Skaffa toffel

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Går mest runt inne på ett kontor och funderar på att skaffa toffel.

Antar att vi är rätt så många som går runt i mysiga små inneskor. Man vill ju helst inte se ut som en praktnörd, så vad finns det för prisvärda alternativ?

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Birkenstock.

Finns inga alternativ för den rätta akademiska touchen :)
Mina brukar hänga med sådär 10 år daglig drift innan de ger upp, 80:- per år är rätt prisvärt.

/Anders

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Att fötterna svullnar, utvecklar svamp och huden faller av som på en långkokad kyckling är ett litet pris för att kunna ha svindyra kängor på fötterna hela dagen på kontoret....

Själv kör jag ett par gamla ESD-skyddade birkenstockliknande tingestar som jag fick med mig från ett gammalt sommarjobb på Ericsson... Sitter man på kontoret som en nörd hela dagen kan se ut som en nörd. Snygga fotpjäser lurar ingen ändå. Undvik vita Intersportsockor till dina svarta byxor bara!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Som jag misstänkte, det verkar inte finnas några snygga alternativ...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Har just nu ett par vita Lacoste-sneakers med kardborre på jobbet. Man behöver ju inte se ut som en gubbe lixom ;)

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Duntofflor!
Jag är för lat för att röra mig runt på jobbet och har "dolt" fotutrymme under skrivbordet :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Finns ju "öppnare" varianter på arbetsko, alltså som toffel-variant och inte alltid med stålhätta och annat klumpigt. Kolla med en riktig arbetsklädbutik.
Vore rockenroll att glida runt i träsko mede dala-motiv :tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Har liknande funderingar, och just nu väljer jag melan ett par Birkenstock eller ett par sådanna där nya toning skor från reebok.

Har tidigare haft ett par vanliga tofflor ala birkenstock på jobbet, men dom är uttjänta efter trogen tjänst! Dock va jag väldigt nöjd med dem, men jag märker att de har format sig eftersom jag står lite mer på ytterkanten av foten än på innerkanten.

Därför överväger jag nu att köpa ett par toningskor (reeboks eller MBT) för att hålla ryggen och magen lite i schack eftersom jag jobbar stående hela dagarna. Jag är ju självklart införstådd i att de inte kommer göra några mirakel med rumpa mm. som det utlovas, men jag kan tänka mig att ur min arbetssynpunkt så kan de nog avlasta lite.

Jag tränar ju regelbundet, men de är nog inte fel att förebygga för knän och leder också med ett par nya arbetskor....

Någon som har några tankar och funderingar? :)

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Är det bara jag som tycker det är rätt ghey med tofflor?
Vad är det för fel på vanliga sneakers? :va

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
rut4_26953444.jpg

Kanske något för dig?

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Är det bara jag som tycker det är rätt ghey med tofflor?
Vad är det för fel på vanliga sneakers? :va
Har du testat att stå upp en hel dag på jobbet? och bara sitta ner vid tex. 30 min lunch?

Det är kanske inte jättejobbigt under en dag, men du kommer märka en betydande skillnad. Tänk dig då att göra det 21 dagar i månaden.... :död:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Har du testat att stå upp en hel dag på jobbet? och bara sitta ner vid tex. 30 min lunch?

Det är kanske inte jättejobbigt under en dag, men du kommer märka en betydande skillnad. Tänk dig då att göra det 21 dagar i månaden.... :död:

Det har jag faktiskt inte gjort, jag ju en skön kontorsstol att sitta i ;)

Men det är klart, ska man stå upp hela dagarna kan nog en vettig sko vara bra.

Mark däremot har nog inget större behov av tofflor då jag misstänker att han har en skön stol att sitta i också :)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Ah, så det är därför alla industriare och byggare går i tofflor!
:fattartil

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
fick dessa tofflor i julklapp, kan rekommenderas.

Bifogat

• img_2017_113610104.jpg
    img_2017_113610104.jpg
    29.2 KB · Visningar: 48
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...