Du måste ha ett faxmodem, men du behöver inte använda det för att surfa med.
Klippt från W98-skivans readme.txt:
AWFAX.EXE
Gå till AWFAX.EXE på Windows 98 CD'n i katalogen Tools\OldWin95\Messaging. Starta programmet genom att dubelklicka på filen eller genom att markera den och trycka på RETUR. Följ instruktionerna under installationen. Om du uppmanas att starta om när installationen är slutförd klickar du på OK för att starta om och slutföra inställningarna. Lägg till Microsoft Fax som en tjänst i MAPI-klientprofilen genom Mail och Fax-ikonen i kontrolpanelen.
AWFAX.EXE installerar Microsoft Fax. Microsoft Fax kräver en full MAPI-klient för att fungera. T ex: Microsoft Exchange, Microsoft Exchange Server-klient eller Outlook 97. AWFAX.EXE levereras så att Microsoft Technical Support (MTS), eller Windows 95, OSR2 och OSR2.5 uppgraderingsanvändare ska kunna reparera tidigare Microsoft Fax-instalationer om de skadas. ("tidigare" innebär att Microsoft Fax fungerar korrekt innan uppgraderingen till Windows 98.) Om Microsoft Fax-filer skadas kommer detta uppdaterade versioner av dessa filer att installeras. AWFAX.EXE lägger till Microsoft Fax-skrivare i skrivarmappen de inte redan finns. Om At Work Fax konfigurerades i Windows för Workgroups Microsoft Mail innan uppgraderingen till Windows 98 kommer denna fil att ta bort At Work Fax-funktionaliteten för Microsoft Mail och At Work Fax-ikonen i kontroll-panelen. Microsoft Fax måste vara en tillagd tjänst i MAPI-klientprofilen för att fungera.
VARNING: Denna fil innehåller inga funktionsändringar för Microsoft Fax. Alla kända problem med Microsoft Fax gäller för denna uppdatering.
Microsoft Fax kan svara på inkommande samtal och ta emot fax endast om MAPI-klienten startas och körs.
Denna variant använder jag och det funkar finfint. Varje gång det ringer kommer det fram en ruta där den frågar om jag vill besvara samtalet som fax. Klickar jag ja går faxmottagningen igång. För att skicka lägger man till en faxskrivare i mappen skrivare. Sedan skriver man ut via den skrivaren.