Ska starta eget med kontor

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har tittat på ett kontor centralt i eskilstuna. Ingen butik eller något, bara ett kontor att arbeta från. Jag har nu (äntligen) förstått att jag inte kan jobba hemifrån. Får ingen arbetsro. Det är ett kontorshotell med flera företag där redan. Byggnaden är i direkt koppling med Mälardalens högskola. Även min bror jobbar i samma byggnad fast en bit bort. Uppkoppling till snabbt internet m.m. Gemensam utnyttjning av kopiator och fax m.m. Ätas gör gemensamt för alla.

Är faktiskt riktigt positiv och ivrig att komma igång.

Rummet är ju bara 12 kv/m men jag måste ju börja någonstans. Större så blir det för dyrt i min mening.

Nån annan här som har nån erfarenhet i området "Starta nytt med eget kontor" =)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Skoj, fint däromkring ju. Vad skall du hitta på? Vi går ju och bävar för att du skall komma igång med något "riktigt" jobb och kanske nedprioritera det viktiga, d v s oss och SH... :)

Därför vill jag råda dig att satsa på "något inom media". Det är en säker framtidsbransch, där många går arbetslösa läng... eeeeh... där många når stor framgång! :tummenupp :tungan

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Helt rätt tänkt :tummenupp man kan inte jobba hemma, blir ingen skillnad på jobb eller fritid.
Litet kontor = liten utgift. Att sen kunna dela på kopiator och andra bra kontorsredskap är inte fy skam. Att ha några att käka lunch med är trevligt(här sitter jag ensam). Sen senare om och när du får mera snurr på bolaget så kanske ett kliv ut i stora välrden kan vara något, eget kontor och egen kopiator mm.

Tänk alltid att ju mindre utgifter ju mindre måste rulla in varje månad samt att det är lättare att få en liten hacka kvar själv.

Lycka till!

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Qwerty skrev:
Helt rätt tänkt :tummenupp man kan inte jobba hemma, blir ingen skillnad på jobb eller fritid.
Litet kontor = liten utgift. Att sen kunna dela på kopiator och andra bra kontorsredskap är inte fy skam. Att ha några att käka lunch med är trevligt(här sitter jag ensam). Sen senare om och när du får mera snurr på bolaget så kanske ett kliv ut i stora välrden kan vara något, eget kontor och egen kopiator mm.

Tänk alltid att ju mindre utgifter ju mindre måste rulla in varje månad samt att det är lättare att få en liten hacka kvar själv.

Lycka till!

Håller med föregående talare...litet kontor är den bästa början...vad ska du jobba med då (japp nyfiken är jag alltid)

Lycka till i alla fall....Från en som har egna erfarenheter av eget företag... :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tackar! Går hemma som ett fån o bara ugglar o är lättirriterad. hehe.

Söker just nu en jobbdator (endast datorn då jag troligen behöver köpa en större 19" flat eller större vanlig monitor. Blir lite design i med arbete med tidning o sånt). Har ni något begagnat o hjälpa med? Det vore i syfte för att bringa ett bättre SH! promiss. :)

Behöver även hitta möbler faktiskt. Långbord och hyllor. Ska ner o tsöpa en snurrstol nu tror jag.

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Swedie skrev:
Tackar! Går hemma som ett fån o bara ugglar o är lättirriterad. hehe.

Söker just nu en jobbdator (endast datorn då jag troligen behöver köpa en större 19" flat eller större vanlig monitor. Blir lite design i med arbete med tidning o sånt). Har ni något begagnat o hjälpa med? Det vore i syfte för att bringa ett bättre SH! promiss. :)

Behöver även hitta möbler faktiskt. Långbord och hyllor. Ska ner o tsöpa en snurrstol nu tror jag.

Långbord...menar du ett som du kan ha som skriv bord...typ de som används som förlägning på skrivbordet?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
IKEA har bra bord och stolar till en billig peng. Inga värstingprylar men det duger ett par år. Stol är annars något man gärna kan slänga in lite extra pengar i om det är ett stillasittande jobb.

