Skilja en äkta blondin från en fejkblondin

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Först och främst gäller det här tjejer och har ingenting med hårfärg och intelligens att göra.

Jag har alltid trott att man kan avslöja en oäkta blondin genom att kolla om håret är mörkt längst inne vid hårbotten. Visst kan man ha lite mörkare hår eller annan färg intill hårbotten om man är naturligt blond men då brukar det vara en jämn övergång och färg som går i ton med det blonda.

Men eftersom att jag i förrgår hamnade i diskussion med en bekant som påstod att en naturligt blond tjej visst kan ha mörk hårutväxt, undrar jag vad som verkligen gäller.

Vad säger den mansdominerade expertisen på SH? :confused:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Titta morgonen efter!
Är hon ful, dvs inga synliga ögonbryn så var det bara smink kvällen innan dvs. en riktig blondin :hihi

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Alla tjejer är blonda innerst inne.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Säker på att det var äkta blondiner, kollade du utväxten?

Inbillar mig att de sämsta blondinerna att dejta är dom som inte är äkta. Dom fejkar ju från första början menar jag:tuttar:mad:

Kan påstå att hårfärgen inte spelar in i om dom är falska, det är alla i någon form.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fråga henne hur mycket klockan är, säger hon "vet inte" så är det en äkta blondin. En fejk tar upp mobilen och kollar.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Blondiner gillar stötstångsmotorer och muller, det märks direkt.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Jag fick höra för längesedan att brunetter alltid har mörkare bröstvårtor, så du får be henne att visa :tuttar

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Jag är mest nyfiken på varför detta anses vara en viktig fråga för vissa?

Någon viktig fråga är det inte, personligen ville jag mest få en uppfattning om hur många det är som bleker håret och i förlängningen veta varför det är så viktigt att få folk att tro att man har blont hår.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är väl helt sant att äkta blondier kan ha en lite mörkare ton på utväxten. Men en bra tumregel är att blondiner färgar håret mörkt, och mörkhåriga blonderar det. En liten delmängd av båda behåller sin naturliga hårfärg. :banana

Sedan beror det ju lite på hur utväxten ser ut med. Naturligt mörka rötter ser inte ut som färgad utväxt.
Dessutom behöver en riktig blondin inte ha blont fittkrull heller, för att förvirra det hela ännu mer.:va

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO