Passa dig för att skicka efterkrav med bussgods. Jag har skickat grejor med dom, aldrig mer...
Skulle skicka ett kjolpaket för 3500:-. Paketet blev mega stort och frakten skulle gå på 500:-. Så jag skulle alltså få 4000:- av mottagaren efter som jag fick betala frakten. Fick ett kollinummer så jag kunde spåra paketet och allt var frid och fröjd.
Det tog 3 veckor för mitt paketat att fraktas från Uddevall till Kalix. Jävligt bra bra leveranstid... Efter att killen plockat ut sitt paket skulle jag ha mina pengar inom 3-4 dagar sa dom på Bussgods. Men inte.
Dagarna gick och jag började undra va som hänt. Jag ringde Bussgods och fråga va som hade hänt. Dom skulle undersöka det hela och återkomma. Gick några dagar till och en gubbe ringde och berättade att killen hämtade ut paketet utan att betala!?! Bussgods hade alltså fyllt i fraktsedel felaktigt så mottagaren slapp betala. Jäkla smart.
Det hela löste sig till slut då han som var mottagare betalade. Men det tog hela 2 månader från det att jag skickade paketet till det att jag fick mina pengar. Pengar som jag verkligen behövde då ja skulle köpa hoj.
Till historien hör också att snubben i Kalix var inte den som jag gjorde upp affären med, därmed trodde han att paketet redan var betalt.
Edit; Jobbar själv på Poståkeriet. Men det är dyrt att skicka grejor med oss... Kolla DHL eller nått istället.