Ska man vara orolig för Ryssland?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Om man applicerar lite av Birgers ryska historierevisionism på detta så skulle utskicket från den ryska nyhetsbyrån kunna låta typ så här:

Olympiska spelen har äntligen hämtats hem till moderlandet Ryssland. Att olympiska spelen skulle ha något med gamla greker, Olympia och Grekland att göra är vilseledande information från väst. Precis som Ukraina tillhör moderlandet Ryssland så gör snart Rumänien och Bulgarien det också och då är steget inte långt till Grekland så i praktiken var det faktiskt dom gamla ryssarna i Olympia i Ryssland som startade olympiska spelen.

Dom olympiska spelen kommer nu att hållas mellan dom ärorika länderna Ryssland, Vitryssland, Iran och Nordkorea då alla andra korrupta och betydligt mer skurkaktiga länder arrangerar en egen tävling utan publik och mediaintresse.

Ryssland förväntas dominera stort, i alla grenar utom raketskjutning och bajsballong där Nordkorea sannolikt blir övermäktiga.

Naturligtvis kommer inga dopingtester att utföras. Inte för att ryska idrottare är fullsprutade med anabola och EPO, utan för att väst konsekvent vägrar att förstå att sådana preparat finns naturligt i vodka, borstj och getmjölk från Uralbergen. Att fuska är inte heller en del av det ryska arvet. Att fuska är faktiskt tillåtet. Det är bara att åka fast som är olagligt. Detta uttryck myntades redan av dom gamla kosackerna, inte av en amerikan vid namn Smokey Yunick som västvänliga källor gör gällande.

Det berömda hålet i väggen i dopinglaboratoriet i Sochi var inte heller Rysslands fel. Detta hål borrades av USA. Eller om det var Ukraina…? Eller Norge…?

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Om man applicerar lite av Birgers ryska historierevisionism på detta så skulle utskicket från den ryska nyhetsbyrån kunna låta typ så här:

Olympiska spelen har äntligen hämtats hem till moderlandet Ryssland. Att olympiska spelen skulle ha något med gamla greker, Olympia och Grekland att göra är vilseledande information från väst. Precis som Ukraina tillhör moderlandet Ryssland så gör snart Rumänien och Bulgarien det också och då är steget inte långt till Grekland så i praktiken var det faktiskt dom gamla ryssarna i Olympia i Ryssland som startade olympiska spelen.

Dom olympiska spelen kommer nu att hållas mellan dom ärorika länderna Ryssland, Vitryssland, Iran och Nordkorea då alla andra korrupta och betydligt mer skurkaktiga länder arrangerar en egen tävling utan publik och mediaintresse.

Ryssland förväntas dominera stort, i alla grenar utom raketskjutning och bajsballong där Nordkorea sannolikt blir övermäktiga.

Naturligtvis kommer inga dopingtester att utföras. Inte för att ryska idrottare är fullsprutade med anabola och EPO, utan för att väst konsekvent vägrar att förstå att sådana preparat finns naturligt i vodka, borstj och getmjölk från Uralbergen. Att fuska är inte heller en del av det ryska arvet. Att fuska är faktiskt tillåtet. Det är bara att åka fast som är olagligt. Detta uttryck myntades redan av dom gamla kosackerna, inte av en amerikan vid namn Smokey Yunick som västvänliga källor gör gällande.

Det berömda hålet i väggen i dopinglaboratoriet i Sochi var inte heller Rysslands fel. Detta hål borrades av USA. Eller om det var Ukraina…? Eller Norge…?
Varför hängs inte Indien, Tyskland, USA, Frankrike etc ut?

Sett till folkmängd, antal utförda tester och antal idrottare kommer inte Ryssland i top. Ryssland däremot i topp sett till antal tester man faktiskt genomför. Sydafrika sticker ut som bra och det gör Kazakstan också när det kommer till faktiskt upptäckta fall......

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Du läste inte hela artikeln du länkade till, eller…?

