??Skattjakt med Skogsmulle framflyttad??

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
received_1512679442805832.jpeg

❌️❌️❌️? På grund av svampbrist och villiga hojåkare som gillar kantareller, så flyttas detta fram till idag ovisst datum❌️❌️❌️

? Skattjakten består i att hitta skogens gula guld, -kantareller, och "Skogsmulle" det är jag. Ett namn jag fick när jag i min iver glömde att kliva av hojen när jag såg kantareller i skogen (på bilden)...?

? Det bör nu finnas en del gult till helgen efter regnandet och jag har några ställen jag vet hyser dessa skatter. Inte för att jag äter dom själv men kul att leta efter och försöka få till rätt färgfrekvens i ögonen. Har du också ett ställe så tar jag tacksamt emot det så vi kan stanna till där också ? Turen genomförs vid OK väder, om inte flyttas den fram en vecka med lite ändrat program ?‍♀️

? Ta med eget fika att förtära i skogen! Den med godaste java och sötebröd får bjuda mig på det och erhåller en stjärna i himmelen, eventuellt en en luftbanjo (dock utan strängar) ?

? Vi mjukstartar med att se Sanda Cottage som har öppet hus i helgen där det nu är liljornas tid.

? Vidare mot Lilla Söderby (vägen mot Gottröra) där vi ger oss ut i skogen. OBS! Efter att vi klivit av hojarna! ?

? Vackra Billbyområdet (runt Sigtuna) tar vi sedan och dammsuger marken efter dess skatter ?

? Vi drar sen till "Tant Brun" för en köpefika och räkmacka för de som så önskar (våga vägra Våfflan) ?

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...