Skicka däck med Posten?

sandstream

Guest
Någon som vet vad Posten tar betalt för att skicka mc-däck om man knallar in på ett kontor som privatkund?

Pris för 1 st, 2 st, 3 st och 4 st är det jag undrar över.

Tacksam för svar från någon som kanske skickat nyligen och vet :)

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Någon som vet vad Posten tar betalt för att skicka mc-däck om man knallar in på ett kontor som privatkund?

Är dyrt, har skickat ett set däck med posten, betalade drygt 250 SEK. Större kvantiteter blir nog riktigt dyrt..

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!

www.posten.se
- portotabeller och prislistor
- gå ner på Postpaket - gällande 2007-01-01
- Postpaket
(http://www.posten.se/ptm/bin/ptmpdf...slutgiltig.pdf&format=MS Office applikationer) (längst ner på sida 3)

:tummenupp

Hänger på framförallt vikten :)
Annars ring postens kundtjänst så hjälper de dig! 020-23 22 21

Lycka till!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Som hannez säger är Bussgods mycket bättre att skicka med ( i alla fall billigare):tummenupp

sandstream

Guest
Såg att det fanns en Bussgods-terminal i Lapplands-Väsby och det är ju inte så långt bort. Verkar vara en mer ekonomisk lösning.

Tackar för svaren :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Med bussgods kan du även göra så att mottagaren måste betala för att få ut grejerna.

sandstream

Guest
Med bussgods kan du även göra så att mottagaren måste betala för att få ut grejerna.
Måste man ha någon viss typ av konto för att detta ska fungera? Kostar det extra?

Vet att tex Posten kräver ett Plusgiro-konto om man vill skicka mot postförskott.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Bussgods efterkrav har avgift beroende pa belopp. Över tretusen tror jag det är ca 500 i efterkrav. Om du skickar kan du ange det kontonummer dit du vill ha pengarna, du behöver mao inte plusgirokonto, bara bankkonto.

Om du beställer, lämna ditt mobilnummer till säljaren sa skickar bussgods ett SMS till dig när grejorna är framme.

Fraktprislista och efterkravsavgifter hittar du pa www.bussgods.se.

// Palm

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Passa dig för att skicka efterkrav med bussgods. Jag har skickat grejor med dom, aldrig mer...

Skulle skicka ett kjolpaket för 3500:-. Paketet blev mega stort och frakten skulle gå på 500:-. Så jag skulle alltså få 4000:- av mottagaren efter som jag fick betala frakten. Fick ett kollinummer så jag kunde spåra paketet och allt var frid och fröjd.

Det tog 3 veckor för mitt paketat att fraktas från Uddevall till Kalix. Jävligt bra bra leveranstid... Efter att killen plockat ut sitt paket skulle jag ha mina pengar inom 3-4 dagar sa dom på Bussgods. Men inte.

Dagarna gick och jag började undra va som hänt. Jag ringde Bussgods och fråga va som hade hänt. Dom skulle undersöka det hela och återkomma. Gick några dagar till och en gubbe ringde och berättade att killen hämtade ut paketet utan att betala!?! Bussgods hade alltså fyllt i fraktsedel felaktigt så mottagaren slapp betala. Jäkla smart.

Det hela löste sig till slut då han som var mottagare betalade. Men det tog hela 2 månader från det att jag skickade paketet till det att jag fick mina pengar. Pengar som jag verkligen behövde då ja skulle köpa hoj. :D

Till historien hör också att snubben i Kalix var inte den som jag gjorde upp affären med, därmed trodde han att paketet redan var betalt.

Edit; Jobbar själv på Poståkeriet. Men det är dyrt att skicka grejor med oss... Kolla DHL eller nått istället. :D

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Bussgods fungerar ypperligt, iaf om man har gjort upp affären sen tidigare. (betalning dvs)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bussgods är riktigt sunkigt. Skitiga, äckliga lokaler, bristande rutiner på det ena och det andra. Funkar hyfsat, men inte mer. Posten sköter det hela mycket bättre, men tar hutlöst betalt också.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bussgods är riktigt sunkigt. Skitiga, äckliga lokaler, bristande rutiner på det ena och det andra. Funkar hyfsat, men inte mer. Posten sköter det hela mycket bättre, men tar hutlöst betalt också.

Man får vad man betalar för, jag har skickat rätt mycket grejor via bussgods och det har aldrig varit några problem. Dock ska man se till att man emballerar allt som är ömtåligt ORDENTLIGT då de bara kastar in sakerna huller om buller i bussen, ungefär.

Däck tål ju mycket stryk dock så de hade jag bara tejpat ihop.

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
skicka med..bussgoda

har skickat och köpt via bussgoda..funkar kanon och dom tar 120 kr för paketet..(upp till en viss storlek) Tror du kan skicka minst "däck för det priset!:tummenupp

Dennis_GasGas

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
GasGas TXT 280 -04
Ser ut som att det är en gammal tråd, skickade med frakta.se inom Sverige för 187 kr inklusive upphämtning. Däckstorlek: 120/60 ZR17 55W. Vet någon vart man hittar ännu billigare frakt så tipsa!

:rock

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...