”Ten-year global study of positive doping cases: The list is topped by Russia, India second, China third.”

Kanske inte så stor vits att mäta antalet positiva dopingfall i Ryssland under ett enskilt år när samtliga ryska idrottare är avstängda nio av årets tolv månader…? Däremot väldigt tydligt att Ryssland och - funny enough - två andra BRICS-länder toppar statistiken över tid…

Nä du, försöker du insinuera att ryska idrottare inte sysslar med doping så är du ute på djupare vatten än du klarar av. De är ett genomruttet, oärligt folk där fuskandet sitter i väggarna ändå sedan kommunismens tid. Vilket nog dom flesta utom du redan listat ut…

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Du läste inte hela artikeln du länkade till, eller…?

”Ten-year global study of positive doping cases: The list is topped by Russia, India second, China third.”

Kanske inte så stor vits att mäta antalet positiva dopingfall i Ryssland under ett enskilt år när samtliga ryska idrottare är avstängda nio av årets tolv månader…? Däremot väldigt tydligt att Ryssland och - funny enough - två andra BRICS-länder toppar statistiken över tid…

Nä du, försöker du insinuera att ryska idrottare inte sysslar med doping så är du ute på djupare vatten än du klarar av. De är ett genomruttet, oärligt folk där fuskandet sitter i väggarna ändå sedan kommunismens tid. Vilket nog dom flesta utom du redan listat ut…
Och när var du i Ryssland senast?

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500

Tråd från HU’s FB-sida. En av VÄLDIGT många liknande. Det är helt sjukt hur annorlunda tonen är här. Skillnaden är väl att här har knappt någon varit i Ryssland i närtid. Det är ett fantastiskt land att resa i. Folk är vanligtvis snälla och väldigt hjälpsamma.

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Tråd från HU’s FB-sida. En av VÄLDIGT många liknande. Det är helt sjukt hur annorlunda tonen är här. Skillnaden är väl att här har knappt någon varit i Ryssland i närtid. Det är ett fantastiskt land att resa i. Folk är vanligtvis snälla och väldigt hjälpsamma.
Kan så vara.
Men inte Putler & Co

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Kan så vara.
Men inte Putler & Co

Kollade första minutrarna av klippet. Det dom säger håller jag med om. Första snubben kan historien. Fråga dom flesta amerikaner på gatan och dom har noll koll t.o.m. på sin egen historia. Och vanligtvis ännu sämre koll på omvärlden.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500

Nu öppnar Zelensky upp för förhandlingar med Ryssland. Efter att ha tvärvägrat under hela sin presidentperiod. Man kan ju undra om toppmötet är planerat innan eller efter presidentvalet i USA. Uppfyll Minsk II är väl en bra början, kan man tycka. Ryssarna har gång efter gång efter gång öppnat upp för förhandlingar. Både efter 2014 och efter 2022...... Istället har Ukraina (och USA/England/NATO) isolerat Ryssland. Världens sämsta idé. Zelensky är troligtvis rädd för att Trump vinner valet nu. Tyskland har flaggat för att man kommer strypa biståndet till Ukraina och det har flera andra länder också gjort. Zelensky är kritiserad på hemmaplan.

Zelensky lär få det hett om öronen framöver. 4 månader tills amerikanska valet..... Spännande tider..... Jag misstänker att om Trump vinner valet så lär Zelensky lägga sig platt, utlysa presidentval i Ukraina och sen sakta backa ut genom bakdörren....

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Till sist blir det fred, genom prat. Så är det alltid och så kommer det bli nu.

Håller med. Synd bara att USA/NATO/Ukraina stängt ute ryssarna OCH Donbass från pratet ända sen -14 i princip. Och vägrat uppfylla Minsk efter att ha skapat skiten…… Ingen statskupp och ingenting av det vi sett hade hänt ens…..

Och inkludera inte fullfjädrade nazzar i skiten.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Och när var du i Ryssland senast?

