Skall köpa offroadare.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hade tänkt köpa mig en offroadare som skulle kunna funka för enklare enduro och lite grusbus.

Men känner att jag inte vet vilka modeller som finns.

En hoj jag har tänkt på är WR250R. Tycker den passar mig för jag prioriterar lätthet och driftsäkerhet med låg service intervall. Med lite reservation mot effekten. Räcker det med 31hkr :rolleyes:

En annan hoj jag har tänkt är DRZ400S. Men den är lite tyngre.

Saken är ju bara den att det skall finnas någon tillsalu också. Så om det skall bli någon hoj kanske jag skall bredda mitt sökande. Men vad finns det för modeller som kan jämföras med ovanstående??

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
grus känns 250 litet vi hade en med i sommar när vi andra åkte 525 och större , han hade inte kul på grusväg .
hade inte köpt mindre än ktm 525-530

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
ktm 625 sxc eller honda xr650 (ej elstart på hondan), 250 4-takt är nog ingen hit på grus, gata

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
ja, det kanske är så att 250 är lite litet på grusväg. Men i skogen kan jag tro att det skulle räcka.

Men hur är det med service osv på en 525:a. Och finns det riktiga lås (tändning osv) på XR och KTM? Vet inte, men är det hojar man kan ta till jobbet utan att bli av med dom?

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
ja, det kanske är så att 250 är lite litet på grusväg. Men i skogen kan jag tro att det skulle räcka.

Men hur är det med service osv på en 525:a. Och finns det riktiga lås (tändning osv) på XR och KTM? Vet inte, men är det hojar man kan ta till jobbet utan att bli av med dom?

Tror ingen race enduro har nyckel iallefall inte 525 men det är ju inte så svårt stt sätta in en själv om man vill ha de.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Finns ju en hel del motarder tillsalu. Hur är det till exempel med en KTM 660 SMC. Är det mycket som skiljer fjädring osv mot en vanl offroad. Tänkte att man kanske kunde köpa en motard och sätta andra hjul för att få en offroad :)

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
för grusväg lär en motardfjädring funka men i skogen blir det nog väldigt stötigt. hade själv en husa 650 motard med crosshjul & det gick bra på grus men det är nog kass & ha endurofjädring för motardåka, blir nog svampigt. ska du köra gata utgå från en motard & få riktiga bromsar med från början.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Så det är så att fjädrar osv är andra än de som siter i om det är offroad från början?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning