Som en del av er sett så blev min hoj stulen häromdagen. Varesig polisen, försäkringsbolaget eller de med insikt i denna typ av verksamhet tror att jag kommer få tillbaka hojen. Sorgligt men sant. Några pengar från FB kommer jag inte få förens om cirka 45-60 dagar. Då har ju halva säsongen gått, och det suger. Så, jag funderar på att fixa ett lån, köpa ny hoj, och sedan använda FB-pengarna att lösa lånet (förutsatt att FB går med på det).
Så, jag har några alternativ på vad jag kan göra.
Bakgrund
Jag gillar att köra hoj men är inte så bra på det.
Jag vill köra MYCKET bana. Jag har dock inga ambitioner att tävla.
Jag gillar vrid. Min körstil är inte så mycket att ligga och yla på höga varv (än iallafall)
Jag räknar med att ha 110' att köpa hoj för.
Alternativ 1 - Köp en ny Gixxer 1000
Vad?
Som texten säger. Köp en ny 03:a
Fördelar
- It works mate!
Alternativ 2 - Licensalternativet
Vad?
Köpa 2 hojar. En skruttig som jag och tjejen kan toura lite på samt en banräcer. Ta licens och gasa på bana. Köra gata minskar kraftigt.
Fördelar
Efter att ha blivit påkörd förra året är jag rädd för bilar. Går säkert bort, men just nu är det trögt. Kanske skulle skaffa en cross också bara för att få leka lite i närområdet. Varför finns det ingen bana närmre än 20 mil från Stockholm? Skandal!
Alternativ 3 - Italienska alternativet
Vad?
Köpa en Ducati. Inte nog med att det finns snygga (916 eller en st4s med sänkt kåpglas) som det går att toura med, de har enormt mycket bandagar i ducceklubben!
Fördelar
Det verkar vara en bra kombination av gata/bana. Har dock aldrig kört en ducce, så jag vet inte om jag gillar den. Men man måste ju prova. Kanske en Aprilia RSV Mille R istället? Fast då missar man ju ducceklubbens bandagar....
Så, i kategorin "dagens i-landsproblematik" har vi idag kommit till detta. Jag ser alla tre alternativ som möjliga. Gixxer1000 (sorry McB ) är mumma för själen, banalternativet känns säkrare och ducce är ett oprövat kort. Vette fan....
Och nej, jag vill inte gå ner till en 600cc Mattias. Vrid, you know? I like vrid!
Vad säger ni? För/nackdelar med alternativen? Råd? Känslor? Spydiga kommentarer (Gustav1, I'm waiting)?
/Freppa
Så, jag har några alternativ på vad jag kan göra.
Bakgrund
Jag gillar att köra hoj men är inte så bra på det.
Jag vill köra MYCKET bana. Jag har dock inga ambitioner att tävla.
Jag gillar vrid. Min körstil är inte så mycket att ligga och yla på höga varv (än iallafall)
Jag räknar med att ha 110' att köpa hoj för.
Alternativ 1 - Köp en ny Gixxer 1000
Vad?
Som texten säger. Köp en ny 03:a
Fördelar
- Jag vet vad jag får
- Jag kan leva med försäkringen, men det blir inte spontanköra (ställer av/på hela tiden)
- Mycket vrid
- Otroligt snygg
- För mycket hoj för min kompetens. Så ÄR det. Ge mig tre år heltid kanske jag kan nyttja 75% av hojen, men som det är nu så gissar jag på 30%
- Den dyra försäkringen gör att man planerar när man skall köra. Man drar inte bara iväg
- Stöldbegärlig
- It works mate!
Alternativ 2 - Licensalternativet
Vad?
Köpa 2 hojar. En skruttig som jag och tjejen kan toura lite på samt en banräcer. Ta licens och gasa på bana. Köra gata minskar kraftigt.
Fördelar
- Försäkringen sjunker
- Man riskerar inte att möte stygga bilar på bana.
- Det verkar vara otroligt skoj hela RR-gänget och allt som pågår runtikring
- Någon måste ju vara långsammast. Det är jag van vid.
- Jag kommer nog sakna gata
- Det är dyrt med RR
- Att gå från gixxer1000 -03 till en exempelvis gsx-f från -93 känns.... sådär....
Efter att ha blivit påkörd förra året är jag rädd för bilar. Går säkert bort, men just nu är det trögt. Kanske skulle skaffa en cross också bara för att få leka lite i närområdet. Varför finns det ingen bana närmre än 20 mil från Stockholm? Skandal!
Alternativ 3 - Italienska alternativet
Vad?
Köpa en Ducati. Inte nog med att det finns snygga (916 eller en st4s med sänkt kåpglas) som det går att toura med, de har enormt mycket bandagar i ducceklubben!
Fördelar
- Försäkringen sjunker (tror jag)
- Jag får både gata samt bana
- Ljudet
- Vrid (har jag förstått)
- Italienska saker lär gå sönder. Ofta.
- Det är twin. Jag har alltid kört rad-4
Det verkar vara en bra kombination av gata/bana. Har dock aldrig kört en ducce, så jag vet inte om jag gillar den. Men man måste ju prova. Kanske en Aprilia RSV Mille R istället? Fast då missar man ju ducceklubbens bandagar....
Så, i kategorin "dagens i-landsproblematik" har vi idag kommit till detta. Jag ser alla tre alternativ som möjliga. Gixxer1000 (sorry McB ) är mumma för själen, banalternativet känns säkrare och ducce är ett oprövat kort. Vette fan....
Och nej, jag vill inte gå ner till en 600cc Mattias. Vrid, you know? I like vrid!
Vad säger ni? För/nackdelar med alternativen? Råd? Känslor? Spydiga kommentarer (Gustav1, I'm waiting)?
/Freppa