Jag har varit i en herrans massa länder runt om i världen, men att frivilligt åka till ett land styrt av en sinnessjuk diktator där massor med kritiskt tänkande människor försvinner spårlöst, lyckas ramla ut genom fönster eller bara råkar dricka en shot med novitjok...? Nej tack. Det förefaller vara en mycket dålig ide.

Jag tror inte att någon tvivlar på att landet och landets natur bjuder på trevliga upplevelser. Men det gör tyvärr inte de allra flesta ryssar som vanliga svenskar någon gång kommer i kontakt med och det gör definitivt inte landets ledning.

Dessutom, att du har positiva upplevelser av ryssar förlåter inte den ovan nämnda dopingstatistiken. Ryssland är fuskarlandet nummer ett när man studerar antalet dopingfall över tid. Återigen - fusket sitter i väggarna eftersom det är enda sättet för dessa oduglingar att tävla med väst. Oavsett om vi avser idrott eller krig.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Jag har varit i en herrans massa länder runt om i världen, men att frivilligt åka till ett land styrt av en sinnessjuk diktator där massor med kritiskt tänkande människor försvinner spårlöst, lyckas ramla ut genom fönster eller bara råkar dricka en shot med novitjok...? Nej tack. Det förefaller vara en mycket dålig ide.

Jag tror inte att någon tvivlar på att landet och landets natur bjuder på trevliga upplevelser. Men det gör tyvärr inte de allra flesta ryssar som vanliga svenskar någon gång kommer i kontakt med och det gör definitivt inte landets ledning.

Dessutom, att du har positiva upplevelser av ryssar förlåter inte den ovan nämnda dopingstatistiken. Ryssland är fuskarlandet nummer ett när man studerar antalet dopingfall över tid. Återigen - fusket sitter i väggarna eftersom det är enda sättet för dessa oduglingar att tävla med väst. Oavsett om vi avser idrott eller krig.
Då kan du inte besöka USA heller med det skitlandets agerande klotet runt sen WWII och nu.

Altai-regionen är hur fint som helst. Det är nog en av dom finaste platser jag besökt någonsin. I princip samtliga ryssar jag träffat har varit hur snälla och hjälpsamma som helst.

Ja eller så straffar man Ryssland även genom WADA förutom sanktioner, banningar och annat. Är det inte ironiskt att antalet dopingfall ökade samtidigt som skiten i Ukraina började? En tillfällighet? Vi har ju för helvete till och med bannat ryska artister att framträda inom EU. Vi har blockat rysk media för att ingen här ska ha lätt att läsa sig till ryssarnas syn på saken.

Media är ju helt SJUK i sin rapportering..... Bert "Getosten" ångrar nog att han faktiskt ställde upp på den där intervjun.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Här är hon ju igen, ostkvinnan med dagsaktuellt tjafs.
View attachment 501299
Kan inte läsa SVD tyvärr. Låsta artiklar. Men jag blir mest skeptisk då EU spärrat RT så vad sa hon egentligen? Jag har kvar RT på min padda men inte på mobilen. Stört omöjligt att källkolla...... Vad sa hon EGENTLIGEN? Min uppfattning om Simonjan är att hon är rejält skärpt. Hon kan ge svar på tal och kan backa upp det hon säger. I det här fallet blir jag mest sur då det i princip är omöjliggjort av EU att faktiskt faktagranska detta.

Den nu nedstängda fråden om yttrandefrihet. Alla yttrandefrihetsinvrare i den tråden borde ju givetvis skrika sig hesa gällande detta. Om vi ska ha absolut yttrandefrihet så borde det ju vara tvärs emot all rim och reson och att förneka Rysslands yttrandefrihet borde ju vara tvärs emot era/din åsikt. Du, Markus, var en av dom som propagerade för oreglerad yttrandefrihet men jag är tydligen "galen" när jag uttrycker det jag säger. Och Rysslands yttrandefrihet ska inte få existera. Men du ska få mobba och skymfa och hetsa den du behagar......

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år