skapa bildspel???

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
är det någon som vet något bra program man kan skapa bildspel med. jag har en hp kamera. till den kameran finns det ett program som visar bildspel men man kan bara kolla på bilderna i småformat vilket inte är någe kul. jag vill se bilderna i helskärmsformat.

som det är nu sitter jag och infogar en bild i taget powerpoint. det är skitsegt, men slutresultatet blir precis som jag vill.

någon som kan tipsa om något program där man bara kan klicka på en mapp eller nått sånt och då skapas det ett bildspel där bilderna visas så att dom täcker hela skärmen?

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
bmwjohan skrev:
är det någon som vet något bra program man kan skapa bildspel med. jag har en hp kamera. till den kameran finns det ett program som visar bildspel men man kan bara kolla på bilderna i småformat vilket inte är någe kul. jag vill se bilderna i helskärmsformat.

som det är nu sitter jag och infogar en bild i taget powerpoint. det är skitsegt, men slutresultatet blir precis som jag vill.

någon som kan tipsa om något program där man bara kan klicka på en mapp eller nått sånt och då skapas det ett bildspel där bilderna visas så att dom täcker hela skärmen?

Windows 2000 och XP har ett visningsprogram som automatiskt skapar ett bildspel!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
bmwjohan skrev:
jag kör win 98, min dator klarar inte mer

Jag installerade XP på min gamla burk som hade win 95 som uppgraderats till win 98. Fungerade klockrent med 233 mHz processor. :skitdator

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
ACDSee har möjlighet att visa slideshows på innehållet i en katalog och man kan väja att göra det i fönster eller fullskärm.
Man kan åxå välja om man vill att den ska förstora/förminska bilden till hela skärmens storlek eller om den ska visa i orginalformatet.
Ska du bara titta på det själv är det ju alldeles utmärkt. Ska du distribuera bildspelet är nog ett format i stil med PowerPoint bäst.

Edit:
Jag kör version 3.1. Hur de nyare versionerna är vet jag dock inte. Den är uppe i 5 eller nåt nu.
Finns iaf på http://www.acdsystems.com

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
vaaaa?? funkar xp på 233mhz?? det var som fan..

ACDSee låter alldeles utmärkt. var hittar jag det programmet och är det gratis?

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Det är väl mängden minne som är kritiskt för XP precis som för W2k. W2k är inte roligt att köra med mindre än 128MB. Man bör gärna ha 256MB. XP är enl min personliga åsikt inte så roligt att köra öht, annars gäller nog samma för det.

Ang ACDSee så lade jag till lite till mitt inlägg om var man får tag på det.
Det finns säkert andra bra program åxå, men det är det jag har fastnat för.

Edit igen:
Borde kolla så jag får med allt innan jag trycker på skicka :)
Det är inte gratis. Den versionen jag har funkar dock bra utan att registrera. Det enda som händer med den är att det kommer upp en påminnelseruta om att registrera, men den är inte störande då den hamnar i bakgrunden. :)
Om det är så i nyare versioner vet jag inte.
Annars går säkert "problemet" att komma runt, även för den snåle. :)

Last edited:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag drog ner 5.0 versionen från download.com.

men jag får den inte att visa i fullscreen. när man väljer visa i fullscreen så gör den inte det. programmet i sig självt går ut och kör fullscreen. men jag vill att man bara ska se bilderna och inget annat. typ att man bläddrar med pilarna.. framåt och bakåt eller nått sånt..

jag ska kolla dc sen. där kan man säkert ladda ner en hackad version.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Jag kom på ett annat program, som jag inte själv använt, men som jag vet många använder. Det heter Irfan View. Det ska åxå klara slideshow och är freeware.
Finns på http://www.irfanview.com/

Ang ACDSee:
Visar den inte i fullskärm om du trycker CTRL-F?
Eller är det så att den inte gör bilden så stor att den upptar hela skärmen, menar du? Isf kan man ändra det i tools -> options -> viewer -> auto image size. Där kan man bocka i om man vill att den ska förminska eller förstora bilderna så att de upptar hela skärmens yta. Man måste åxå spara inställninarna om de ska vara kvar nästa gång man startar programmet.

Allt detta givetvis med reservation för att allt inte ser likadant ut i 5:an. :)

Bläddrar gör man med mushjulet eller page up/down.
Slideshow startar man genom att trycka på Pause. Hur länge det ska vara mellan bilderna osv ställer man in i options nånstans. :)

Nu ska jag inte sitta här och drälla mer. Gonatt! :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...