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Se till att ha allt pyssel runtomkring fixat, fax, posthantering (inkl paket åt båda håll), visitkort, telefoni (inkl ev telefonpassning), brev/faxmallar osv, ev något litet (=billigt) förråd. Kontorshotell är ofta ett riktigt bra alternativ.

Köp möbler på IKEA, snåla inte på din egen arbetsstol eller bra belysning.

Låt en redovisningsbyrå sköta bokföringen (om du nu inte råkar vara ovanligt haj på det...). Fixa bra bankupplägg om inte det redan är gjort.

Lycka till!

/Stefan M

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kakan skrev:
Långbord...menar du ett som du kan ha som skriv bord...typ de som används som förlägning på skrivbordet?
ett skrivbord hmm. Tänkte på ett sådant där plant som kanske är 2 meter brett o inga övre hyllor direkt. eller kanske något. Men brett o bra så jag kan pyssla med annat på ena änden.

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Swedie skrev:
ett skrivbord hmm. Tänkte på ett sådant där plant som kanske är 2 meter brett o inga övre hyllor direkt. eller kanske något. Men brett o bra så jag kan pyssla med annat på ena änden.

:tummenupp ska kolla på ett av objekten jag är dom hålle rpå att byta skrivbord...för mej dom har nå sånt stort i den högen....lover dock inte nå....

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Fn, du skulle ha sagt det för en par veckor sen, vi hade bra skrivbord och stolar på jobbet eftersom vi bytte ut allt.
Jag ska se om nåt blev sparat.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Man kan uträtta stordåd men en telefon och en fax.

Kolla i gula sidorna efter företag som säljer begagnade kontorsmöbler.

Tänk på att det är inte som stor inkomsterna man tjänar på ,utan som små utgifterna.

S.nusförnuftig.

Lycka till! :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
urgh! Mio, Ikea, EM, Jysk o vad mer finns det för större ställen som säljer kontorsmöbler?

Vill hitta ett bord, ca 2 meter brett o rätt höjd. En stol en hylla och en papperskorg. Ska det vara så j-vla svårt att få tag på i bra prisklass?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Swedie skrev:
urgh! Mio, Ikea, EM, Jysk o vad mer finns det för större ställen som säljer kontorsmöbler?

Vill hitta ett bord, ca 2 meter brett o rätt höjd. En stol en hylla och en papperskorg. Ska det vara så j-vla svårt att få tag på i bra prisklass?

Två sågbockar och en 22mm spånskiva,valfri bit linoleum,klä kanterna med hyvlad 25x25 furu.

Eller:

Lösa ben ifrån IKEA,spånskiva 22mm,lacka i valfri färg.

Edit:spackla kanterna.

Edit 2:Myrorna :4skrika

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Snida egna ben och köp limträskivor.

Men jag råder dig att kolla vad det kostar att köpa material innan du bestämmer dig,min bittra erfarenhet är att det oftast är billigare att köpa färdigt än att snickra själv om man vill ha lite finare tex träskiva osv.

Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Om du vill ha sjysst belysning kan jag hjälpa dig med lampor.

Lampor

Säg till om du vill ha så fixar jag ett bra pris, dock är ju armaturerna ganska dyra i grunden.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Swedie skrev:
ja jag fundera på att bygga själv snart!

Minns inte exakt var men någonstans norr om stan hade de "kontors-loppis"... Alltså loppmarknad med kontorsmöbler... Har hört rykten om att typ ett eller två företag konkursade för några år sedan :hihi så det finns nog en del möbler på begagnat-marknaden.. Många företag byter ju helt fräscha saker bara för att de lejt någon inredningssnubbe som ska ge "företaget ett nytt ansikte.. en ny känsla!"..

Slå på eniro, plita ner adresserna till loppmarknaderna, sätt dig i bilen/på hojen och kuska runt en eftermiddag.... :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka