Jonteponte
Har inte knäpuckarna på
Det otroliga har inträffat att jag helt utan att på något sätt pressa bromsarna (ingen bankörning eller för den delen direkt hårda inbromsningar heller) lyckats få dem skeva eller nåt. De har varit perfekta hela sommaren men för ett par veckor sedan började de vibrera friskt vid inbromsning.
Jag råkade ut för att bultarna som håller oket i det närmaste hade skruvat ur sig själva (på höger sida) i början av sommaren. Är det så jävligt att man måste dra med momentnyckel eller nåt så att det är därför detta har hänt?
Eller kan det räcka med att byta bromsbackar. Kanske är de ojämnt slitna?
I alla fall så vete sjutton om jag vågar åka ned till Midlanda på Söndag med vibrerande bromsar. Jag är *ganska* sugen eftersom det inte blivit någe banåka hittils denna sommar...
Vågar man ändå?
Jag råkade ut för att bultarna som håller oket i det närmaste hade skruvat ur sig själva (på höger sida) i början av sommaren. Är det så jävligt att man måste dra med momentnyckel eller nåt så att det är därför detta har hänt?
Eller kan det räcka med att byta bromsbackar. Kanske är de ojämnt slitna?
I alla fall så vete sjutton om jag vågar åka ned till Midlanda på Söndag med vibrerande bromsar. Jag är *ganska* sugen eftersom det inte blivit någe banåka hittils denna sommar...
Vågar man ändå?