Det där stämmer ju inte ens. Över huvudet taget. Inte dom sista två åren åtminstone. VISA/Mastercard funkar INTE i Ryssland. Men ironiskt nog har dom prydligaste McDonalds jag varit på någonsin tidigare varit lokaliserade i Ryssland. Innan Donken drog sig ur.....
"Vad har den ”kompetenta” landet att erbjuda väst då"?
Inte så mycket just nu. Men tidigare har landet tillverkat mycket av Ikeas sortiment, Man har en stor del högteknologiska företag och så vidare. Men det vet väl inte du för du har väl aldrig varit där. Vad använder jag själv för ryska produkter? För att sikta in oss på musikbranschen enbart.....
somasynths.com
Soyuz is a high end, boutique microphone company. We specialize in hand made tube and FET microphones to capture any creative vision.
soyuzmicrophones.com
Our mission is to bring the joy of creating music in every corner of the world. RAV Labs will do its best to create a medium that touches the human soul and enriches the lifestyle of people worldwide through music.
ravvast.com
Tre exempel av superb kvalitet utav hundratals musikutrustningstillverkare från Ryssland. Men det vet du ju givetvis ingenting om. Många i väst använder ryska prylar. Jag är en av dom.
Sen gör Lada, Moskvich och andra ryska biltillverkare ypperliga bilar idag. Du är bevisligen kvar i 70-talet. Man ser ingen direkt skillnad på en ny Lada idag när det kommer till kvalitet och utseende om man jämför med t.ex. VW och andra. Kamaz har vunnit dom flesta Dakar-rallyn i lastbilsklassen dom senaste 30 åren......