Skejtartråden

• Thread starter FreddaGädda
  • Start date

FreddaGädda

Guest
Har vi några skejtare eller inlajnare här på sporthoj?
Nu syftar jag inte på er som åker vanliga inlines, utan kör ramper och sånt.

Jag har försökt lära mig åka både skateboard och snowboard men det har blivit uppenbart att jag inte kan åka i sidled. Skidor gäller.
Så fort jag får jobb planerar jag att börja köra inlines både på gatan och ramp, då jag har tid, lust och ork eftersom jag är kroniskt singel(det har sina fina fördelar).
I fortsättningen lär jag kallas för Bambi istället för Berra, men förr eller senare bemästrar man ju konsten om man kör regelbundet.

Och angående stavningen. Du får skriva vad du vill, men det ser förjävligt ut att skriva skatare och inline:are.
Svengelska åt folket

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Har haft en kort och smärtsam karriär på både skejt och bmx, började trimma mopeder och dricka bers efter det.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
FreddaGädda skrev:
2598015 Har vi några skejtare eller inlajnare här på sporthoj?

Och angående stavningen. Du får skriva vad du vill, men det ser förjävligt ut att skriva skatare och inline:are.

Jag skejtade (skatade) för några år sedan och då såväl ramp som street, miniramper inte wert ramper :)
skejtade i fryshuset innan de byggde om och blev skola typ

har faktiskt känt då och då att man ska plocka fram brädan men har aldrig velat köpa nytt då alltid kullagern har varit kassa och några sprickor här och där, kostar ju lite kosing... dessutom skulle man vara hemskt ringrostig, brädor är dyrt när man knäcker dom ofta och jag kallades "knäckaren" av någon anledning... tror det var för jag hade itu fyra brädor på tre dagar, det var ingen kul vecka... 600-900 spänn gick en bräda på då har jag för mig

gjorde faktiskt en skatefilm på ca 4-5 minuter, hehe det var ca: 4-5 trick + en vurpa + brädknäckning i ett trick... då ramla jag iofs inte :)

jaha det här var väl intressant läsning grabbar!!

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Åkte inlines i frysen för några år sedan...samma som ett tidigare inlägg, slutade när frysen byggdes om till nästan bara bräd-anpassat (skola)!!

Åkte aldrig verten och blev inte heller så jätteduktig..kunde några tricks och grinda på både curbs och ramp.

Efter jag slutade har jag både gått upp i vikt och fått taskig kondition..:arsele

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag var sämst, ändå byggde vi en halfpipe på gården. Aj aj :D Min granne har en halfpipe 15*7.5m i garaget =)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
brukar cruisa fram på stan med min longboard (Sector 9 B3) på 1,16 cm när vädret tillåter... och så åker jag snowboard när vädret tillåter :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
FreddaGädda skrev:
2598015

Jag har kört både skejt och inlines i ramp. Nu är det några år sedan jag la inlinesen på hyllan tyvär.. Ska kanske ta upp det igen.. det finns några bra miniramper när där jag bor. Får väl se om mina gamla Roces rullar fortfarande..

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
åkte inlines förf mest street
gav mig en jävla kul tid i livet och sammanlagt 12 hjärnskakningar otaliga skrubbsår och en massa sjukt roliga roadtrips. nu känns det som den tiden är förbi
:confused:

numera är man ju stadgad kille med jobb färstmö o allt sånt där visst vill man åka ibland men fasen har ju inte ens tid att ta hojen till banan för att köra lite :gnissla

FreddaGädda

Guest
Inte illa vad man lär sig om folk. Hade aldrig trott att korvgubbe var "en sån" :D

Vars bor du förresten, korvgubbe?
Tror fan inte det finns nån park eller enstaka ramp på den här sidan av stan. Fanns en ful gammal ramp i en sämre del av Tyresö centrum tidigare men den är borttagen.

bad santa skrev:
2598520 men fasen har ju inte ens tid att ta hojen till banan för att köra lite :gnissla

Pocketbiken? :gnissla

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag har aldrig ägt en skateboard men jag har en gång satt en kickflip, det ni.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
FreddaGädda skrev:
2599096 Och sen vaknade du?
Nej, jag väntade på bussen och lånade patriks skateboard så fick dom förklara hur det gick till, tog många försök och den blev inte vacker men det var en kickflip iallafall.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
FreddaGädda skrev:
2599066 Inte illa vad man lär sig om folk. Hade aldrig trott att korvgubbe var "en sån" :D

Vars bor du förresten, korvgubbe?

Förstår att du misstog dig. Alla skejtare är ju sverigedemokrater förutom jag! :rolleyes: :tungan

Skejt, snowbaord, wakeboard, inlines har varit centrala punkter i mitt liv sedan jag fick min första skejt när jag gick i typ femman. Det var en smal djävla Elan(!!!). Året måste alltså varit 86-87 däromkring. Köpte min första snowboard -91 för alla mina sommarjobbspengar. Ägnade ett par sommrar i en miniramp i gamla hemorten... Nu var det iofs ett par år sedan jag körde ramp men jag brukar få en nostalgisk känsla i kroppen när jag kör förbi nån skola mellan skogås och nynäsvägen där de har både en BMX-bana och ett gäng rejäla miniramper som verkar riktigt roliga...

Bifogat

• IMG_1080.jpg
    IMG_1080.jpg
    38.7 KB · Visningar: 64
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand