Här skall jag vara duktig och visa tjejen hur gaskontroll fungerar. Jag hade dock inte räknat med såhär dåligt fäste. Traction controlen (inställd på STREET, mittenläget) brukar alltid gå in mjukt så om det släpper så märker man knappt av det mer än en liten minimal förflyttning av rumpan. Som jämförelse så kan man vrida på gasrullen för kung och fosterland vid nedlägg om däcken är varma, utan att det blir dramatiskt, med den inställningen.
Nu var däcken dock endast ljumna. Kan det orsaka sånt här jäkla släpp trots relativt försiktigt gaspådrag? Eller kan det ha varit grus och skit som jag har missat?
Jag är lite oklar på varför det blev som det blev, om det är pga för låg värme i däcken eller om det kan ha varit skräp på marken som jag inte har sett tidigare.
Temperaturen i luften var runt 15 grader och det var torrt ute i söndags (28/9)
Som plåster på såren så klarade sig hojen mer eller mindre helt och hållet medans mitt nyckelben gick i tre delar och yttre delen lossnade från axeln.
Nu var däcken dock endast ljumna. Kan det orsaka sånt här jäkla släpp trots relativt försiktigt gaspådrag? Eller kan det ha varit grus och skit som jag har missat?
Jag är lite oklar på varför det blev som det blev, om det är pga för låg värme i däcken eller om det kan ha varit skräp på marken som jag inte har sett tidigare.
Temperaturen i luften var runt 15 grader och det var torrt ute i söndags (28/9)
Som plåster på såren så klarade sig hojen mer eller mindre helt och hållet medans mitt nyckelben gick i tre delar och yttre delen lossnade från axeln.