Birger H
Sporthojsnörd
- Gick med
- 26 Jun 2024
- Hoj
- Enfield Classic 500
Tror det blir nivåmässigt som Paralympics fast dålig stämning.
Handikapp-OS? Vad har du emot handikappade nu då?
Tror det blir nivåmässigt som Paralympics fast dålig stämning.
Ryska OS skjuts upp: ”Pinsamma nyheter”
Ryssland skulle skapa ett eget OS i september. Nu meddelar man att det skjuts upp. ”Pinsamma nyheter”, skriver finska tidningen Ilta-Sanomat.www.aftonbladet.se
Varför hängs inte Indien, Tyskland, USA, Frankrike etc ut?Om man applicerar lite av Birgers ryska historierevisionism på detta så skulle utskicket från den ryska nyhetsbyrån kunna låta typ så här:
Olympiska spelen har äntligen hämtats hem till moderlandet Ryssland. Att olympiska spelen skulle ha något med gamla greker, Olympia och Grekland att göra är vilseledande information från väst. Precis som Ukraina tillhör moderlandet Ryssland så gör snart Rumänien och Bulgarien det också och då är steget inte långt till Grekland så i praktiken var det faktiskt dom gamla ryssarna i Olympia i Ryssland som startade olympiska spelen.
Dom olympiska spelen kommer nu att hållas mellan dom ärorika länderna Ryssland, Vitryssland, Iran och Nordkorea då alla andra korrupta och betydligt mer skurkaktiga länder arrangerar en egen tävling utan publik och mediaintresse.
Ryssland förväntas dominera stort, i alla grenar utom raketskjutning och bajsballong där Nordkorea sannolikt blir övermäktiga.
Naturligtvis kommer inga dopingtester att utföras. Inte för att ryska idrottare är fullsprutade med anabola och EPO, utan för att väst konsekvent vägrar att förstå att sådana preparat finns naturligt i vodka, borstj och getmjölk från Uralbergen. Att fuska är inte heller en del av det ryska arvet. Att fuska är faktiskt tillåtet. Det är bara att åka fast som är olagligt. Detta uttryck myntades redan av dom gamla kosackerna, inte av en amerikan vid namn Smokey Yunick som västvänliga källor gör gällande.
Det berömda hålet i väggen i dopinglaboratoriet i Sochi var inte heller Rysslands fel. Detta hål borrades av USA. Eller om det var Ukraina…? Eller Norge…?
Och när var du i Ryssland senast?Du läste inte hela artikeln du länkade till, eller…?
”Ten-year global study of positive doping cases: The list is topped by Russia, India second, China third.”
Kanske inte så stor vits att mäta antalet positiva dopingfall i Ryssland under ett enskilt år när samtliga ryska idrottare är avstängda nio av årets tolv månader…? Däremot väldigt tydligt att Ryssland och - funny enough - två andra BRICS-länder toppar statistiken över tid…
Nä du, försöker du insinuera att ryska idrottare inte sysslar med doping så är du ute på djupare vatten än du klarar av. De är ett genomruttet, oärligt folk där fuskandet sitter i väggarna ändå sedan kommunismens tid. Vilket nog dom flesta utom du redan listat ut…
Kan så vara.Tråd från HU’s FB-sida. En av VÄLDIGT många liknande. Det är helt sjukt hur annorlunda tonen är här. Skillnaden är väl att här har knappt någon varit i Ryssland i närtid. Det är ett fantastiskt land att resa i. Folk är vanligtvis snälla och väldigt hjälpsamma.
Kan så vara.
Men inte Putler & Co
Till sist blir det fred, genom prat. Så är det alltid och så kommer det bli nu.Prata kan man ju alltid göra. Finns väl inge fel med det i sig.
Till sist blir det fred, genom prat. Så är det alltid och så kommer det bli nu.
Och när var du i Ryssland senast?
Tråd från HU’s FB-sida. En av VÄLDIGT många liknande. Det är helt sjukt hur annorlunda tonen är här. Skillnaden är väl att här har knappt någon varit i Ryssland i närtid. Det är ett fantastiskt land att resa i. Folk är vanligtvis snälla och väldigt hjälpsamma.
Då kan du inte besöka USA heller med det skitlandets agerande klotet runt sen WWII och nu.Jag har varit i en herrans massa länder runt om i världen, men att frivilligt åka till ett land styrt av en sinnessjuk diktator där massor med kritiskt tänkande människor försvinner spårlöst, lyckas ramla ut genom fönster eller bara råkar dricka en shot med novitjok...? Nej tack. Det förefaller vara en mycket dålig ide.
Jag tror inte att någon tvivlar på att landet och landets natur bjuder på trevliga upplevelser. Men det gör tyvärr inte de allra flesta ryssar som vanliga svenskar någon gång kommer i kontakt med och det gör definitivt inte landets ledning.
Dessutom, att du har positiva upplevelser av ryssar förlåter inte den ovan nämnda dopingstatistiken. Ryssland är fuskarlandet nummer ett när man studerar antalet dopingfall över tid. Återigen - fusket sitter i väggarna eftersom det är enda sättet för dessa oduglingar att tävla med väst. Oavsett om vi avser idrott eller krig.
Det där är ett obetalbart tvögonblick.
Bert "Getosten" ångrar nog att han faktiskt ställde upp på den där intervjun.
Återkom gärna när du har sett alla 14 minuternaKollade första minutrarna av klippet. Det dom säger håller jag med om. Första snubben kan historien. Fråga dom flesta amerikaner på gatan och dom har noll koll t.o.m. på sin egen historia. Och vanligtvis ännu sämre koll på omvärlden.
Återkom gärna när du har sett alla 14 minuterna
Ja och visade att RT är samma som SVT, eller tvärtom. Vi måste bli av med SVT.Det där är ett obetalbart tvögonblick.
Kan inte läsa SVD tyvärr. Låsta artiklar. Men jag blir mest skeptisk då EU spärrat RT så vad sa hon egentligen? Jag har kvar RT på min padda men inte på mobilen. Stört omöjligt att källkolla...... Vad sa hon EGENTLIGEN? Min uppfattning om Simonjan är att hon är rejält skärpt. Hon kan ge svar på tal och kan backa upp det hon säger. I det här fallet blir jag mest sur då det i princip är omöjliggjort av EU att faktiskt faktagranska detta.Här är hon ju igen, ostkvinnan med dagsaktuellt tjafs.
View attachment 501299
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |