett gäng börsföretag.Steg ett i att länder ska accepteras som ok är fri press och fria demokratiska val.
Om inte det existerar, som i Ryssland och Nordkorea, kan inte folkets åsikter användas som mått på nöjdhet med styret.
Tror att om huvuddelen av DNs läsare var i Nordkorea skulle Sverige vara så mycket bättre.Påminner om att det går utmärkt att jobba i Nord Korea och därmed själv skaffa sig en uppfattning. DN har tom en jobbsökarguide (kräver någon form av prenumeration som jag inte har, så jag kan inte bedöma den)
Så söker du jobb i Nordkorea
Nyfiken på Nordkorea? Nu har du chansen att jobba som engelsklärare i diktaturen. Men räkna med att själv stå för kostnaderna.www.dn.se
Dock får du inte lön, eller får snarare betala för att få jobba. Men det kan det vara värt för att få jobba i ett paradis. Men du, sno inga flaggor, det kan bli jobbiga följder...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|