Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fan, är inte jag inbjuden på rave?
Det finns ju den där aldrig öppnade tunnelbanestationen utåt Kista till, brukade det inte rejvas där?

Dom första Nordkoreanska soldaterna har kommit till fronten (puttler köpte ju ett par tusen med några lådor Apelsiner när han hälsade på Kamrat Kimpa sist)
Dom sågs senast springandes mot Ukraina, dock inte i avsikt att anfalla... :hihi

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fan, är inte jag inbjuden på rave?
Det finns ju den där aldrig öppnade tunnelbanestationen utåt Kista till, brukade det inte rejvas där?

Dom första Nordkoreanska soldaterna har kommit till fronten (puttler köpte ju ett par tusen med några lådor Apelsiner när han hälsade på Kamrat Kimpa sist)
Dom sågs senast springandes mot Ukraina, dock inte i avsikt att anfalla... :hihi
Nästa trupp får alltså några motivationssänkande ryzzar som eftertrupp?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nästa trupp får alltså några motivationssänkande ryzzar som eftertrupp?

Förmodligen...

Fatta så värdelöst att födas och växa upp svältande i skithålet NK, för att sedan säljas som köttmur av översteskithålet kim, till nästa skitsnubbe till ledare i nästa skithål till land och få veta att man ska springa med höga knän över samma minerade fält som redan är fulla av ruttnande ryzzka lik som har gjort exakt samma sak före dig...

Jag har en viss förståelse för att dom gärna tar chansen som krigsfånge i Ukraina istället.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Förmodligen...

Fatta så värdelöst att födas och växa upp svältande i skithålet NK, för att sedan säljas som köttmur av översteskithålet kim, till nästa skitsnubbe till ledare i nästa skithål till land och få veta att man ska springa med höga knän över samma minerade fält som redan är fulla av ruttnande ryzzka lik som har gjort exakt samma sak före dig...

Jag har en viss förståelse för att dom gärna tar chansen som krigsfånge i Ukraina istället.
Blir väl flyg hem till Sydkorea för dom ?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Norkoreanskt fotfolk är åtminstone inte jag så bekymrad över, men det extra ballistiktillskottet som blir en följd av Putins kramkalas med den lille tjockisen kan förmodligen ändra balansen initialt i den konflikten.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Den viktiga skillnaden där är ju att Ryssland mer än gärna skickar mängder med soldater mot en relativt säker död för att angripa ett väl försvarat fronstavsnitt trots att dom vet att närmare 90% kommer att dö. Och dom som försöker retirera eller stanna upp riskerar att bli skjutna av sina egna (rädsla som motivation är ganska väl dokumenterat från Rysk sida).
Det funkar eftersom Putin ju bara kan tvångsrekrytera lite fler om det tar slut.
Ukraina å sin sida är rädda om sina soldater och försvarar sig så långt det går samtidigt som dom gör sitt bästa för att hålla ned dödstalen. Dom har ännu så länge inte tvingat speciellt mycket soldater till fronten och vill göra det i så liten utsträckning som möjligt.
Men när dessa 90% av de ryska soldaterna är döda, då är det game over. En enkel seger för Ukraina som bara kan tåga in och ta över Ryssland och arrestera Putin.
Dom har dessutom betydligt mindre vapen än ryssarna.
Ryssarna skjuter ca 10 ggr så mycket artilleri som Ukraina pga att man har mer vapen att tillgå. I alla fall ännu så länge.
Ryssland har haft massor med tid på sig att mobilisera och träna sin militär.
Enligt obekräftade uppgifter har Ryssland slut på vapen, som dessutom härstammar från WW2 och även är byggda med välkänd rysk undermålig kvalitet. Dessa "untermensch" kan ju inte tillverka något som fungerar.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Till skillnad från hittepå-ordet ”russofobi” så finns order ”moskovit” faktiskt med i Svenska Akademiens ordbok.

Läs denna, det kan vara bildande för en landsförrädare som du.
Oavsett vad ordet betyder så kan ju inte alla ryssar vara "moskoviter". De flesta är vanliga människor, som du och jag. Eller, ja...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1729089193627.png
berlingske.dk
Men enligt uppgifter inte just dom här två ! :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Oavsett vad ordet betyder så kan ju inte alla ryssar vara "moskoviter". De flesta är vanliga människor, som du och jag. Eller, ja...

Förolämpa mig inte genom att jämföra mig med ryssar eller moskoviter…! Jag har inte stulit någons kylskåp och inte heller våldtagit någon. Jag tror inte heller på en ”militär specialoperation” ledd av en stark ledare som ska driva nazister ur Ukraina. Jag har tillräckligt högt IQ för att räkna ut att det handlar om en ren invasion av ett fredligt grannland, och även varför det sker och att det sker under en sinnessjuk diktator.

Du har ju själv sagt att du delar Putlers världsbild. Alltså är det föga förvånande att du inte heller har några problem med tjuvandet, våldtäkterna och det allmänna untermensch-beteendet. Men ge fan i att dra in andra i det…!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nja, jag är ju mer åttiotalsrocker. Vi kanske kan headbanga till Gorky Park tillsammans med Arne…?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år