Ska skriva B-teorin imorn !!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Jaa, äntligen ?! Hm, imorn drar man till solna, eller vare sollentuna och skriver B-teorin... sen förhoppningsvis klarar och får snabb förarprov och kortet kan vara i hamn redan denna månad?!? Iaf. i dec? :) :hihi :kär :)

Pga. diverse prov i plugget osv började jag repetera teorin först igår (läste igenom boken en gång i somras) så är inte helt glasklar på att jag klarar det, men det borde gå an.. några sista tips ?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Villee skrev:
Jaa, äntligen ?! Hm, imorn drar man till solna, eller vare sollentuna och skriver B-teorin... sen förhoppningsvis klarar och får snabb förarprov och kortet kan vara i hamn redan denna månad?!? Iaf. i dec? :) :hihi :kär :)

Pga. diverse prov i plugget osv började jag repetera teorin först igår (läste igenom boken en gång i somras) så är inte helt glasklar på att jag klarar det, men det borde gå an.. några sista tips ?

Kamma till frillan, du måste ta ett sånt där fult kort innan.
Försök vara lugn när du skall trycka på "avsluta provet" knappen. Mitt hjärta höll på att hoppa ur halsen.
Tänk efter, markera hellre en fråga och gå vidare för att sedan gå tillbaka o tänka till lite mer. 50min går rätt fort.

Kan du datumparkering, högerregeln bra? Om man får/måste använda helljus, parkeringsljus, varselljus eller halvljus i vissa lägen? Vad vägskyltarna betyder?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Man kan inte kugga på teoriprovet.
Jag TROR(läses TROR) att jag ahde klarat det med förbundna ögon :)

750RR

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
Man kan inte kugga på teoriprovet.
Jag TROR(läses TROR) att jag ahde klarat det med förbundna ögon :)

750RR

Ungefär lika sant som att Pamela Andersson bröst är riktiga..
Man kan kugga på teorin. Bara för att man har pluggat betyder det inte att man klarar det. För vissa skiter det sig ändå, man kanske är nervös eller så blir det total blackout o man kan inte alls svaren.

så ÄR det

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Villee skrev:

Finns hur många tips och idéer som helst :)
Men låt dig inte luras av de förbaskade bilderna de har, kolla noga efter "gömda" spärrlinjer etc. Tänk logiskt om du ser en bild du inte känner igen.

Det största tipset e väl ändå att plugga på expressens teoriprov på nätet, www.korkort.com (deras test prov) och frågorna som finns att köpa på cd. Du lär dig mer och har ofta större chans att klara provet om du e van vid dessa frågor som ibland e så konstiga så man blir galen :4skrika :dummer

LYCKA TILL!!! :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Ungefär lika sant som att Pamela Andersson bröst är riktiga..
Man kan kugga på teorin. Bara för att man har pluggat betyder det inte att man klarar det. För vissa skiter det sig ändå, man kanske är nervös eller så blir det total blackout o man kan inte alls svaren.

så ÄR det

Nejnejnejnejnej..... man har verkligen misslyckats i livet om man kuggar på körkortsteorin :hihi

750RR

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...